Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

En av de första händerna i turneringen. Jag funderar på om det här är en bra linje att välja utifrån brädans utseende. Det är ingen anmärkningsvärd situation direkt men känner mig osäker på om jag spenderar marker i onödan.

Floppen är enligt mig rätt bra och det känns som att jag oftast leder här? Turn hjälper knappast honom heller och sen check-synar jag river, eventuellt kommer ett bluffskott. Även om hans range innehåller höga T samt pp borde dessa övervägas av alla de gånger han sitter med Ax samt oträffade lägre pp. Hans spel skriker ju inte monster rätt ut riktigt.

Är jag ute och cyklar eller kan jag återgå till spelet :-)

Tacksam för svar

PokerStars Spel #: Turnering #, Holdem No limit - Omgång I (10/20) - 2009-xx-xx xx:03:00 ET

Bord '175252987 412' 9-max Plats #3 har knappen

Plats 1: Rositamores (2980 i marker)

Plats 2: RDS Moscow (2880 i marker)

Plats 3: GabrielMad (3080 i marker)

Plats 4: Duder54 (3460 i marker)

Plats 5: KookieMonstr (3000 i marker)

Plats 6: mmisionero (3000 i marker)

Plats 7: lorius8 (3000 i marker)

Plats 8: HERO (2600 i marker)

Plats 9: ELMASTRAN (3000 i marker)

Duder54: lägger lilla mörken 10

KookieMonstr: lägger stora mörken 20

*** HÅLKORT ***

Utdelat till HERO [6s 6c]

mmisionero: lägger sig

lorius8 tid har gått ut

lorius8: lägger sig

lorius8 står över

HERO: synar 20

ELMASTRAN: lägger sig

Rositamores: höjer 60 till 80

RDS Moscow: lägger sig

GabrielMad: lägger sig

Duder54: lägger sig

KookieMonstr: lägger sig

lorius8 har kommit tillbaka

HERO: synar 60

*** FLOPP *** [5h Ts 3h]

HERO: satsar 140

Rositamores: synar 140

*** TURN *** [5h Ts 3h] [8d]

HERO: satsar 280

Rositamores: synar 280

*** RIVER *** [5h Ts 3h 8d] [7s]

HERO: passar

Rositamores: satsar 500

HERO: synar 500

Postad

140 i en 190-pott? Är det verkligen inte bra alls? Jag tar gärna ner potten rätt av men tycker det känns saftigt med ett högre bet. Dvs. jag vill det ska vara dyrt för honom att dra vidare med sina ess men om han slår om är jag inte sugen på att ha investerat mer. Tyckte 75% var någorlunda avvägt, men har nog inte superkoll

Postad
140 i en 190-pott? Är det verkligen inte bra alls? Jag tar gärna ner potten rätt av men tycker det känns saftigt med ett högre bet. Dvs. jag vill det ska vara dyrt för honom att dra vidare med sina ess men om han slår om är jag inte sugen på att ha investerat mer. Tyckte 75% var någorlunda avvägt, men har nog inte superkoll

Med donkbet menar han att du betar OOP mot en fi i position som har höjt pre. Inte storleken på din bet.

Postad

ah, ok. sorry :oops: Att jag inte borde öppna är det pga risken att gå rätt in i en reraise? Är verkligen random-lirare så hårda att de smäller om med luft i det här skedet. Om jag inte öppnar upp så får han antingen ett gratiskort vilket jag inte är sugen på alternativt så betar han ut bakom mig, men det är ju så standard det kan bli att det inte går att läsa ut något av det såvida jag inte check-raisar, vilket väl är att investera väl mkt om han verkligen sitter med bättre på hand än mig?

Mitt spel kan säkert vara fel, men ovan är iaf anledningen till varför, men jag är ju väldigt öppen för andra förslag :)

Postad

Jag skulle ha checkat flop och foldat mot en normal bet. Tycker inte det är värt att ge sig in i så här marginella situationer (framförallt oop) tidigt i en turnering.

Postad
Mycket dålig linje :(

Det är synd :(

Ok, men ponera att jag hade checkat. Väldigt ofta kommer ett standard-cbet från fis sida. Det känns väldigt svårt för mig att vare sig syna eller köra på med en reraise, i det läget. dvs 66 går endast setmina med i det här läget om den ens ska spelas då. Precis som sagts ovan.

Ok, jag köper helt och fullt det ni säger och ska tänka på det framöver. Gissningsvis en läcka mindre. Trist dock med en så fin bräda ;-)

Lyckligtvis tog jag ju hem potten den här vändan då han visade upp aq och med mitt selektiva minne lär det ju vara det jag tar med mig ändå.

Postad

Ok, men ponera att jag hade checkat. Väldigt ofta kommer ett standard-cbet från fis sida. Det känns väldigt svårt för mig att vare sig syna eller köra på med en reraise, i det läget. dvs 66 går endast setmina med i det här läget om den ens ska spelas då. Precis som sagts ovan.

Ok, jag köper helt och fullt det ni säger och ska tänka på det framöver. Gissningsvis en läcka mindre. Trist dock med en så fin bräda ;-)

Lyckligtvis tog jag ju hem potten den här vändan då han visade upp aq och med mitt selektiva minne lär det ju vara det jag tar med mig ändå.

Varför?

Postad

Ponera att 66 leder på flopp, hur får du bäst värde? Genom donkbet som han ev kan slå om med luft för att det ser bluffigt ut eller med en klassisk checkraise eller checksyn?

Jag checkar hela min range i detta läget på flopp så tidigt i turren, vad jag sen gör om bet kommer eller på turn är skillnaden. Troligen gillar jag hellre att checksyna ner marginellt hellre än att försöka köpa potten då vi trots allt har showdownvärde, men bettar vi för hårt tappar vi det showdownvärdet.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...