Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

För en tid sedan kvalade ännu en svensk in till det prestigefyllda WSOP Main Event, genom Everest Poker. Jesper Höög (storkebab_) är den 5:e svensken att ta sig vidare till WSOP Main Event och som officiell huvudsponsor är det extra kul att få presentera dessa vinnare i form av en kort intervju.

1. Hej Jesper och grattis till din plats i WSOP Main Event! Hur känns det?

Jesper> Tack! Det känns bra! jag skulle ändå spelat Main Event men är en utgift mindre att tänka på då jag slipper köpa in själv. Känner att jag nu har en bättre budget som kan läggas på övriga events under WSOP, samt att lyckas kvala in till stora turneringar alltid ger en boost för självförtroendet.

2. Vad har du för förväntningar på årets upplaga av WSOP? Är det första gången du spelar WSOP?

Jesper> Det är andra gången jag spelar WSOP Main. Förra året åkte jag snöpligt ut under dag 2. Allt utanför prispengarna skulle vara en besvikelse helt klart då jag känner att WSOP Main Events riktigt bra struktur verkligen gynnar mitt spel.

3. Hur gick det till när du kvalade dig in till WSOP? Vilket steg/vilken nivå började du på?

Jesper> Jag började vid 500d stepsen. Där jag efter några försök vann en plats till en 1650d mtt med 16 spelare om jag inte minns fel, där jag sedan kvalade in.

4. Vad tycker du om Everest Pokers stegsystem?

Jesper> Kanon.

5. Everest Poker kommer att matcha alla Main Event-vinster av spelare som kvalat genom Everest. Max $1 miljon kommer att matchas och delas ut bland alla Main Event-spelare som kvalat in via Everest. Vadslagningen är i full gång om hur mycket Everests spelare kommer att vinna, och hur mycket Everest alltså kommer att matcha. Vad är ditt bud?

Jesper> Jag sticker ut näsan och säger att jag kommer ta hem över en cool miljon $ själv :) men krävs uppenbarligen en del tur på vägen.

6. Everest Poker betalar även flygbiljett till en kompis till alla Everests vinnare av en Main Event-plats. Har du bestämt vilken kompis kommer du att ta med dig?

Jesper> Är inte riktigt klart än. Men det finns några alternativ i nuläget.

------------------------------------------------------------------

Vi på Everest Poker önskar Jesper ett stort lycka till i World Series of Poker 2009!

Vi vill också passa på att nämna att ni kommer kunna hålla er uppdaterade om WSOP 2009 genom vår nya WSOP sida. EVPWSOP.com är ett modernt och roligt sätt att följa WSOP hemifrån, speciellt om du har bekanta, vänner, eller släkt som är i Las Vegas under WSOP. Här hittar du också bl.a. aktuella ställningar, Chip Count, live uppdateringar om spelare från Everest Poker Team.

Har du något du vill säga? Använd #EVPWSOP i dina Twitter inlägg och din tweet syns på huvudsidan.

Kolla in http://www.EVPWSOP.com nu och håll dig uppdaterad.