Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Standardraise*. Såvida inte en av spelarna som är kvar är väldigt aggressiv mot limpare, i så fall limpar jag.

* Det som jag har som standard vid det bordet för tillfället. 3-8bb beroende på vad folk tenderar att syna.

Postad
De två tidigare positionerna foldar, du sitter med AA på co.

Hur spelar du den?

Jag förstår att de flesta vill raisa den men hur mycket i förhållande till BB?

Mot kompetent motstånd skulle jag höja till ca 3 big blind. Spelar jag mot spelare jag vet gör misstaget att syna stora höjningar för ofta så höjer jag mer.

Postad

Jag skulle absolut inte limpa in, speciellt som det var shorthanded och de 2 föregående lagt sig. De få bakomvarande ska inte få limpa in med skit. Personligen så finns det ingen bättre än att se AA förlora när de försöker slowspela dem. Höj rejält även om alla lägger sig. Bättre att vinna lite än att losa mkt som kan hända med AA. Ibland tar jag All-in. Gjorde det nyligen. Runt 1K och fick en syn med KK dock så satte han stegen, surt sa räven.

Postad

Det beror på vad du gjort tidigare. Höjer du ofta ska du naturligtvis låta AA slinka med där. Om du fått jättedåliga kort under 45 min och helt plötsligt ser AA är det nog smartare att limpa (eventuellt).

Postad

raiser som regel 3x bb hvis jeg sitter med AA på dealerknappen. Spiller AA svært aggresivt hvis floppen f.eks er 6 :heart: 4 :heart: Q :spade: for å luke vekk folk med evt. flushe/straightdrag.

Postad

Hmm låter inte som en vidare ide och srkämma bort dragen, bättre att betta mindre och få syn av drag och medelbra händer, pott eller något under. Vid syn och ofarlig turn runt 80% pott.

Preflop är det standard raise som gäller för mig.

Postad

De beror ju helt på.

Ja spelar på 0.05/0.10 NL, o av nån anledning brukar alltid AA kommer direkt efter ja åkt på nån bad beat.

så ja hammrar på tangentbordet om hur orättvist de är å att dom lika gärna kan ta alla mina pengar, å smackar in alltihop. man blir förvånad över hur ofta folk synar.

annars blir de väl ett standardraise 3-4bb och har ja nån maniac efter händer de att ja limpar å låter han raisa för att sen smacka in penningarna

Postad

Skulle heller inte limpa in för att någon skulle få se en "gratis-flopp" som kan slå dina American Airlines... chansen finns ju alltid på att någon då smäller in en schleeten hand som slår dig. Dem som vill vara med ska få betala för att se floppen om man ligger inne med AA, och som Neelix säger; finns ju inge bättre än att slå AA... 3-5xBB hade jag kört på.

• 5 years later...