Gå till innehåll

H-VETE Dator dj......


Crappy

Recommended Posts

Så där ja.

Utan dator i 3 dagar (jaja jobb datorn funkar)

Skärmen passar bättre som tapet eller möjligtvis en skjorta till någon random data nörd. (passar nog f-n till en glasmästare också)

Nå, efter en liten stund (det går mao starta eländet en lite stund) får jag en total låsning på laptoppen. Randig bildskärm och noll i respons, endast on/off funkar.

Jag har nu prövat allt? Lapptoppen är damsugen ifall det är överhettning,(dock lyckades jag inte få isär h-vetet) nya drivrutiner till grafikkortet, virussökning, antisspywere sökning och sist men inte minst, åter till fabriksinställningarna.

OCH NU MASSOR AV WHISKEY, inte ens det hjälpte

Så "lätt" berusad och tvärförbannad ber jag om hjälp, vad är fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trasiga minnen, kan identifieras med http://www.memtest86.com/

Andra trasiga komponenter är svårare, kräver nog att datorn lämnas in.

 

får man errors kan det även vara annat än minnen, men det är iaf trasig hårdvara, så slipper man kämpa med mjukvara helt i onödan

 

vid fel får man testa sig fram med uteslutningsmetoder, byta plats på minnen, testa ett minne i taget, köra samma test med samma minnen i annan dator osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

Kan minnena orsaka detta?

Jag kom på att problemen började efter att jag laddat ner Camstudio?

Iofs har jag ju lagt in nya drivrutiner efter att jag tömt den, men är det möjligt att det har blivit några förändringar i grafik kortets inställningar?

Det går köra eländet i felsäkert läge, finns det något man kan kolla där?

 

Eftersom den nu är 1½ år så har ju garantin gått ur, så all hjälp att få igång den igen mottages tacksamt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, Camstudio installerar väl nå virtuellaenhets drivrutiner för screencaptures? kan nåt sån drivrutin strulat till det

 

när det inträffar skumma saker efter man installera nåt kan man ju misstänka det i förstahand...

 

fast o andra sidan hade du återställt datorn så de borde ju funkat om den i övrigt är hel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa har säkert kort som går att byta, andra integrerat på moderkortet, om det sedan är värt det har jag ingen aning....

 

Bäst info hittar du säkert på märkes/modell specifikt forum...

 

 

Failsafe mode- delete drivers - ladda hem nya korrekta manuellt - installera.

Värt ett försök iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Näe, dock har jag en F-S som betedde sig på exakt det sättet du beskrev. Det visade sig vara något vajsing på moderkortet och detta byttes ut på garantin.

(Lappe stängde av sig/låste sig och sedan blev det en massa färgglada ränder på hela skärmen...)

 

Jaha låter som om du hittat felet? (dock vill jag inte ge upp än, någon som har fler ideer? Det mottages tacksamt)

Dessvärre är den 1½ år så ingen garanti :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mail från HP.

 

HP Customer Care - http://welcome.hp.com/country/se/sv/support.html

 

Hej XXX

 

Tack för att du tog kontakt med HP Teknisk support.

 

Du är rätt garantin är förlängd med 1 år. Därför jag skulle ha haft kopia av kvitton. Om den är försvunnen då oftast man kan få en kopia from återförsäljare. Utan kopia av kvitton tyvärr, kan inte skicka datorn till service.

 

Har du fler frågor angående detta eller om problemet kvarstår, är du välkommen åter till mig genom att svara på detta mail.

 

Med vänlig hälsning

 

HP Teknisk support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Gummans HP hade problem, kolla denna sida.

 

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01087277&lc=en&cc=us&dlc=en&product=1842189〈=en

 

Efter diskuterat med HP så fick hon 1+1 år på dv6000 serie (måste ha kvitto). Det var modekortet som var sönder. Ring och se om du har förlängd garanti.

 

Underbart en ljusning det är nämligen en DV 6000 jag har

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...