Wiznakh Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Jag har spelat poker online sen i januari ungefär.. Vinst och förlust lite från och till men mest förlust tror jag. Diciplinen är och har alltid varit mitt stora problem. Jag har väldigt lätt för att spela för mkt händer och tilta. Lyckas jag få ordning på mitt spel och spela diciplinerat vinner jag nästan alltid. Ett stort problem jag har är att jag ofta spelar för höga stakes. Jag går upp för högt för att få "lite action" även om jag vet att jag vinner i längden "där nere". Förra veckan började jag lira 1/2 FL med en bankrulle på knappt 100$ vilket är ren idioti.. lite otur, några utdragningar, en tilt och mycket dåligt spel så var jag gulad. Lånade lite cash av en polare eftersom jag hade slut på kontot för tillfället. Gulade det med (på samma nivå), lånade igen och gulade nästan allt där med. Idag sitter jag därför med en skuld på 1000 kr och en bankrulle på 20$. Jag tänkte: Vad i helvete gör jag nu? Det är fan inte kul o punga upp en tusenlapp te polarn, pengarna är jobbigt men nästan lika jobbigt är det när pokerpolarna får reda på det (det får dom) och garvar åt en. Efter dessa 20 $ om jag skulle gula är det uppehåll ett tag eftersom jag behöver cash till semestern i sommar och jag har lovat mig att inte spela bort de pengarna. Men iallafall detta är vad jag tänkte. En plan helt enkelt. 1. DICIPLIN! 2. Spela Tight/aggressive 3. No limit eftersom låg stakes FL är lite väl tråkigt och har jag tråkigt är det svårt att motivera sig. 4. Spela vettiga stakes för bankrulle (till en början 0.05/0.10 NL) 5. Flera bord samtidigt för att inte tappa koncentration och motivation. 6. Ha kul när jag spelar så att jag är motiverad att följa planen. Spela inte för länge i taget och ha inte störande moment runt omkring för när jag spelar. 7. Ännu en gång eftersom det kan behövas. Spela TIGHT. Spela inte skithänder. 8. Ha mål jag ska uppnå. Mål 1. Vinna tillbaka de förlorade pengarna dvs 1000 kr eller 140 $. Startbankrulle: 20$
MJ Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Du ska ABSOLUT inte spela högre än 0.05/0.10 med den rullen! Det är klassiska drag hos en spelmissbrukare att spela över sin rulle. Lycka till!
busen Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 försök hitta ngt föremål eller liknande som kan agera substitut för tusenlappen. för mig är det lättare att jobba mot sådana mål, mål som jag kan se på och sukta efter.... Lycka till!
lestah Postad 4 Maj , 2005 Rapport Postad 4 Maj , 2005 Att låna pengar för att spela är inte så smart. Det kommer sluta med att du förmodligen lånar mer. Och sen för att ha råd att dega tillbaka så måste du låna av nån annan för att försöka spela tillbaka den första skulden... kan sluta illa!
Recommended Posts