Gå till innehåll

TT från SB

Mr Magoo

Recommended Posts

Poker Stars $200+$15 No Limit Hold'em Tournament - t750/t1500 Blinds + t150 - 9 players

The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com

MP1: t14301 M = 3.97

MP2: t38950 M = 10.82

CO: t26652 M = 7.40

BTN: t87112 M = 24.20

Hero (SB): t42412 M = 11.78

BB: t54269 M = 15.07

UTG: t96446 M = 26.79

UTG+1: t13727 M = 3.81

UTG+2: t42091 M = 11.69

Pre Flop: (t3600) Hero is SB with T T

UTG raises to t4500,

Går jag All in oavsett read på FI här? Med tanke på mitt M? Eller hur spelar jag denna? Har ingen vidare read på FI, han dubblade upp genom att spela dåligt tycker jag personligen, men sen har han spelat ganska tight och lite steals.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hade sett han göra ett tvivelaktigt spel när han hade runt 40K och lyckades dra ut och dubbla upp, så jag fick då intrycket att han var lite galen, men detta var också det enda jag sett av honom. Jag tyckte dock att efter det så spelade han ganska tight och stal lite enbart.

Länk till kommentar

Borderline fall imo. Tror både deg och fold är ok. Är han duktig lutar jag mer åt fold, fiskar förstår inte riktigt exakt hur tight man bör öppna utg 9 handed. Är han standard lös donk lutar jag åt shove.

höja tajt låter som en bra idé när bordet tydligen ska lägga 98.2% av händerna?

Länk till kommentar

Inget turneringsproffs, men skulle dega pga

De finns några riktigt små stackar. Då höjer utg lösare enl min erfarenhet.

Du visar sådan styrka så förhoppningsvis slipper du några flippar som du hellre slipper typ AJ, KQ (hellre ta potten pre då han inte gör ngt misstag att syna).

Han måste ha en hand med lite all in värde mot shortisarna om de har en A-t och likn. Mkt troligt att han har alla pp el KQ, AT+ och försöker börja bullya bordet lite. Hans läge med er i blindsen och småstackarna i mitten är ju toppen.

Finns lägen då man foldar TT här, men typ om du är utg+1-2 kanske, inte lika gärna från SB. Sen ska det till lite nittvarning på honom också.

Så tvärtom en tidigare talare (som säkert är bättre än mig) så går jag hellre AI mot en bra spelare då de ser vilket bra läge det är sålänge man kan syna shortisarna.

Länk till kommentar