bananuz Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 0.50/1.00 Omaha (PL) - den 9 juli 2009 00:15:18 Anna 4 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: HERO (281.43) Plats 4: StorJonte (131.52) Plats 3: sidpuss (98.68) Plats 5: NoCigar (120.29) StorJonte lägg LM 0.50 NoCigar lägg SM 1.00 ** Giv ** HERO [9:club:, 8:club:, 10:heart:, 7:heart:] StorJonte [N/A, N/A, N/A, N/A] sidpuss [N/A, N/A, N/A, N/A] NoCigar [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** HERO Syna 1.00 sidpuss Lägg StorJonte Höj till 4.00 NoCigar Lägg HERO Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [E:heart:, 9:diamond:, 10:club:] *** Bet Runda 2 *** StorJonte Satsa 9.00 HERO Höj till 36.00 StorJonte Höj till 117.00 HERO Höj till 198.00 StorJonte All-in 127.52 *** Turn(Board): *** : [E:heart:, 9:diamond:, 10:club:, D:heart:] *** River(Board): *** : [E:heart:, 9:diamond:, 10:club:, D:heart:, 2:diamond:] *** Showdown *** : Rake: 6.60 Totalpott: 257.44 HERO [9:club:, 8:club:, 10:heart:, 7:heart:] Två par, tior och nior Vinst: 0.00 StorJonte [Kn:spade:, 4:diamond:, K:diamond:, D:diamond:] Stege med ess i topp Vinst: 257.44 sidpuss Lägger mig Vinst: 0.00 NoCigar Lägger mig Vinst: 0.00 Postar resultatet på en gång. Är novis på PLO och vill mest veta om det är standard eller helt åt skogen och om handen kunde spelats annorlunda. Jag hade inga särskilt utmärkande reads på fi vad jag kan minnas. Citera
pablosebbe Postad 11 Juli , 2009 Rapport Postad 11 Juli , 2009 Du reggade dig här år 2006 och limpar forfarande UTG 4-handat... Skärp dig! Handen är helt absurt spelade för fan... får återkomma... Citera
bananuz Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Du reggade dig här år 2006 och limpar forfarande UTG 4-handat... Skärp dig! Handen är helt absurt spelade för fan... får återkomma...Ok. Som sagt novis på PLO och brukar limpa en del för att hålla nere potterna preflop, särskilt med spekulativa händer som den här på mikro då FE brukar vara jävligt låg på mikro PLO och jag vill se hur jag träffar istället. Tycker den här handen är för bra för att släppa men visst, kanske bättre att slå upp den. Kom gärna med konstruktiv kritik istället i ev framtida inlägg, annars är du hjärtligt välkommen att hålla dig borta. För fan. Citera
Partyjack Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 får återkomma... .. När jag nyktrat till? Citera
greywolf Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Ok. Som sagt novis på PLO och brukar limpa en del för att hålla nere potterna preflop, särskilt med spekulativa händer som den här på mikro då FE brukar vara jävligt låg på mikro PLO och jag vill se hur jag träffar istället. Tycker den här handen är för bra för att släppa men visst, kanske bättre att slå upp den. Kom gärna med konstruktiv kritik istället i ev framtida inlägg, annars är du hjärtligt välkommen att hålla dig borta. För fan. understatement of the year? Citera
Elitloppet Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Limpa är mycket mindre dåligt i PLO än i NLHE, men du har ju ett preflop-monster! Jag raisar den iaf Postflop är nog lite väl brant i en singelraisad pott. C/C flop funkar bra. Utan stegdraget hade typ checkvikt. Citera
boman Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 potta pre få inte in 150bb med oesd.. det är 87 du har i denna hand Citera
JohanLj Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Ok. Som sagt novis på PLO och brukar limpa en del för att hålla nere potterna preflop, särskilt med spekulativa händer som den här på mikro då FE brukar vara jävligt låg på mikro PLO och jag vill se hur jag träffar istället. Tycker den här handen är för bra för att släppa men visst, kanske bättre att slå upp den. Kom gärna med konstruktiv kritik istället i ev framtida inlägg, annars är du hjärtligt välkommen att hålla dig borta. För fan. bet/min-4bet PF imo. Det är standard nu under sommaren it seems... _______________________________________ Slå upp den PF är ett måste imo. Ungefär samma känsla i kroppen med denna hand som när man tittar ner på AA i holdem. Finns händer och lägen där man kan limpa i PLO men jag skulle aldrig gör det här. Jag har tex hellre handen HU eller 3-vägs än 4-vägs. Nöten PF, men semiskräp PostF, speciellt när han 3-betar. Men du kan ändå inte folda med dom oddsen, så missen, och den är stor av flera anledningar, är att raisa på floppen. Citera
bananuz Postad 12 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juli , 2009 Ok, så höj pre och syna flop. Hur spelar vi turn? Citera
pablosebbe Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Ok, så höj pre och syna flop. Hur spelar vi turn? Checka bakom om det går. Citera
boman Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 den här handen skall repottas alla dagar pre, den ska pottas på floppen varenda gång.. som spelat skall vi max syna flop, lägga turn alla kvällar om året! Citera
JohanLj Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Checka bakom om det går. Really!?! Citera
smidig Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 jag får fan aldrig in de på den floppen. Alltför ofta har FI AAA och vi drar mot 8 stegouts och mot en hand som AKQJ så är det ett race. Vilka händer utom tomtens KQJ4 slår vi egentligen (som stackar av på flop). Citera
nutshellcracker Postad 20 Juli , 2009 Rapport Postad 20 Juli , 2009 den här handen skall repottas alla dagar pre, den ska pottas på floppen varenda gång.. som spelat skall vi max syna flop, lägga turn alla kvällar om året! Förutom om man heter durrr, Gus, Antonius eller liknande, för OM de nu skulle ha gjort en sån dundertabbe att inte repotta pre, så kommer det smälla oavsett. Mina 2 cents. Men vad vet jag, eller dem? Citera
bananuz Postad 29 Juli , 2009 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2009 Ok, tack för alla svar. Tror jag fattat lite mer hur handen ska spelas Citera
Recommended Posts