Barry Seven Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Bakgrundsfakta: Fi är en +75% VP$IP som höjt pre-flop med 35% av de ca 100 händer vi spelat mot varandra. Det känns som jag ibland ger för mycket action åt denna typ av spelare när jag sitter på ett drag. Vill aldrig ge dom credit för en hand oberoende av styrkan hos min egen sas. Svårläst med så hög andel spelade händer men limp pre-flop och raise på flop tyder på svag dam eller möjligen tvåpar. Fi höjer garanterat inte med ett drag i vilket fall. Har ägnat senaste 20 minuterna åt att spy galla över alla idioter som inte kan spela Texas för att dom höjer med nötfärgdrag mot honom osv. Party Poker 1/2 Hold'em (6 max, 5 handed) Preflop: Hero is BB with T:diamond: , 9:diamond: . UTG calls, 2 folds, SB completes, Hero checks. Flop: (3 SB) 8:diamond:, 7:diamond: , Q:spade: (3 players) SB checks, Hero bets, UTG raises, SB folds, Hero 3-bets, UTG calls. Turn: (4.50 BB) A:diamond: (2 players) Hero bets, UTG calls. River: (6.50 BB) K:club: (2 players) Hero bets, UTG calls. Final Pot: 8.50 BB Avslutning Undrar framförallt över re-raise på flop-spelet. Gillar inte positionen, och är förmodligen i en 50-50 situation. Känns lite som jag mer är ute efter att tvåla till Fi vid en träff än egentligt motiverad höjning. Citera
Dahlberg Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Jag gillar flop spelet kanske inte 3 betten men visst, du har 15 outs att vinna med så du vinner runt 1/3 av gångerna. Om en 6a kommer har du nötstegen om en ruter kommer så har du en bra färg... Jag hade spelat likadant (utom den 3 betten då). Citera
elvis77 Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Jag gillar flop spelet kanske inte 3 betten men visst, du har 15 outs att vinna med så du vinner runt 1/3 av gångerna. Om en 6a kommer har du nötstegen om en ruter kommer så har du en bra färg... Jag hade spelat likadant (utom den 3 betten då). Vinner 1/3 av gångerna ?? Med ett öppen färgstegdrag och bara ett överkort lär han vinna betydligt mer än 50% av gångerna, jag skulle capa den på floppen mot alla spelare utan att tveka. Citera
Kotoryu Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Vinner 1/3 av gångerna ?? Med ett öppen färgstegdrag och bara ett överkort lär han vinna betydligt mer än 50% av gångerna, jag skulle capa den på floppen mot alla spelare utan att tveka. Finns det inte en risk att han tappar bet på turn och river om han cappar floppen? (Eller 3-betar som det var här.) Citera
mobydick Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Om han inte träffar turn så är han inte längre favorit med 15 outs och ett kort kvar.Och det är väl att föredra att få in pengarna när man leder. Citera
Barry Seven Postad 4 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 4 Maj , 2005 Kan nog räkna med att vara lätt favorit. Mot Qx 51.5% mot QQ 41% och mot 87 53% Gick minus 100BB i går när jag satt och clearade reload-bonus och började leta efter luckor i HHs. Finns det något roligare än sitta och titta igenom 50 potter man förlorat? Förutom något överspelat Pocket Pair och några omotiverade river-bets som kunde undvikits om man tänkt en smula och placerat FI på en hand så hittade jag inte mer än några situationer som den ovan där jag blev lite tveksam. Nu efter en plusdag så gillas flop-betet igen Citera
toolanen Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Barry Seven hur får du ut de exakta procenten här? Citera
Dahlberg Postad 8 Maj , 2005 Rapport Postad 8 Maj , 2005 Vinner 1/3 av gångerna ?? Med ett öppen färgstegdrag och bara ett överkort lär han vinna betydligt mer än 50% av gångerna, jag skulle capa den på floppen mot alla spelare utan att tveka. Finns det inte en risk att han tappar bet på turn och river om han cappar floppen? (Eller 3-betar som det var här.) Det är just därför jag inte skulle 3 betta flopen här, man får mer utrymme om man inte visar så mycket styrka så tidigt. Om du representerar en megahand/megaDraghand så är det risk för att ett kort som kan se ut som hjälp på turn kan avtända ens motståndare om inte han hade ett bättre drag och då har du förlorat så lite du kunde på den handen. Citera
morberg Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 Barry Seven hur får du ut de exakta procenten här? Med en programvara som heter Poker Stove. Google är din vän för att hitta mer info. Citera
Hjort Postad 9 Maj , 2005 Rapport Postad 9 Maj , 2005 Det är just därför jag inte skulle 3 betta flopen här, man får mer utrymme om man inte visar så mycket styrka så tidigt. Grejen är att du på floppen kan få in en del värdebet med ett par procents fördel, på turn däremot så har du inte värdebet längre utan är nere på bortåt 1/3 vinstchans. Oftast går inte din hand in på turn och du vill att din motståndare ska sakta ned och checka. Om din motståndare är någorlunda frisk så kommer han ju ändå inte cappa när färgen går in bara för att du inte trebetar. Det är ju inte direkt så att man kan utesluta ett drag i din hand bara för att du synar. Om du representerar en megahand/megaDraghand så är det risk för att ett kort som kan se ut som hjälp på turn kan avtända ens motståndare om inte han hade ett bättre drag och då har du förlorat så lite du kunde på den handen. Man förlorar inte på floppbeten, att tro att det är bra att ha lagt in få bet på floppen är helt och hållet 100% fel. Att få in bet på floppen är bra på samma sätt som det är bra att få in all deg preflopp med AA, det är skitsamma vad det är för kort som kommer sen. Citera
Recommended Posts