Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
jag var, tills jag fick en flickvän som är som en jävla hitler på mornarna + att hon gillar att träna = att jag inte har något val vilket suger ashårt men nu såhär i efterhand känns det som man fått lite mer livskvalité.

Innan blev det hämtmat, slögrind....COD4 och sova 12-14h/dag, life was gooood!

Jag tränade idag för första gången:-D

• Svars 347
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
jag var, tills jag fick en flickvän som är som en jävla hitler på mornarna + att hon gillar att träna = att jag inte har något val vilket suger ashårt men nu såhär i efterhand känns det som man fått lite mer livskvalité.

Det är ju därför vi spelar poker, ni har ju fan missat hela poängen!

Postad

[/b]

Det är ju därför vi spelar poker, ni har ju fan missat hela poängen!

+1.

Flickvänner kan vara -EV.

Postad

Ska snart dra igång en eftermiddagsgrind. Var uppe tidigt imorse o grindade 1 1/2 timme innan gymmet. Har sovit två timmar nu på eftermiddagen så förutsättningarna är optimala.. Hoppas mitt spel håller i sig då jag fått en kanonstart den här månaden, 13k upp..

Postad

Visst kan det ibland kännas lite meningslöst och tomt att spela poker hela dagarna.. Mitt tips förutom träningen (som många redan har påpekat) är att unna sig saker och ting. Tjänar du bra på pokern men samtidigt känner att du är omotiverad? Unna dig de där sakerna du aldrig hade haft råd med annars. Det kanske låter korkat att spendera en massa pengar men ibland måste man göra sånt för att påminna sig själv om varför man spelar poker. IMO.

Hade alla pengar bara åkt in på ett sparkonto så hade jag aldrig pallat spela poker på heltid i flera år som jag nu gjort.

Kan väl handla mellan allt från att resa till det där drömstället till att köpa den där dyra tröjan du annars aldrig skulle köpt. Eller bara dra med någon polare och käka något riktigt lyxigt en vanlig vardagskväll. Sånt höjer livskvalitén avsevärt imo.

Postad

21k för månaden nu, allt annat än rekordmånad är en besvikelse efter den här nötstarten!!!!

***** Hand 1160955838 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 november 2009 03:50:21

Diana 39 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: LordUlf (1083.33)

Plats 5: Jonte90 (733.61)

Plats 1: Trasapan (1250.37)

Plats 3: dalt0n (708.78)

Plats 4: conne (2178.57)

LordUlf lägg LM 2.50

dalt0n lägg SM 5.00

** Giv **

LordUlf [N/A, N/A]

Jonte90 [Dh, Dr]

Trasapan [N/A, N/A]

dalt0n [N/A, N/A]

conne [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

conne Syna 5.00

Jonte90 Höj till 25.00

Trasapan Syna 25.00

LordUlf Syna 25.00

dalt0n Lägg

conne Syna 25.00

*** Flop(Board): *** : [2r, 8r, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

LordUlf Satsa 78.75

conne Syna 78.75

Jonte90 Höj till 334.68

Trasapan Lägg

LordUlf All-in 1058.33

conne Lägg

Jonte90 All-in 708.61

*** Turn(Board): *** : [2r, 8r, 5s, 6k]

*** River(Board): *** : [2r, 8r, 5s, 6k, 7h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1585.97

LordUlf [5r, 3r] Par i femmor Vinst: 0.00

Jonte90 [Dh, Dr] Par i damer Vinst: 1585.97

Trasapan Lägger mig Vinst: 0.00

dalt0n Lägger mig Vinst: 0.00

conne Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 1160948141 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 november 2009 03:24:36

Diana 2 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: cutejulie (625.30)

Plats 2: G.Blanche (1006.72)

Plats 4: Jonte90 (953.14)

Plats 3: cl0wnfish (1224.77)

Plats 5: willy15 (703.75)

willy15 lägg LM 2.50

cutejulie lägg SM 5.00

** Giv **

cutejulie [N/A, N/A]

G.Blanche [N/A, N/A]

Jonte90 [8r, 9h]

cl0wnfish [N/A, N/A]

willy15 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

G.Blanche Lägg

cl0wnfish Lägg

Jonte90 Höj till 14.37

willy15 Höj till 35.00

cutejulie Lägg

Jonte90 Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [9k, 8h, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

willy15 Passa

Jonte90 Satsa 56.25

willy15 Syna 56.25

*** Turn(Board): *** : [9k, 8h, Kns, Kh]

*** Bet Runda 3 ***

willy15 Passa

Jonte90 Satsa 135.00

willy15 Syna 135.00

*** River(Board): *** : [9k, 8h, Kns, Kh, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

willy15 Passa

Jonte90 Satsa 294.30

willy15 Syna 294.30

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1031.10

cutejulie Lägger mig Vinst: 0.00

G.Blanche Lägger mig Vinst: 0.00

Jonte90 [8r, 9h] Två par, nior och åttor Vinst: 1031.10

willy15 Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 1160949617 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 november 2009 03:29:26

Plats 1: Trasapan (1230.30)

Plats 2: LordUlf (1330.75)

Plats 3: dalt0n (1242.19)

Plats 5: Jonte90 (500.00)

Jonte90 lägg SM 5.00

** Giv **

Trasapan [N/A, N/A]

LordUlf [N/A, N/A]

dalt0n [N/A, N/A]

Jonte90 [Kr, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Trasapan Lägg

LordUlf Höj till 15.00

dalt0n Syna 15.00

Jonte90 Höj till 70.00

LordUlf Lägg

dalt0n Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [Kh, Dk, 10h]

*** Bet Runda 2 ***

Jonte90 Satsa 116.25

dalt0n Syna 116.25

*** Turn(Board): *** : [Kh, Dk, 10h, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

Jonte90 All-in 313.75

dalt0n Syna 313.75

*** River(Board): *** : [Kh, Dk, 10h, 6k, 8h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1000.00

Trasapan Lägger mig Vinst: 0.00

LordUlf Lägger mig Vinst: 0.00

dalt0n Lägger mig Vinst: 0.00

Jonte90 [Kr, Ks] Triss i kungar Vinst: 1000.00

Den här ser riktigt skum ut obv. Men hade bara känsla att han bluffade helt, så valde att "slowspela" för att få honom att skjuta vidare. Med facit i hand så var han väl drogad elr nåt..

***** Hand 1160933625 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 november 2009 02:46:19

Plats 2: Jonte90 (500.50)

Plats 4: Trillske (1745.65)

Plats 5: C# (972.50)

Plats 1: MrTerry (555.27)

Plats 3: skycom (1028.20)

C# lägg LM 2.50

MrTerry lägg SM 5.00

** Giv **

Jonte90 [Eh, 4h]

Trillske [N/A, N/A]

C# [N/A, N/A]

MrTerry [N/A, N/A]

skycom [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Jonte90 Höj till 17.50

skycom Lägg

Trillske Lägg

C# Lägg

MrTerry Syna 17.50

*** Flop(Board): *** : [7k, Ek, 9h]

*** Bet Runda 2 ***

MrTerry Satsa 28.12

Jonte90 Höj till 98.42

MrTerry Höj till 168.72

Jonte90 Syna 168.72

*** Turn(Board): *** : [7k, Ek, 9h, 10r]

*** Bet Runda 3 ***

MrTerry Passa

Jonte90 Passa

*** River(Board): *** : [7k, Ek, 9h, 10r, Es]

*** Bet Runda 4 ***

MrTerry All-in 369.05

Jonte90 All-in 314.28

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 988.50

Jonte90 [Eh, 4h] Triss i ess Vinst: 988.50

Trillske Lägger mig Vinst: 0.00

C# Lägger mig Vinst: 0.00

MrTerry [4s, 5s] Par i ess Vinst: 0.00

skycom Lägger mig Vinst: 0.00

Får ta med denna också från sessionen för att visa att jag faktiskt inte riktigt kan gå på vatten, även om det är nära...

***** Hand 1160807918 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 8 november 2009 00:00:19

Diana 19 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mr_Lee10 (1032.73)

Plats 3: Jonte90 (917.21)

Plats 4: storeskutt (454.45)

Plats 5: -Fårö- (662.42)

Jonte90 lägg LM 2.50

storeskutt lägg SM 5.00

** Giv **

Mr_Lee10 [N/A, N/A]

Jonte90 [2h, 2s]

storeskutt [N/A, N/A]

-Fårö- [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

-Fårö- Syna 5.00

Mr_Lee10 Lägg

Jonte90 Syna 5.00

storeskutt Passa

*** Flop(Board): *** : [Ks, 4h, 2r]

*** Bet Runda 2 ***

Jonte90 Satsa 11.25

storeskutt Lägg

-Fårö- Höj till 22.50

Jonte90 Höj till 68.75

-Fårö- All-in 657.42

Jonte90 Syna 657.42

*** Turn(Board): *** : [Ks, 4h, 2r, Dr]

*** River(Board): *** : [Ks, 4h, 2r, Dr, 3h]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1314.84

Mr_Lee10 Lägger mig Vinst: 0.00

Jonte90 Lägger mig Vinst: 0.00

storeskutt Lägger mig Vinst: 0.00

-Fårö- [4r, 4k] Triss i fyror Vinst: 1314.84

Postad

För övrigt sick match imorgon, chelsea away! Kommer bli ruskigt tufft med tanke på chelseas form och tveksamheterna i backlinjen. Både Rio och Vidic är tveksamma till spel, känns inte som att man vill ställa upp med Evans och Brown mot stekheta Drogba/Anelka.

Aja nästan skönt att det är borta imorgon, eftersom pressen inte är riktigt lika hård, hade det varit på OT och man åkt på torsk så hade det sett riktigt illa ut.. Hoppas på en pinne iaf, orka förlora två raka.

Postad
Men TILTA mig asså att domaren ska in och avgöra en så viktig match:S:S Chelsea är ju inte värda detta fyfan!!!! Rooney är löjligt bra btw

Partytjack missade såklart denna skönhet till match.. Kan man få ett litet sammandrag?

Hoppas på köttiga highlights på tv4-sporten nu iofs..

Postad
Så gott som alla 200bb regs har problem med duktiga 100bb-spelare så det lönar sig med största säkerhet. =)

Fast de flesta har mer problem med 200bb-spelet så blir lite w/e.

Har iof två fördelar med 100bb om resten är djupa, det ena att du ser ut lite som en shortstack, det andra är att dom måste anpassa sig efter din stack men du måste inte anpassa sig efter deras. Nackdelen är att du ser lite retarded ut (folk tror ofta det är en fördel - helvette eller, inte på våra nivåer iaf), och som sagt att du inte får ta del av folks deep-leaks.

Sen kan man ju uppskatta den mindre variansen med 100bb också. Smartaste är väl dock att anpassa inköpet till motstånd och placering.

____

Hittade dig i pt. Kunde inte placera nicket alls men tydligen men vi har möts några timmar den här månaden till och med. Rätt säker på att du är lite för tight.

lycka till iaf, ses vid borden. :-)

Postad
Partytjack missade såklart denna skönhet till match.. Kan man få ett litet sammandrag?

Hoppas på köttiga highlights på tv4-sporten nu iofs..

Frisparken de gjorde mål på var feldömd, rooney blev avvinkad felaktigt för offside när han blev helt ren i första halvlek, united kunde mycket väl få en straff i första halvlek, misstänkt offside på drogba vid målet. I övrigt var matchen jämn, Rooney bäst på plan.

Postad
Fast de flesta har mer problem med 200bb-spelet så blir lite w/e.

Har iof två fördelar med 100bb om resten är djupa, det ena att du ser ut lite som en shortstack, det andra är att dom måste anpassa sig efter din stack men du måste inte anpassa sig efter deras. Nackdelen är att du ser lite retarded ut (folk tror ofta det är en fördel - helvette eller, inte på våra nivåer iaf), och som sagt att du inte får ta del av folks deep-leaks.

Sen kan man ju uppskatta den mindre variansen med 100bb också. Smartaste är väl dock att anpassa inköpet till motstånd och placering.

____

Hittade dig i pt. Kunde inte placera nicket alls men tydligen men vi har möts några timmar den här månaden till och med. Rätt säker på att du är lite för tight.

lycka till iaf, ses vid borden. :-)

Mm vi har mötts en del, tycker iofs du tillhör en av de bättre på de nivåer jag brukar lira så semiundviker dig. Ja, det skulle vara intressant att höra vad man har för stats, använder inte själv PT eller HM.

Postad
Mm vi har mötts en del, tycker iofs du tillhör en av de bättre på de nivåer jag brukar lira så semiundviker dig. Ja, det skulle vara intressant att höra vad man har för stats, använder inte själv PT eller HM.
Har bara 1000 händer på dig så är inte någon statistisk trygghet, men tänkte att eftersom jag inte stört mig på dig alls borde det vara lite för tight alernativt att du bara fått kassa kort och dåliga lägen då. :D

På tusen händer har du iaf vp 21 pfr 17 3b 2.5 steal 30, ser lite mer ut som tag för 6-max än 5-max.

Men som sagt, dåligt underlag. Mötte en snubbe som hade 1000 händer på mig och sa att jag synade närmare 100% 3bet. :oops:

Antagligen bra att du inte använder hud dock. Vet sedan tidigare att de flesta använder den helt fel, som ett substitut i för många lägen, och trotts den vetskapen märkte jag att jag själv missbrukat den som fan.

Postad
Har bara 1000 händer på dig så är inte någon statistisk trygghet, men tänkte att eftersom jag inte stört mig på dig alls borde det vara lite för tight alernativt att du bara fått kassa kort och dåliga lägen då. :D

På tusen händer har du iaf vp 21 pfr 17 3b 2.5 steal 30, ser lite mer ut som tag för 6-max än 5-max.

Men som sagt, dåligt underlag. Mötte en snubbe som hade 1000 händer på mig och sa att jag synade närmare 100% 3bet. :oops:

Antagligen bra att du inte använder hud dock. Vet sedan tidigare att de flesta använder den helt fel, som ett substitut i för många lägen, och trotts den vetskapen märkte jag att jag själv missbrukat den som fan.

Ja jo det är väl lite för lite antal händer.. Mm kanske kan bli så att man baserar besluten helt utifrån stats tillslut. Jag har aldrig spelat med HUD men har ju hört från många att man borde göra det.

Postad

Gick in i riggvägen och mådde lite piss, gick ner i nivå och tightade till typ allt ett tag (30k händer eller nåt). På det samplet har jag 25/20 och 3b 7.

Har för mig att jag spelade runt 29/22 innan. Det var ju kul, innan man åkte på en varianssmäll med rätt tight BR. Har tex en trebett på 14% på 25/50, och inser att jag ska vara glad som fan att jag inte dragit kallt där. :D

Men jag kan absolut tänka mig att jag även teoretiskt spelar 20/16 vissa sessioner. Försöker helt klart undvika att göra för stor sak av statsen, både på grund av liten samplesize och på grund av att selektiv aggression kan göra en 19/16 till en riktigt jobbig svårknäckt jävel. De kanske teoretiskt spelar en bit under optimalt, men om de istället lyckas pressa mot svaghet utan att göra så mycket misstag blir det ändå svårt att kalla dom "tighta" när man får en 5bet bluff med 37o uppkörd i ansiktet.

Ja jo det är väl lite för lite antal händer.. Mm kanske kan bli så att man baserar besluten helt utifrån stats tillslut. Jag har aldrig spelat med HUD men har ju hört från många att man borde göra det.

Tycker absolut att du ska fixa hud, men tipsar om att ta bort den och köra utan ibland. Om du känner dig "naken och vilsen" utan hud:en innebär det antagligen att du har skaffat dig ett par läckor tack vare den, så fortsätt tills det känns bra igen, sen kan du slå på hud:en igen.

Det är iaf så jag tänkt göra nu.

Postad
+1.

Flickvänner kan vara -EV.

Gräset är som bekant ofta grönare på andra sidan staketet. Jag hatar att jag inte har några som helst rutiner samtidigt som rutiner är något av det värsta jag vet. FML.

Nej alltså, jag vill inte ha någon annans "gräs". När det gäller rutinerna så är det precis samma här.

Bästa tipset, som jag själv jobbar på, är väl att ta sig i kragen och faktiskt göra saker man vill göra. Att bara sitta och dra in pengar blir enformigt. Som en lek med siffror bara. Jag tycker man tappar lite edge om man inte tar sig ut i verkligenheten så ofta.

Perspektiv i livet är bra. Ibland går jag mig upp vid 7 tiden på morgonen och går en sväng bara för att kolla på stackarna som måste gå till sina vanliga kneg. Bra motivation imo.

Postad

Så sick trött nu asså!! Hann bara sova 4h i natt innan det var dags för ett gympass.. Har även varit och vaccinerat mig idag, känner dock inte av någon feber som en del andra har fått.

Ska sova tidigt ikväll för att förmodligen ta mig upp tidigt imorgon och morgongrinda(á la Partyjack) några timmar innan gymmet.

Står för övrigt för 22k för månaden...

Postad
Så sick trött nu asså!! Hann bara sova 4h i natt innan det var dags för ett gympass.. Har även varit och vaccinerat mig idag, känner dock inte av någon feber som en del andra har fått.

Ska sova tidigt ikväll för att förmodligen ta mig upp tidigt imorgon och morgongrinda(á la Partyjack) några timmar innan gymmet.

Står för övrigt för 22k för månaden...

vad hände med "lökgrinder" :(