Gå till innehåll

3-120$ på 20 minuter. Varför inte vidare??


sunray

Recommended Posts

Igår så upptäckte jag att jag hade 3$ kvar på mitt expektkonto.

På 20 minuter hade jag spelat upp dom till 120$ genom att kontinuerligt gå

upp i nivå. Hur lätt som helst! Varför är det då inte lika lätt att få upp

120$ till 4800$? Eller 4800$ till 192000$ Det tar ju stopp liksom.. :-)

 

Någon som har någon solskenshistoria om sanslös skottning som gått vägen?

På kort tid alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen solskenshistoria kanske men ändå.

Skottade för ett par år sen, då jag fick $10 av party som man fick ibland upp till drygt $1200 genom att gå upp i nivå direkt jag hade 100BB, tog drygt 2 timmar, men vågade aldrig ge mig in på NL1000 utan nöjde mig sen och tog ut de.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har någon solskenshistoria om sanslös skottning som gått vägen?

På kort tid alltså.

 

Hej Sunray. Passande nickname du har med tanke på din frågeställning. Jag låter andra svara för solskenshistorierna då jag inte vill framstå som både överlägsen, men även korkad. Men men, för att svara på topic, "Varför inte vidare??" så heter det på ren engelska: Scared Money.

 

Alla människor har en gräns för när skotten börjar kännas. Vid en tidpunkt börjar stacken bli så stor i förhållande till vad du började med att du börjar bli rädd för att förlora dem. Exakt då om du spelar en hand till, har din odds för att vinna mer dramatiskt minskat med säkert 75% om inte mer.

 

Skotta gärna, det är en gammal ädel konst. Men lyd mitt råd att hoppa av så fort du känner minsta obehag av att förlora pengarna. Min gräns går ungefär runt 10 x startstack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns fortfarande en spelare på Party för många år sedan när jag lirade NL25, han spelade helt galet och var beredd att gå all-in varje hand, mer eller mindre oavsett kort. Han hade flyt och dubblade upp ett par gånger, och gick upp till NL50. Jag låg back mot honom men följde efter honom för att det var bra EV, men hans tur fortsatte och han bytte till NL100 och sedan NL200. En stund senare letade jag upp honom igen och såg satt han på NL2000 med $19000!!! :shock:

 

Sen slutade hans tur och han tappade ner till ca $8k innan han slutade. Kanske cashade han ut och köpte något kul för pengarna, eller så donkade han bort alltihopa nästa dag... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag levde på poker så skulle jag starta ett nytt konto men hade problem att få in pengarna på siten. Så jag satt och grinda $2-4 och $5-10 dollar bord på partypoker.

 

Men ville testa den andra klienten så jag registrera mig för en frirulle som jag vann. Fick 11 euro, tre dagar senare hade jag 9000 euro. Jag cashade 7000 euro av det för att det kändes som fripengar och en trevlig present till mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns fortfarande en spelare på Party för många år sedan när jag lirade NL25, han spelade helt galet och var beredd att gå all-in varje hand, mer eller mindre oavsett kort. Han hade flyt och dubblade upp ett par gånger, och gick upp till NL50. Jag låg back mot honom men följde efter honom för att det var bra EV, men hans tur fortsatte och han bytte till NL100 och sedan NL200. En stund senare letade jag upp honom igen och såg satt han på NL2000 med $19000!!! :shock:

 

Sen slutade hans tur och han tappade ner till ca $8k innan han slutade. Kanske cashade han ut och köpte något kul för pengarna, eller så donkade han bort alltihopa nästa dag... :-)

 

Var han svensk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan jag hade råd att sätta in egna pengar så spelade jag en hel del frirullar på bet365.

 

En natt vann jag hem 1.36 $ rätt så precis och den lyckades jag få upp till 124 $ bara dagen efter. Kände mig som en kung och trodde jag hittat mitt kall. Någon vecka senare var jag gul och fattade inte ens vad som slog mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...