Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Japp.

Ibland kommer all skit på en och samma gång.

Min största kund har förlorat 60% av sin verksamhet, vilket påverkar mig lika mycket.

Två andra storkunder som har haft flera leverantörer, har beslutat sig för att banta antalet.

De hade en dj.... bra taming.

I det ena fallet finns det redan det antal leverantörer de beslutat sig för med löpande avtal. Mao är jag borträknad på förhand, även om jag för formens skull får lämna ett anbud.

I det andra fallet ska de ha 1 av idag fyra, där ligger jag nog tvåa :(

 

Fan, på en månad kan man bli av med halva verksamheten. Tre av de anställda måste gå, hur fan det nu ska gå till. Undantagsregeln?

 

SKIT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, på en månad kan man bli av med halva verksamheten. Tre av de anställda måste gå, hur fan det nu ska gå till. Undantagsregeln?

 

SKIT

 

Först så vill jag säga att livet ibland stinker. Men även om det verkar svårt så försök hitta nått positivt i det. Det som inte dödar stärker en. Kan ju bli så att du kommer ut (inte ur garderoben ;-) ) på andra sidan bättre rustad.

 

Sen ett råd: Om du har möjlighet att använda undantagsregeln för att få behålla personal som är bra. Riktigt bra alltså. Så använd den. Lägg alla personliga sympatier åt sidan. Det är enbart affärer det gäller. Inget annat.

Ibland måste man ta obekväma beslut.

L

 

Love

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det påsk, dags att göra lite kul och förtränga det ovanstående

 

Poker på CC på långfredagen

En liten kul parturre med "Pokerproffset" (iallfall jämfört med mig) Illvillja. Därmed kan det kanske sluta lyckligt :)

 

Vi blir ett litet gäng med 8-10st. Samling på Ölrepubliken om fler skulle tycka det vara kul att hänga med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppladdningen går sådär :(

 

Två KK på 70 händer, första AI pre mot AA obv

Andra mot den här tomten som spelar 68/29/2,7

Han är bra plus som synes

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

SB ($567)

BB ($1,133)

Hero ($436)

CO ($1,599)

BTN ($3,165)

 

Dealt to Hero K:diamond: K:spade:

 

Hero raises to $17.50, CO calls $17.50, fold, SB calls $15, fold

 

FLOP ($57.50) 8:club: T:heart: A:club:

 

SB checks, Hero bets $45, CO calls $45, SB folds

 

TURN ($147) 8:club: T:heart: A:club: 5:spade:

 

Hero bets $75, CO calls $75

 

RIVER ($297) 8:club: T:heart: A:club: 5:spade: Q:heart:

 

Hero checks, CO bets $80, Hero calls $80

 

CO shows Q:diamond: T:club:

(Pre 14%, Flop 23.2%, Turn 11.4%)

 

Hero shows K:diamond: K:spade:

(Pre 86%, Flop 76.8%, Turn 88.6%)

 

CO wins $446

 

 

Lite rättvisa trodde jag det blev med den här handen

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

Hero ($188)

($1,582)

UTG ($258)

UTG+1 ($690)

CO ($1,085)

 

Hero posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero T:diamond: T:club:

 

UTG raises to $15, UTG+1 raises to $45, fold, Hero raises to $188 (AI), calls $183, UTG raises to $258 (AI), UTG+1 calls $213, calls $70.65

 

FLOP ($965) 5:diamond: 6:heart: 2:spade:

 

checks, UTG+1 checks

 

TURN ($965) 5:diamond: 6:heart: 2:spade: T:heart:

 

checks, UTG+1 checks

 

RIVER ($965) 5:diamond: 6:heart: 2:spade: T:heart: 5:spade:

 

checks, UTG+1 checks

 

shows 8:spade: 9:spade:

(Pre 12%, Flop 22.0%, Turn 10.0%)

 

UTG shows J:spade: J:heart:

(Pre 63%, Flop 64.8%, Turn 5.0%)

 

UTG+1 shows 9:heart: 9:club:

(Pre 7%, Flop 5.1%, Turn 0.0%)

 

Hero shows T:diamond: T:club:

(Pre 18%, Flop 8.0%, Turn 85.0%)

 

UTG wins $196

Hero wins $753

 

Men han vinner tillbaka sin del i nästa hand med K2 mot mitt färg och stegdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tripp report

 

Vi var som sagt ett gäng som blev övertalade av TF att åka till CC i Gbg och spela en "par" turnering. Ett litet kul upplägg. Man spelade en turre var, där 40% av insatsen gick till en gemensam pott. Mao man ställde krav på partner.

Jag kastade mig givetvis över stackars Ilvillja som inte kunde med att säga nej :mrgreen:

 

Vi samlades på Ölrepubliken ett stenkast från CC, inmundigade en öl och lite mat. Vi var 10st inalles, bröderna Omally, TF, Miata med tre vänner, sandsater, Illvillja, och undertecknad.

Självklart blir det ett internt "last longer bett" innan vi beger oss till CC

På vägen passerar vi Illvilljas bil och ikläder TF dagens utstyrsel, en styck slöja och ett stycke axelband med texten "Jag ska bli brud"

Mao en lätt improviserad svensexa. Vi tyckte det var lite lagom, det tyckte dock ej vakten på CC. Det blev tvärstopp.

På frågan om hur det är med vår alkoholkonsumtion, svarade jag glatt "den har vi koll på"

Det ska man inte svara :oops: , vi fick en föreläsning av vakten om att CC inte var rätt ställe för en svensexa.

Väl inne var det dags igen :shock: :shock: Nästa vakt upplyste oss om det samma. Nu var jag lite försiktigare och höll käft. Så Illvillja klarade oss ur det.

Dags för nästa fadäs.

Säga vad man vill om pokerspelare men inte verka de (vi) vara så väl bevandrade med högteknologiska prylar inte.

Vi tyckte att TF's utstyrsel skulle förevigas, så foto skulle tas. Lätt fixat

Jag har inget batteri, underbart n00bi! :( Miata vet inte hur man får igång kameran på telefonen.

Men illvillja fixar det, tror vi. Dessvärre blir det en film :shock: på 2 Sec och ingen bild :cry:

Självklart dyker vår gode vän vakten upp, vi får inte under några omständigheter ta kort inne på CC, så han ber Illvillja snällt radera kortet.

Inga problem, bara det att Ilvillja har inge koll på vart det sparades :) Inget raderande här inte

Nåja en förstående vakt så det gick bra det också.

 

 

Poker? Ja jo det spelades. Dock får man inte ha slöja vid pokerborden på CC så den slapp vår gode TF.

Första 1½ timme fick jag två KQ off som jag fick vika utan träff postflopp efter mitt c-bett mot omslag.

TF som sitter i pos på mig ser glad ut och plockar snabbt åt sig lite marker.

 

Efter paus är det dags, nötfärgdrag som inte sitter :-( Illa illa. Halva stacken borta. Tait tait tait

Då dyker lillebroder Omally upp, Tack tack :twisted: Då dubblade man upp med QQ mot toppar i knektar och A kicker.

Trist dock att han därmed lämnade turren.

Lite småstölder håller mig vid liv och jag lyckas vinna en eller två potter. Håller mig på averagde ungeför till andra paus.

Dock har det dykt upp en bully, kraftig chipleader med drygt 20% av alla marker. Han spelar bra och höjer allt och tvingar oss till svåra beslut.

Ska vi spela ska vi spela om stack, tufft i en partnerturre.

Med 11-12 BB kvar, dock bara strax under average hittar jag 99, bästa handen på en timme. CL gör som vanligt från cutoff, höjer ca 2,5BB, fold till mig i mittenpos och jag ställer. Då vaknar BB som inte spelat en hand på tre veckor :rolleyes: med QQ. Ingen hjälp för mig :(

Fel att slå om? Någon? Är 99 för svagt, jag har trots allt ett antal varv kvar?

 

Nu visar det sig att jag var näst sist av de tio tappra, kvar är bara Illvillja. Mao vinner vi lastlonger bettet, så då var man nästan "hemma" iaf.

 

CG 5/5 verkar kul.

Får ett bord på "fel" sida trist rent ut sagt dö tråkigt. Det enda roliga var möjligen att jag nog aldrig suttit i på sämre CG bord. Jösses.

I de flesta potter limppas det av samtliga, jag höjer. samtliga foldar, fick jag en eller två syn folda de mot c-bett. :shock:

Jag tröttnar dock på det gravallvarliga trista spel, börjar rusa omkring och kolla om jag inte kan få byta bord, se en plats på Miatas bord nu djäklar.

Ber snälllt om en förflyttning, vilket godkänns, bara för att mötas av ett "hejdå vi ska gå nu" :evil:

Nåja på "rätt sida" iaf. Det går nu hålla koll på Illvillja som sitter på FT

Spelarna är obetydligt bättre här, bara en 6/7 limpare pre, en norsk tjej som iaf verkar veta lite.

Men i min besvikelse över att blivit övergiven av Miata börja jag hinka öl. DET är inget bra beslut. När det dessutom kommer en någorlunda kompetent spelare till bordet går det utför.

Jag hemfaller åt limparnas spel, med den skillnaden att jag inte tittar på mina kort. Jag får odds på anytwo anytime :roll:

Jag lyckas vid ett par tillfällen limp/checka till river och showdown utan att se mina kort. Jag vinner dock inte en enda.

För att beskriva min idioti, lyckas jag utan att titta på korten syna ett c-bett av en fi i tidig pos, när alla andra synat fram till mig. Odds på anytwo??? :shock: Dj... tomte Crappy

Spelar dessutom en 99 (till) uselt mot Norskan.

Bett från henne pre, trebett från mig. C/S från henne post. Turn C/C där jag försöker hålla ner potten med en kruttorr bräda. River A, då vaknar hon. 1/3 pott bett som jag inte orkar folda mot. Idioti! Hon hade garanterat vikt sin AK mot ett 2/3 pottbett på turn. Jag gav bort den enkelt, men är mest förbannad för att jag inte var i skick att ha en plan för river. Visst checka turn, vik mot skrämkort och bett, men nu???? Tomte Crappy

Inser då att jag har förvandlat mig till sämst på bordet, och jag lovar, det vill inte säga lite det :oops: De var inte usla, de var urusla och jag klart sämst :oops:

 

Min gode vän Bups och tillika kvällen chaufför dyker upp och jag inser att det är dags att ge sig.

Illvillja spelar fortfarande och bevisar varför beslutet att ha honom som partner var ett klokt beslut. :mrgreen:

Dock är det fyra kvar, och natten långt gången. Så vi lämnar honom i hans ensamhet (förlåt igen)

Nu med facit i hand skulle man såklart stannat

Grattis till andra platsen WP!!!!!

Dessutom fixade du en snygg fjärde plats åt oss i den sammanslagna resultatlistan. TX !!! 1,6k att dela på

 

Nåja om någon orkat läsa hit, så var det som ni kanske förstår, riktigt förbannat kul och borde göras om, gärna med fler.

 

Orkade ni inte läsa hela pga oläsbarhet, skyller jag mitt dåliga författande på en särdeles elak bakfylla :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju som om du borde göra fler, lite mer seriösa besök på dom cashborden. På tal om side-bets lyckades jag konstigt nog förresten inte missa 60-40 och 70-30 lägena i natt så jag åker visst på den där krogrundan ändå.

 

WOW

Grattis!! Vad spelade du? Vad blev du? Hur mkt?

 

Du har förtjänat det ivf!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för helvete Anita vad sysslar du med?

Hålstegedrag på den floppen, på den turnen? Sry trodde mer om dig

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Replayer

BB ($1,213)

($1,484)

Hero ($510)

CO ($952)

 

BB posts (SB) $2.50

 

Dealt to Hero A:spade: Q:club:

 

Hero raises to $17.50, CO calls $17.50, fold, fold

 

FLOP ($42.50) A:diamond: T:heart: 2:spade:

 

Hero bets $35, CO calls $35

 

TURN ($112) A:diamond: T:heart: 2:spade: 9:club:

 

Hero bets $60, CO raises to $190, Hero calls $130

 

RIVER ($492) A:diamond: T:heart: 2:spade: 9:club: J:heart:

 

Hero checks, CO bets $369, Hero calls $268 (AI)

 

CO shows K:diamond: Q:spade:

(Pre 25%, Flop 16.9%, Turn 9.1%)

 

Hero shows A:spade: Q:club:

(Pre 75%, Flop 83.1%, Turn 90.9%)

 

CO wins $1,013

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5/5 på cosmo gbg är ett fantastiskt roligt nöjesspel. Men visst har du rätt i att det är limpfriskt och uruselt :D

 

Jag må vara urusel, då jag inte klarar av och spela 5/5 på cosmo, eller så har jag bara sprungit kallt där...

 

Men 1010 är en helt annan femma..

 

Roligaste var när en snubbe som torskade en 3-4 bi på 5-5 senast jag var där, sjukt dålig, kliver efter ett tag och går och sätter sig på 20-20 PLO. Action dog så jag ställde mig på räcket när jag såg han torska en 8-10k där också, wiiiiie.

 

Snyggt när man sätter sig mot 3 kompetenta plo spelare med syftet att tura tillbaka sina 5-5 pengar?

 

Roligt folk i vilketfall ;P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag må vara urusel, då jag inte klarar av och spela 5/5 på cosmo, eller så har jag bara sprungit kallt där...

 

Men 1010 är en helt annan femma..

 

Roligaste var när en snubbe som torskade en 3-4 bi på 5-5 senast jag var där, sjukt dålig, kliver efter ett tag och går och sätter sig på 20-20 PLO. Action dog så jag ställde mig på räcket när jag såg han torska en 8-10k där också, wiiiiie.

 

Snyggt när man sätter sig mot 3 kompetenta plo spelare med syftet att tura tillbaka sina 5-5 pengar?

 

Roligt folk i vilketfall ;P

 

vet inte om du är seriös eller inte, men det där har jag gjort 100 ggr om online och har även klivit upp till 5050 från 2020 efter att ha backat några buyins.

 

det du beskriver är vardag för många?

 

edit: speciellt i PLO kan du tura tillbaka ett back :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 11-12 BB kvar, dock bara strax under average hittar jag 99, bästa handen på en timme. CL gör som vanligt från cutoff, höjer ca 2,5BB, fold till mig i mittenpos och jag ställer. Då vaknar BB som inte spelat en hand på tre veckor :rolleyes: med QQ. Ingen hjälp för mig :(

Fel att slå om? Någon? Är 99 för svagt, jag har trots allt ett antal varv kvar?

 

Superstandard att dega såklart. Bra TR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du fuckar ju själv upp det på turn tyvärr och på river slår du ju ingenting.

 

Mmmm, du har säkert rätt. Eller jag vet att du har rätt. Jag har iofs fortfarande inte listat ut ditt nick. Men din kompetens är något jag har respekt för.

Vad skulle jag gjort på turn?

Det känns som fi försöker sno den där med ett drygt pottbett i omslag.

Blir dock lite nervig och vågar inte ställa, eftersom jag kanske är uppe mot ett set. Vilket är det enda jag kan se att han reppar.

Men när river faller tror jag inte det längre, då fattar jag inget längre.

Dega med set på den brädan? Iofs har jag inte gjort sken av att ha stegen men har jag inte den kan jag inte syna. Mao tror jag han bluffar. Därav syn.

Ahhhh jag tomtade till det.

Men trodde aldrig att det det skulle vara omslag med hålstegedrag

 

skoj o se dig vid borden ;)

 

Jojo men inte lika kul för mig, du snodde väl mina pengar?

Nä klart det är kul med forumiter vid borden, synd att mitt spel var så uselt bara. Men du såg mycket stabil ut. WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vet inte om du är seriös eller inte, men det där har jag gjort 100 ggr om online och har även klivit upp till 5050 från 2020 efter att ha backat några buyins.

 

det du beskriver är vardag för många?

 

edit: speciellt i PLO kan du tura tillbaka ett back :)

 

Ja jag är seriös, grabben va asduktig på holdem, openpusha osv, varför kliva och spela PLO bara med hajjar...

 

Roligt var det iaf, judesjärna runt halsen hade han med ;o omg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag är seriös, grabben va asduktig på holdem, openpusha osv, varför kliva och spela PLO bara med hajjar...

 

Roligt var det iaf, judesjärna runt halsen hade han med ;o omg.

 

om han nu va så kass på texas så har han större chans att vinna på plo, även om de är "hajar". mkt mer variansspel i plo om du inte visste = större chans att vinna tillbaka pengar om man nu är ute efter det.

 

förstår inte varför du är ute och klankar på någon som spelar på cc precis på samma sätt som ungefär hälften av alla som är där gör? aja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jojo men inte lika kul för mig, du snodde väl mina pengar?

Nä klart det är kul med forumiter vid borden, synd att mitt spel var så uselt bara. Men du såg mycket stabil ut. WP

 

haha + 2kr på dig :) ja absolut är det skoj med pfare på borden, kryllar av dom!

Tack tack, dock går det dåligt så håller itne med dig om det :) Gl med liret denna månad Crappy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...