Gå till innehåll

Crappy: Saitbyte. DB byte och klar för framtida fiske


Crappy

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hi-jackar, behöver lite hjälp med den här kurvan. Körde in Full Tilt cashgame-come-backen från senaste två-tre månaderna i testversionen av Holdem manager som vi snackade om och ut kom det här. Vet ju att bästa sättet att få stege alltid varit att syna mig all-in med 37 så det kom ju inte som en total överraskning. Men va fan, gör jag fel?

 

c9201092511PMd1a1.jpg

 

Har ju aldrig varit någon turputte men jag har väl tänkt att det är så det är för alla. Spelat limit på sistone för att balansera men det är ju minst sagt tidsödande. Hehe, frun sade "oj" och fick väl lite mer förståelse för att jag inte alltid varit så munter på morgonkröken alla dagar, så det var ju inte bara elände. Är det dags att packa ihop och inse att det inte är grejen för mig, kan ju fan inte lida av "varians" 8 månader om året? Eller gör jag bara något fel? Tack gode gud för SnG och PLO8 på svs.

 

nivå?

ser rätt sjukt ut så länge du inte är ss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör mest 0.5/1 och 1/2 (men fuskar lite högre i bland), ofta rushpoker på sistone, holdem och ibland lite omaha. Köper in med hygglig stack och upplever det som att jag oftast spelar upp den lite lagom för att sedan 2 gånger floppa triss, bygger rejäl pott på turn och får stryk av stege/färg på rivern 3-4 dagar av 5. Iskall i stora potter. Hade helst bara spelat HORSE SnG men det verkar bara vara jag och tio andra som gillar den idén.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in EV är ju intressant på sitt sätt. Men procentuellt sett, hur många händer är du all in?

Bör ju finnas bättre parametrar.

 

Körde in den här lite av den anledningen. Hittade egentligen ingen bra definition på begreppet eller dess faktiska indikationer i vare sig hjälpen eller i något forum. Kan inte programmet så ser gärna att någon ger en vink om var att leka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde in den här lite av den anledningen. Hittade egentligen ingen bra definition på begreppet eller dess faktiska indikationer i vare sig hjälpen eller i något forum. Kan inte programmet så ser gärna att någon ger en vink om var att leka.

 

En liten tanke. Vi var inne på det lite över msn igår.

Jag är nyfiken på vad det är för potter du hamnar AI i.

Flervägs, storapotter som uppmanar till syn? Potter där du comittat dig eller snarare fi så en AI är oundviklig. Mao får du fler syner än du normalt skulle ha?

Iofs ska det inte påverka EV't men det blir säkert mer varians då

Jag vet inte heller hur HM hanterar AI situationer, när man i princip redan är AI

 

När man ser grafen i $ ser den sjuk ut, men hur ser den ut om du skriver den i BB? Det är sannolikt mer så man ska titta på den. Stora blinds ger stora utslag.

 

Ehh Jag vet inte. Jag tycker det är för stor varians på 20k händer, det borde börjat jämna ut sig.

Det känns som om något går fel vid ca 4k händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul grej.

 

Jag har börjat lira Rush poker på Ft.

Riktigt kul, man lirar ca 200-250 händer i timmen..

Quickfoldar alla skräphänder och väntar in dom stora kanonerna, lirade på 0,10 - 0,05 i ca 45 min i gårkväll, hittade $54 pluss.

 

Värt att testa om ni inte provat det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kul grej.

 

Jag har börjat lira Rush poker på Ft.

Riktigt kul, man lirar ca 200-250 händer i timmen..

Quickfoldar alla skräphänder och väntar in dom stora kanonerna, lirade på 0,10 - 0,05 i ca 45 min i gårkväll, hittade $54 pluss.

 

Värt att testa om ni inte provat det..

 

Jo kanske det :)

Men min, säkert felaktiga bild av rush är precis vad du skriver.

Alla väntar på AA sen push direkt och håll tummarna att någon synat med KK och inte drar ut.

Det är som sagt säkert fel bild, så jag ska prova framöver.

Men samtidigt känns det lite som om jag hittat tillbaka till mitt spel från fornstora dagar :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade som en pokergud i går Crappy. Snyggt jobbat, allra helst hur du lyckades smita ur den utlovade, avslutande skottningen. Karaktär.

 

BB-graferna ser likadana ut i förhållande till "winnings", med den skillnaden att den faktiska precis håller sig positiv.

Har inte kollat detaljer men är rätt säker på att stordippen vid 6500 händer kommer från en lite entusiastisk men brutal sittning på 5/10 och 10/20 limit jag gjorde efter två hyggliga MTT cashar. Vill inte tänka på den direkt.

 

Boven i dramat kan väl kanske vara just rush? Blir ju väldigt stora händer där när bägge sitter starka och hamnar man oftast i fel ände på slutet så.... Det och min rätt tokaggressivt yviga stil i holdem, gillar ju stora potter med rejäla moment 22-bet (som det visar sig) på turn när jag tror mig leda.

 

Får jag min utlovade 5/10 ikväll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelade som en pokergud i går Crappy. Snyggt jobbat, allra helst hur du lyckades smita ur den utlovade, avslutande skottningen. Karaktär.

 

Tackar tackar. Men som en gud är att ta i. Mitt 22 spel gillade du inte vill jag minnas.

Dock ett stort tack för railen och supporten. Man skärper till sig rejält när man vet att man är övervakad.

 

Betr skottandet får vi allt se hur det går ikväll. Men ev en liten shortstack session om det ser ut att luta åt ett plus.

BB-graferna ser likadana ut i förhållande till "winnings", med den skillnaden att den faktiska precis håller sig positiv.

Har inte kollat detaljer men är rätt säker på att stordippen vid 6500 händer kommer från en lite entusiastisk men brutal sittning på 5/10 och 10/20 limit jag gjorde efter två hyggliga MTT cashar. Vill inte tänka på den direkt.

 

Boven i dramat kan väl kanske vara just rush? Blir ju väldigt stora händer där när bägge sitter starka och hamnar man oftast i fel ände på slutet så.... Det och min rätt tokaggressivt yviga stil i holdem, gillar ju stora potter med rejäla moment 22-bet (som det visar sig) på turn när jag tror mig leda.

Hmmm det där kan vara en bov i dramat, hur visas händerna i rush? Är det showdown på allas händer vid AI? Eller muckas några?

Isf är grafen fel. Kolla i handhistoriken om du alltid får se fis händer

 

Får jag min utlovade 5/10 ikväll?

5-10 :) kan det som sagt kanske bli, lite synd för regsen på nivån att det inte fanns någon plats ledig inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen vän av 22, men du hade ju rätt i det att träffar du så blir det ju bra och som du smällde in flopträffar igår tror jag dom ska vara glada att du inte hittade en stol.

 

Alla händer är redovisade så vitt jag kan se. Jag bara accepterar faktum och kör vidare. Har ju för vana att ge mig på saker jag inte är det minsta lämpad för (var ju inte direkt en naturbegåvad hantverkare om man säger) så varför inte. Tänker att vänder det en dag kan det ju bli bra. Har haft sån tur i annat här i livet så det är väl inte mer än rättvist att jag suger på holdem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmmm

Man vill inte ta ut något i förskott, men det går lite bättre :shock:

Vet självklart inte om det är så att jag bara har ren tur, eller spelar bra (igen)

 

Men en kul hand mot en forumit.

 

*Sry* :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($447)

BB ($128)

UTG ($681)

Hero ($730)

BTN ($170)

 

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $7, fold, SB raises to $22, fold, Hero calls $15

 

FLOP ($46) K:spade: A:club: Q:spade:

 

SB bets $38, Hero raises to $160, SB folds

 

Hero shows Q:club: A:diamond:

 

Hero wins $118

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men en kul hand mot en forumit.

 

*Sry* :)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($447)

BB ($128)

UTG ($681)

Hero ($730)

BTN ($170)

 

Dealt to Hero Q:club: A:diamond:

 

fold, Hero raises to $7, fold, SB raises to $22, fold, Hero calls $15

 

FLOP ($46) K:spade: A:club: Q:spade:

 

SB bets $38, Hero raises to $160, SB folds

 

Hero shows Q:club: A:diamond:

 

Hero wins $118

 

Hahaha tilt, nh :-) men hade iaf rätt i mitt uttalande: "Jag slår ju inget" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha tilt, nh :-) men hade iaf rätt i mitt uttalande: "Jag slår ju inget" :D

 

Ja iofs hade jag nog fått släppa om du pushat.

 

Sitter på 2,5-5 mot "Mjau" Riktigt hemskt.

Först träffar människan kåk med 6: or över kåk med 4: or på floppen

Pott 1,9k. Inte mot mig dock

Handen direkt efteråt träffar h*n färgen mot mitt A-set på floppen.

Pott 850:-

Två händer senare rivrar h*n set i 7: or pott ca 500 inte heller mot mig

20 händer senare rivrar han högre stege än mig pott 1500 i en trevägs

 

Till saken hör att h*n vinner de här potterna, alla höjda och en del trebettade pre med 66, 97, J8 osv

H*n kör med en stats 48/18/2 Träffar allt och gör 4,5k på mindre än 30 minuter.

Jag har aldrig sett något liknade, träffa så dj... hårt samtidigt som fi träffar stenhårt också

Fan säker på att han jobbar på svs och har superuser konto

Dessutom lätt kaxig också.

"Se och lär" fick man i chatten

 

 

 

 

JAJAJA Förlåt bara LITE steamad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du ska skippa ditt källarslask å komma å slaska på klubben idag istället =)))

 

Bahhh

Så överkörd och utspelad som jag blev av dig sist, tar det år innan jag vågar visa mig igen :mrgreen:

 

Tanken finns faktiskt där, om det blir inställt dyker jag upp och donerar lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bahhh

Så överkörd och utspelad som jag blev av dig sist, tar det år innan jag vågar visa mig igen :mrgreen:

 

Tanken finns faktiskt där, om det blir inställt dyker jag upp och donerar lite.

 

Nu ska vi inte överdriva herr Crappy... ha det i tanken iaf! 15000 startmarker idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo Crap!

Jag vet inte om TF har nämnt något om CC Göteborg långfredagen?

Vi tänkte dra dit och lira någon specialturre där man i par spelar varsin turnering. Vore kul om du kunde haka på, kanske höra med Jarne eller någon annan att para upp med.

Jag drar dit med min bror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm idiotiskt att ta denna syn?

 

SP Maina 10 pers kvar 3 priser ca 110, 220, 330.

Fi är chiptvåa, jag är chipfyra. Chippettan är gigantisk som ni ser

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $600(BB) Replayer

SB ($5,032)

BB ($32,266)

UTG ($4,879)

Hero ($11,523)

BTN ($12,676)

 

Dealt to Hero J:diamond: J:club:

 

fold, Hero raises to $1,500, BTN raises to $12,626 (AI), fold, fold, Hero calls $9,973 (AI)

 

FLOP ($24,097) K:spade: Q:heart: 5:diamond:

 

TURN ($24,097) K:spade: Q:heart: 5:diamond: 9:heart:

 

RIVER ($24,097) K:spade: Q:heart: 5:diamond: 9:heart: 5:spade:

 

Hero shows J:diamond: J:club:

(Pre 57%, Flop 10.8%, Turn 13.6%)

 

BTN shows K:heart: A:club:

(Pre 43%, Flop 89.2%, Turn 86.4%)

 

BTN wins $24,097

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad jag har svårt när det hettar till.

Tomtar till det så ini h-vete.

 

Ligger 3/25 1:an får ca €2,1k

 

Jag har 47k blinds 250-500 Jag försöker stjäla från knappen SB synar 1/2 bett hela vägen till river med 88 :(

Nästa hand AA, rundfold obv.

 

Sedan det här tomte tiltade spelet

FY FAN SÅ ILLA från 3:e plats till ute på tre f... händer

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $500(BB) Replayer

SB ($21,278)

Hero ($40,195)

UTG ($64,900)

UTG+1 ($8,540)

CO ($52,067)

BTN ($6,428)

 

Dealt to Hero A:heart: 9:heart:

 

fold, fold, CO raises to $1,455, fold, fold, Hero calls $955

 

FLOP ($3,460) 6:club: Q:spade: A:spade:

 

Hero checks, CO bets $2,341, Hero raises to $10,500, CO raises to $50,512, Hero calls $28,140

 

TURN ($80,740) 6:club: Q:spade: A:spade: 4:spade:

 

RIVER ($80,740) 6:club: Q:spade: A:spade: 4:spade: 7:diamond:

 

Hero shows A:heart: 9:heart:

(Pre 71%, Flop 22.1%, Turn 11.4%)

 

CO shows 6:spade: A:diamond:

(Pre 29%, Flop 77.9%, Turn 88.6%)

 

CO wins $80,740

 

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:

 

 

Edit: Iofs itm, men va fan det hjälper föga nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du flippar mot AK kan väl inte bli mkt bättre än så :D

 

:roll::shock::roll:

 

Mot AK ligger jag väl gigantiskt efter.

 

Synen är idiotisk, vad ska fi ha för range där som jag slår? Det enda jag slår är Q x, och en råbluff men inget av det anser jag finns i det läget.

 

Betr båda dessa händer menar jag att det är i ett läge där det är bättre att vika. Att hamna AI med en halvmedioker hand mot någon som täcker mig. Och jag samtidigt vet fi att jag skadar honom rejält vilket betyder att fi inte går upp mot mig med vad som helst.

 

JJ handen kan vara ok, kanske.

 

 

Edit: Kimzors, inser nu när jag vaknat att du levlar, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...