Crappy Postad 4 November , 2009 Författare Rapport Postad 4 November , 2009 Ha! Jag gav igen för 88:an tidigare Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($704) BB ($298) UTG ($92) CO ($885) Hero ($617) Dealt to Hero 8:spade: Q:spade: fold, fold, Hero raises to $14, SB calls $12, fold FLOP ($32) K:diamond: 5:spade: J:spade: SB checks, Hero bets $24, SB calls $24 TURN ($80) K:diamond: 5:spade: J:spade: A:spade: SB checks, Hero bets $40, SB calls $40 RIVER ($160) K:diamond: 5:spade: J:spade: A:spade: K:spade: SB bets $120, Hero raises to $320, SB calls $200 Hero shows 8:spade: Q:spade: Hero wins $785 Fi sa, och jag tror honom att han satt på Tian. Att vi senare splittade både en nötkåk och en stege, där vi AI i minst en hand? Gör att vi kanske ska se det som oavgjort. Mao jag bjuder på första ölen och du på nästa i Tallin? Citera
Crappy Postad 5 November , 2009 Författare Rapport Postad 5 November , 2009 Standardspel på 2-4 Påvel är en "duktig" spelare med 30/7 Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($848) BB ($428) UTG ($702) CO ($699) Hero ($515) Dealt to Hero K:diamond: A:diamond: UTG calls $4, CO calls $4, Hero raises to $22, fold, fold, UTG calls $18, fold FLOP ($54) 4:heart: A:spade: 3:spade: UTG checks, Hero bets $40.50, UTG calls $40.50 TURN ($135) 4:heart: A:spade: 3:spade: K:spade: UTG checks, Hero checks RIVER ($135) 4:heart: A:spade: 3:spade: K:spade: Q:diamond: UTG bets $135, Hero calls $135 UTG shows 6:spade: 9:spade: (Pre 38%, Flop 38.9%, Turn 90.9%) Hero shows K:diamond: A:diamond: (Pre 62%, Flop 61.1%, Turn 9.1%) UTG wins $394 Bra syn av fi på mitt omslag pre? Är mitt omslag för litet? Är mitt C-bett post för litet? Visst skulle kanske bettat turn, men bestämmer mig för att ta en cryingcall på river om han bettar "lite" När han då får iväg ett pottbett inbillar jag mig att han inte "vill" ha syn Ahhhhrrrgg, hatar att se tomtar som den här plussa rejält, särskilt på min bekostnad Citera
Crappy Postad 6 November , 2009 Författare Rapport Postad 6 November , 2009 Helvete! Skratta ni om ni vill, men grannens katt har börjat använda min bil som Toalett!! Man tror ju inte det är sant, men vad kan man göra? Bilen stinker, katt fan pissar uppenbarligen mot däcken. Vad kan man göra? Skjuta eländet är inget alternativ, eftersom han är bra på möss Men kattpiss kan djävlar i mig stinka! Citera
torax Postad 7 November , 2009 Rapport Postad 7 November , 2009 Ha!Jag gav igen för 88:an tidigare Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($704) BB ($298) UTG ($92) CO ($885) Hero ($617) Dealt to Hero 8:spade: Q:spade: fold, fold, Hero raises to $14, SB calls $12, fold FLOP ($32) K:diamond: 5:spade: J:spade: SB checks, Hero bets $24, SB calls $24 TURN ($80) K:diamond: 5:spade: J:spade: A:spade: SB checks, Hero bets $40, SB calls $40 RIVER ($160) K:diamond: 5:spade: J:spade: A:spade: K:spade: SB bets $120, Hero raises to $320, SB calls $200 Hero shows 8:spade: Q:spade: Hero wins $785 Fi sa, och jag tror honom att han satt på Tian. Att vi senare splittade både en nötkåk och en stege, där vi AI i minst en hand? Gör att vi kanske ska se det som oavgjort. Mao jag bjuder på första ölen och du på nästa i Tallin? Japp nu är vi nog break even. Förstår inte riktigt varför vi envisas med att hamna på samma bord. Vi värkar ju bara sponsra med bra rake till svs. Då vi plockar varannat inköp av varandra.. Och JA jag satt på 10an, så det var ett kort i hela leken som tog mig, hade inte mycke val mer än att betala av dig.. GHAAA Citera
Crappy Postad 7 November , 2009 Författare Rapport Postad 7 November , 2009 Japp nu är vi nog break even. Förstår inte riktigt varför vi envisas med att hamna på samma bord. Vi värkar ju bara sponsra med bra rake till svs. Då vi plockar varannat inköp av varandra.. Och JA jag satt på 10an, så det var ett kort i hela leken som tog mig, hade inte mycke val mer än att betala av dig.. GHAAA Ja, den här var en elak rackare, jag måste erkänna att pulsen gick upp när föll på rivern. Tanken att du satt på AK fanns i bakhuvudet. Samtidigt får man nötfärgen, så de vore en typisk setup av svs. Nu ville de tydligen jämna ut variansen så de hade gett dig Elakt som f-n Citera
Crappy Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Felspelat? För liten raise på floppen? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer Hero ($231) BB ($163) UTG ($438) CO ($570) BTN ($1,130) Dealt to Hero J:heart: J:club: UTG raises to $14, fold, fold, Hero raises to $52, BB calls $48, UTG calls $38 FLOP ($156) J:spade: 5:heart: Q:club: Hero bets $78, BB calls $78, UTG calls $78 TURN ($390) J:spade: 5:heart: Q:club: K:spade: Hero bets $101 (AI), BB calls $33.27 (AI), UTG folds RIVER ($456) J:spade: 5:heart: Q:club: K:spade: 3:heart: BB shows T:heart: A:spade: (Pre 29%, Flop 15.4%, Turn 77.3%) Hero shows J:heart: J:club: (Pre 71%, Flop 84.6%, Turn 22.7%) BB wins $445 Citera
Crappy Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Men va fan!!! Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer SB ($270) BB ($800) UTG ($692) CO ($1,127) Hero ($398) Dealt to Hero K:spade: J:spade: fold, fold, Hero raises to $14, fold, BB calls $10 FLOP ($30) A:club: K:heart: J:club: BB checks, Hero bets $15, BB calls $15 TURN ($60) A:club: K:heart: J:club: T:heart: BB checks, Hero checks RIVER ($60) A:club: K:heart: J:club: T:heart: 6:club: BB bets $30, Hero calls $30 BB shows K:club: Q:spade: (Pre 70%, Flop 39.1%, Turn 89.8%) Hero shows K:spade: J:spade: (Pre 30%, Flop 60.9%, Turn 10.2%) BB wins $117 Citera
devalanteriel Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Inget fel på betet. Bra spelat, otur på turn. Citera
devalanteriel Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Däremot gillar jag inte kallsyn på andrahanden, men jag är turneringsspelare å andra sidan. Alla ess, damer, tior och klöver ger dig problem, och du låter ace-rag dra ut dig billigt. Citera
Crappy Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Inget fel på betet. Bra spelat, otur på turn. Tack det känns lite bättre Däremot gillar jag inte kallsyn på andrahanden, men jag är turneringsspelare å andra sidan. Alla ess, damer, tior och klöver ger dig problem, och du låter ace-rag dra ut dig billigt. Sant, självklart. Jag blir helt enkelt rädd när tian kommer och ger i princip upp handen, när han kör ett halvpott på river bestämmer jag mig för att blunda syna och hoppas på att han satt med A x, jag orkar bara inte lägga tvåparet efter JJJ handen Citera
Lobo Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Felspelat? För liten raise på floppen? Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $4(BB) Replayer Hero ($231) BB ($163) UTG ($438) CO ($570) BTN ($1,130) Dealt to Hero J:heart: J:club: UTG raises to $14, fold, fold, Hero raises to $52, BB calls $48, UTG calls $38 FLOP ($156) J:spade: 5:heart: Q:club: Hero bets $78, BB calls $78, UTG calls $78 TURN ($390) J:spade: 5:heart: Q:club: K:spade: Hero bets $101 (AI), BB calls $33.27 (AI), UTG folds RIVER ($456) J:spade: 5:heart: Q:club: K:spade: 3:heart: BB shows T:heart: A:spade: (Pre 29%, Flop 15.4%, Turn 77.3%) Hero shows J:heart: J:club: (Pre 71%, Flop 84.6%, Turn 22.7%) BB wins $445 Tycker din bet på flopp är för liten. Potten har blivit så pass stor att du måste göra det dyrt för dom om de vill syna imo. Citera
Snygglenn Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Tycker din bet på flopp är för liten. Potten har blivit så pass stor att du måste göra det dyrt för dom om de vill syna imo. 85-95 är bättre tror jag Citera
Crappy Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Tycker din bet på flopp är för liten. Potten har blivit så pass stor att du måste göra det dyrt för dom om de vill syna imo. 85-95 är bättre tror jag Jo kanske det, så här i efterhand. Men jag vill maximera så jag söker en syn.7 Dj..... fisk spel Citera
Snygglenn Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Jo kanske det, så här i efterhand. Men jag vill maximera så jag söker en syn.7Dj..... fisk spel Han kommer ju inte folda för 90 om han synar 78 Citera
Crappy Postad 10 November , 2009 Författare Rapport Postad 10 November , 2009 Han kommer ju inte folda för 90 om han synar 78 Äsch jag hatar när någon annan har rätt, Citera
Lobo Postad 10 November , 2009 Rapport Postad 10 November , 2009 Äsch jag hatar när någon annan har rätt, Givetvis måste du betta så pass mycket att inte shortstacken får pottodds att syna på turn. edit: felskrivning Citera
Basen Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Han kommer ju inte folda för 90 om han synar 78 Eller 105 vilket är typ vad Fi#1 har kvar. Citera
Ängeln17 Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 Det verkar som om du alltid betar ca halvpott med bra flopp? Vad cb du i så fall med när du missar/träffar halvbra på floppen? Samma? Eller större? Citera
Crappy Postad 11 November , 2009 Författare Rapport Postad 11 November , 2009 Det verkar som om du alltid betar ca halvpott med bra flopp? Vad cb du i så fall med när du missar/träffar halvbra på floppen? Samma? Eller större? Hmmm En liten läcka där kanske. Jag försöker givetvis variera mina CB mellan 1/2 och 3/4 pott Men det finns nog en risk att det blir fler 1/2 potts med nötterna och fler 3/4 dels tom. Anledningen till att det mixas upp med 1/2 pottbetts är att jag alltid köper in för 100BB. Vilket alltför ofta leder till att comittar mig om man ex slagit om pre, eller om potten blivit stor. Vill mao ibland ha en dörr ut Varför köper jag då in för bara 100? Jo jag har ingen edge på de flesta regs så det är ren självbevarelsedrift Citera
Ängeln17 Postad 11 November , 2009 Rapport Postad 11 November , 2009 HmmmEn liten läcka där kanske. Jag försöker givetvis variera mina CB mellan 1/2 och 3/4 pott Men det finns nog en risk att det blir fler 1/2 potts med nötterna och fler 3/4 dels tom. Anledningen till att det mixas upp med 1/2 pottbetts är att jag alltid köper in för 100BB. Vilket alltför ofta leder till att comittar mig om man ex slagit om pre, eller om potten blivit stor. Vill mao ibland ha en dörr ut Varför köper jag då in för bara 100? Jo jag har ingen edge på de flesta regs så det är ren självbevarelsedrift Det är väl okey att beta ½pott om man gör det med alla händer man betar med, men jag föredrar 75%. Citera
n.gustafson Postad 14 November , 2009 Rapport Postad 14 November , 2009 Tycker 1/2-bet inte är så tokigt där, kan tydas som klent c-bet och inbjuda till omslag från fi vilket vi ju vill ha. Vill väl egentligen inte heller ha fi ur handen med det enda draget som finns (och som dessvärre träffade). QQ känns ju inte aktuellt (är så fallet må det väl vara hänt) och att jaga bort någon som drar så klent som till 4 outs känns väl lite onödigt. I turnering blir det ju en annan femma men här tycker jag nog man kan ge lite rep. KJ-handen var det väl däremot kanske läge att gasa på lite bättre på floppen, mycket otrevligheter på det bordet Citera
Crappy Postad 14 November , 2009 Författare Rapport Postad 14 November , 2009 Usch så jag skäms Tiltade fullständigt i chatten igår. Jag tror, eller jag vet att fullt så illa har jag nog aldrig betett mig. Men det ska vara fan att få en riktigt fylletomte vid bordet som spelade 89/32 !!! Aset, förlåt, fi träffade allt och jag menar allt. Dessutom gjorde han det på rivern Några Ex: Färgträff med runner runner med 4-6 A-2 off gemensam träff på floppen med A river 2! Spelar, förlåt synar med 2-7 efter en trebett av mig Nåja jag skäms lite i efterhand, några av övriga spel, kanske ev även i de här händerna var tveksamma spel av mig. Jag har stora problem med en så aggro fi som det här. Men han lyckades ta 3/4 av kvällens vinst på 50 händer, dessutom lyckade han få mig att tilta på bord nr 2 också Jag ska aldrig spela mot den typen av spelare igen Citera
Crappy Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Haha, eller f-n också, nu har jag beviset. Det är dyrt att modda. Sitter och skriver ett inlägg i moddelen, chattar med Juggler. Synar med i en flervägspott, med min K J. Träffar J på floppen och bettar ut. En syn Turn ger ev färg, vilket jag missar när jag skjuter min första andra salva. River ger mig stegen, tror jag bettar igen, men ser till min förvåning att fi ställer Färg??? var kom den ifrån? Nåja jag har stegen, så jag måste syna. Yes fi viker upp QQ för set. VAAAAA varför går markerna till fi???? Jag var tvungen att kolla HH för att se vad jag hade. Men det gjorde ingen nytta, jag fattar fortfarande inte hur jag kan få det till stegen på brädan Q5J8A Och jag är nykter idag!!! Jag skickar räkningen till Poker.se är det ok? Citera
Crappy Postad 15 November , 2009 Författare Rapport Postad 15 November , 2009 Hur är det möjligt? Tittade lite på grafer över spelet på olika nivåer. Eftersom jag är hobbyspelare spelar jag lite olika nivåer, blandar och ger helt enkelt Sedan 1/9 På 1-2 Sek är jag kraftigt back På 2-4 är jag marginellt plus På 2,5-5 är jag lika många BB plus som jag är back på 1-2 Iofs dubbelt så många händer spelade på 2,5-5 som på 1-2. Så 1-2 är ett stort "nono" numera Citera
MikeTime Postad 15 November , 2009 Rapport Postad 15 November , 2009 ...man ska spela på nivåer där de respekterar ens höjningar... Citera
Recommended Posts