Gå till innehåll

Viktminskningsdagbok - TF, Jennez, Lisa, baller mfl.

Jennez

Recommended Posts

Sorry om jag neggar och skriver saker du redan vet men Proviva är verkligen en brutal sockerbomb ;)

Haha yes i know. Men Rom byggdes inte på en dag heller ;)

Dessutom dricker jag den som är "lättsockrad" dvs bara 30% socker ist för den vanliga med typ 50 hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 406
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hmm, orkar du köra åtta veckor på knäckebröd och öl kan du bli farlig ;-)

Vi vart bortbjudna ikväll så självklart kunde jag inte styra över matvalet utan intog två st hemmagjorda burgers med sallad och vitlökssås. Till efterätt blev det en tiny bit jordgubbspaj och en smäck grädde.

Har ett bmi på knappa 27 just nu.

Länk till kommentar

Hmm, orkar du köra åtta veckor på knäckebröd och öl kan du bli farlig ;-)

Jag skulle kunna tänka mig att köra med bara öl (någon lightvariant) om det inte fanns människor i min omgivging som blir störda av det.

Idag missade jag både frukost och luch och sedan blev det 1 liter rödvin (Cape Heights), köttfärrsbiffar med grönsaker i, nudlar jm style så man har lite mindre fett i dom och sen 2 folköl som efterrätt (hade inga fler).

Med min nyttiga kost och leverne kommer jag lätt klara av målet. :roll:

Länk till kommentar

Middagen igår blev kycklingfilé och sallad.

Jag har dock stött på mitt första hinder i min framfart där kilona formligen rasar från mig; jag äter inte frukost. Jag är fan aldrig hungrig på morgonen. Dessutom är jag en notorisk sjusovare så jag hinner bara duscha och klä på mig och sen iväg.

En kopp kaffe drar jag iaf i mig det första jag gör på jobbet. Min coach är inte alltför glad på mig för det men... jag ska försöka bättra mig.

Jag är nu förbjuden att åka hiss också så det är trappor som gäller för mig.

Länk till kommentar

Middagen igår blev kycklingfilé och sallad.

Jag har dock stött på mitt första hinder i min framfart där kilona formligen rasar från mig; jag äter inte frukost. Jag är fan aldrig hungrig på morgonen. Dessutom är jag en notorisk sjusovare så jag hinner bara duscha och klä på mig och sen iväg.

En kopp kaffe drar jag iaf i mig det första jag gör på jobbet. Min coach är inte alltför glad på mig för det men... jag ska försöka bättra mig.

Jag är nu förbjuden att åka hiss också så det är trappor som gäller för mig.

Jag har också jävligt svårt för frukost. Känns som ett måste att dynga i sig frulle om jag ska lägga på mig några kilo.

Länk till kommentar

Jag har också jävligt svårt för frukost. Känns som ett måste att dynga i sig frulle om jag ska lägga på mig några kilo.

Nejförihelvete. Frukost ska man tydligen äta för att få igång ämnesomsättningen. Det du ska göra är att äta skräpmat, helst så oregelbundet som möjligt. Jag avundas dig... :-(

Länk till kommentar

Nejförihelvete. Frukost ska man tydligen äta för att få igång ämnesomsättningen. Det du ska göra är att äta skräpmat, helst så oregelbundet som möjligt. Jag avundas dig... :-(

Nej,nej,nej! Nu beskriver du de senaste 15 åren av mitt liv. Jag måste tvärtom börja hitta rutiner och fasta måltider om jag ska lägga på mig. mitt nittiotal bestod av öl och skräpmat. Detta årtionde var väl något bättre, mest beroende på barnen.

Länk till kommentar

Nja, visst kan valterego gå upp nåt kilo på de men det är verkligen inte att rekomendera. Kroppen mår inte bra.

Själv har jag varit en liten räka länge i livet. Nu är jag en lite större liten räka.

Jag har tränat massor i mitt liv och inte direkt varit still. Sportat alldeles för mycket helt enkelt.

När jag gymmat har jag inte heller gått upp nämnvärt, lite kanske men inte så mycket som jag hade hoppats på. Jag tog hjälp av expert på området (nutritionist) och helt sonica skulle jag lägga in fler mål mat. Stadig frukost. Hålla mattider och inte hoppa över nåt. Se till att ha saltfria nötter tillgängliga för att småäta av. Avocado och lax, nötter och torkad frukt är också bra skit! Se till att aldrig bli riktigt hungrig.

Även om jag åt stor tallrik med gröt till frukost, mellanmål med proteindryck + banan, vettig lunch med sallad samt hemlagad middag. Detta var på tok för lite mat för att jag skulle ha någon muskeltillväxt. Jag brände för mycket helt enkelt.

Aja, nu ska jag inte spamma med gå-upp-i-vikt-snack i er db.

Jag säger i vilket fall lycka till och kämpa på... det här fixar ni!

Länk till kommentar

Här kommer mina bilder från dagen so far:

Frukost

Kaffe.jpg

Kaffe Latte från maskinen. Dessvärre har jag en sockerbit i.

Lunch

BulgurKebab.jpg

Kebab med bulgur. Alfredo's bakficka i Solna.

Ikväll vet jag inte vad det blir men igår åt jag knäckebröd och ägg när jag kände mig hungrig lite senare på kvällen. Går ganska bra att inte äta "dålig mat" tycker jag även om jag vet att man kan vara ännu mer extrem och köra stenhård GI eller så.

Länk till kommentar

Idag blev det hemlagad husmanskost i form av ägg, korv och stuvad spenat till lunch. Till frukost hann jag bälja i mig ett par deciliter yoghurt på stående fot då jag försov mig och fick oväntat bråttom till tåget.

Tidigare försök har gett att jag haft en viktminskning på ca +2 kg under första veckan men det beror nog mest på sekundära effekter pga kraftigt minskat matintag än att midjeomfånget faktiskt krympt. Skulle alltså inte bli förvånad om vågen stannade någonstans kring 95+ kg på tisdag för att därefter sjunka med 1-1,5 kg per vecka.

Imorn blir det jobblunch på Fars Hatt i Kungälv. De har en riktigt trevlig lunchbuffé med en fisk- resp. kötträtt. Därefter ska jag flexa resten av eftermiddan för att pre-fira sambons 30-årsdag som infaller på måndag. Blir lite käk på Johns Place terass i Varberg, därefter 4 timmar spa + behandling för sambon och sedan hem till oss igen och take away (lyckades inte arra barnvakt) från stans bästa käkeria, Källaren Laxen :-D Ska försöka GI:a så gott det går men det blir svårt...

Länk till kommentar

jag är inne på min andra dag av dietandet. Igår åt jag min hemmatillverkade beefmix till frukost, sedan lunch och åt fisk med rotsaker gjort i ugn till middag.

Syndade däremellan med två koppar kaffe och nån enstaka godisbit.

Gick en 45minuters promenad på kvällen.

Idag åt jag beefmix till frukost, resterna från gårdagens middag till lunch och middag blir det fläsklägg med rotmos....(yuck), vi har besök som har beställt rätten.

Blir kvällspromenad idag också...

96kg startade jag på btw. Siktar på 5kilo på två veckor( skall trappa upp med ett gympass också snart förutom promenaderna.)

Länk till kommentar

Detta kanske inte är en lösning för alla men jag har varit precis som vissa av er, kunde inte äta frukost. Fick spykänslor bara av att se mat kl 7 på morron. Jag fick helt enkelt börja lätt med en extremt liten frukost i stil med lite yoghurt och ett glas juice eller liknande. Eftersom har jag ökat frukosten och numer blir det målet nästan dagens största.

Ibland lyckas man ju försova sig och får hoppa över frukosten för att hinna till jobbet och då inser jag hur mycket en frukost är värd. Har mycket bättre ork hela dagen och att gymma efter en missad frukost är imo mer eller mindre omöjligt.

För övrigt kul med en lite annan typ av dagbok. Lycka till med era mål allihopa iaf.

EDIT: Är det någon som har ett tips på nån väldigt väldigt god laxrätt till någon som genuint hatar fisk?:)

Länk till kommentar

EDIT: Är det någon som har ett tips på nån väldigt väldigt god laxrätt till någon som genuint hatar fisk?:)

Hackade laxfilè i små bitar och stekte i pannan. Till det en sallad på gruka/tomat/majs/sallad/fetaost/avokado/rödlök. Är inte heller så förtjust i lax men den var riktigt nöt faktiskt =)

Länk till kommentar