Gå till innehåll

Reeeeejl!


sulla

Recommended Posts

"Hade jag tex hamnat på 1000e plats med nötkåk vs fyrtal hade jag kunnat whina över det utan kritik men tydligen spelar resultatet en jävla roll."

 

Skillnaden ligger i att när du åker ut på 1000e plats har du hamnat under ditt väntvärde och kan därför till viss del sägas ha haft otur. När du nu hamnar 60xxx$ över ditt väntvärde för turneringen och ändå gnäller måste du väl förstå att det kan uppfattas som lite otacksamt?

 

"Denna gång undvek jag bara att ha otur till en viss gräns."

 

Detta betyder ungefär att du snittar över 60k$ per gång du är med i million.

Du borde ställa upp ofta!

 

"ALLA allins var jag favorit i potten."

 

Och detta är bara att inte ha otur? LOL

 

Ungefär det jag ville ha sagt, men inte orkat skriva ( eller varit för dum för).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 223
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

El Kryddo skrev ett vettigt inlägg som jag tyckte stämde rätt bra. Men många av de kritiska tycker ju enbart att man ska vara tacksam för summan och det stora startfältet. Utan att på något vis hävda att jag är begåvad är det samma logik som att hävda att Federer skulle vara nöjd med att klara första omgången i en ATPturre.

 

Underbar logik, wp. Man blir lite mörkrädd när du inte förstår..

 

No offence btw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men klart som fan man kan bli besviken över en femte plats även om det gav $65k.

Varför ska man vara nöjd med något annat än en vinst?

 

Tror sulla också förstår att han haft "tur" som kommit så långt, men förstår inte hur alla kan bli så upprörda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fånigt vilken stor grej det har blivit. Bara störande att han inte verkar ha förstått att han hade Tur > Otur i turneringen vilket är solklart för vem som helst. Jag har inget emot att han whinade under själva turneringen eller att han inte är nöjd eftersom han hade dåligt kortsnitt turneringen igenom och främst på slutet och nådde därför inte fram.

 

Äh, allt har skrivits så många gånger så det blir så överflödigt. Godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT egentligen, men en "nötkåk" som nån nämnde här ovan är väl bara en nötkåk om du har båda korten i den på hand och således vet att det inte kan finnas ett fyrtal därute? Jag har märkt att vissa ibland pratar om "nötstegar" och "nötflusher" på bord med möjliga resp flusher och kåkar. I så fall borde man i konsekvensens namn inte dra sig för att prata om "nöttrissar" eller t.o.m. "nöttvåpar". Nötterna är nötterna tycker jag - en hand man säkert vet kommer att vinna eller i värsta fall splitta potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT egentligen, men en "nötkåk" som nån nämnde här ovan är väl bara en nötkåk om du har båda korten i den på hand och således vet att det inte kan finnas ett fyrtal därute? Jag har märkt att vissa ibland pratar om "nötstegar" och "nötflusher" på bord med möjliga resp flusher och kåkar. I så fall borde man i konsekvensens namn inte dra sig för att prata om "nöttrissar" eller t.o.m. "nöttvåpar". Nötterna är nötterna tycker jag - en hand man säkert vet kommer att vinna eller i värsta fall splitta potten.

 

Jag håller inte med dig. Säger man tex att man har nötflushen syftar man inte på att man har nöten utan bästa möjliga färg imo. Har man nöten är det väl bara att säga att man har nöten. "Nöt-tvåpar" låter lite fånigt men logiskt sett skulle man väl då kunna säga det istället för "top two".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nöt-högt kort. Kan tex vara Q när både A och K finns på brädan.

 

Direkt-EDIT: jag håller ändå med om resonemanget.

 

Jag brukar faktiskt använda uttrycket tom-nöten. Smidigt uttryck i livelir tex när man funderar på hjältesyn på river och vill få sin hand att låta lite bättre än den är "Hm, jag har ju tomnöten, tror inte jag kan vika här".:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju nöttråden om den ändå är helvetiskt tiltad=)

 

Vad menar du här?

"Tex anser jag inte att någon som förlorar med AA vs KK har otur, så länge stackarna inte var megadjupa och foldmöjlighet fanns."

Hittar du fold med AA (eller KK) preflop trotts att du är djupt i en turre eller missuppfattade jag inlägget?! Alltså vika AA eller KK finns ju inte (för mig i allafall). Är ju ändå jävligt trött i skallen just nu i läsande stund så jag kanske feltolka hela skiten :roll: fan jag vet inte, ska sova i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är ju nöttråden om den ändå är helvetiskt tiltad=)

 

Vad menar du här?

 

Hittar du fold med AA (eller KK) preflop trotts att du är djupt i en turre eller missuppfattade jag inlägget?! Alltså vika AA eller KK finns ju inte (för mig i allafall). Är ju ändå jävligt trött i skallen just nu i läsande stund så jag kanske feltolka hela skiten :roll: fan jag vet inte, ska sova i alla fall.

 

Ja, du missuppfattade inlägget. Menade ju just det, att man i princip aldrig viker KK, bara om man är tillräckligt djupa (i cg eller turre) och möter en nit som inte spelar så hårt utan AA. Därför har den ena tur preflop som får AA när den andre har KK, typ nåt sånt. Det är ju inte skicklighet att plocka upp AA liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar ingeting..shova knappen med top 50% alternativt raisa/syna raise/folda känns väl superstandard i det där läget???

Möjligen i den här turneringen.

 

Han tappade typ 120BB med helt huvudlöst spel. Nån som har bättre koll än mig på denne man som vet hur han nått framgång?

Han är rätt dålig men tydligen minst en level ovanför dig då hans spel som du klagar på högst troligen inte var totalt huvudlöst. Speciellt då du typ har bevisat det då du tog upp ett spel som du kallade uselt som var runt EVneutralt från teoretisk synpunkt och antagligen en del plus mot dom spelarna där.

 

El Kryddo skrev ett vettigt inlägg som jag tyckte stämde rätt bra. Men många av de kritiska tycker ju enbart att man ska vara tacksam för summan och det stora startfältet. Utan att på något vis hävda att jag är begåvad är det samma logik som att hävda att Federer skulle vara nöjd med att klara första omgången i en ATPturre.

Yes. Han har lyckats med 4% av sitt förväntade värde och du lyckades med oändlig% över ditt förväntade värde. Rätt logiskt

 

Denna gång undvek jag bara att ha otur till en viss gräns, ALLA allins var jag favorit i potten och jag slapp för det mesta bli utdragen.

Det enda sättet det här skulle på något sätt betyda något är om du menar att du faktiskt lade allt utom nötterna. Hela meningen är ett skämt, du undvek ingenting, du undvek att ha +EV med det spelet. Du menar väl antagligen att du försökte spela riktigt tajt och inte ha otur (uh?) på något sätt, och att du därmed typ nästan förtjänade din 30k%roi, jag vet inte. Du förstår att din mening inte betyder någonting? Hur var din spelstil?

Kan du försöka igen med att säga om det du försökte säga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du missuppfattade inlägget. Menade ju just det, att man i princip aldrig viker KK, bara om man är tillräckligt djupa (i cg eller turre) och möter en nit som inte spelar så hårt utan AA. Därför har den ena tur preflop som får AA när den andre har KK, typ nåt sånt. Det är ju inte skicklighet att plocka upp AA liksom.

 

Ok, nu greppa jag!

Missupfattade inlägget så en förtydligan va gött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar hela traden en level?

 

Min read pa traden:

 

Dalig pokerspelare inser inte hur sjukligt med tur han har haft genom att springa 61200 dollar over ev i en turnering, whinar pa resultatet, och far ett gang panka pokerdegens att gratta honom samtidigt som ett gang decent tillsammans med ett gang riktigt bra spelare blir aptiltade.

 

Ge upp dig själv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det enda sättet det här skulle på något sätt betyda något är om du menar att du faktiskt lade allt utom nötterna. Hela meningen är ett skämt, du undvek ingenting, du undvek att ha +EV med det spelet. Du menar väl antagligen att du försökte spela riktigt tajt och inte ha otur (uh?) på något sätt, och att du därmed typ nästan förtjänade din 30k%roi, jag vet inte. Du förstår att din mening inte betyder någonting? Hur var din spelstil?

Kan du försöka igen med att säga om det du försökte säga?

 

Är det nån som överhuvudtaget fattar vad du skrivit här? Det reffererar ju inte det minsta till det jag skrivit.

 

Och att flertalet i denna tråd inte har närmelsevis så bra turreresultat men ändå kritiserar mig för att vara turapa är bara patetiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det nån som överhuvudtaget fattar vad du skrivit här? Det reffererar ju inte det minsta till det jag skrivit.

 

Och att flertalet i denna tråd inte har närmelsevis så bra turreresultat men ändå kritiserar mig för att vara turapa är bara patetiskt.

 

Alltså att du inte fattar varför folk kritiserar dig är riktigt skrämmande. Det är inte för att du haft tur och folk är avundsjuka utan det är din attityd som är ett stort jävla fel. Ut och träffa lite folk, get som people skill. Hade det bara varit normalt whine på kortsnitt, utan andra helt hjärndöda och fittiga kommentarer, så hade nog inte folk brytt sig lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ar hela traden en level?

 

Min read pa traden:

 

Dalig pokerspelare inser inte hur sjukligt med tur han har haft genom att springa 61200 dollar over ev i en turnering, whinar pa resultatet, och far ett gang panka pokerdegens att gratta honom samtidigt som ett gang decent tillsammans med ett gang riktigt bra spelare blir aptiltade.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...