Gå till innehåll

Era misstag i poker?


trexter

Recommended Posts

Tänkte att det kunde vara kul/användbart att samla ihop alla våra "missar" som man lärt sig "den hårda vägen".

 

Mina största misstag är nog:

1. Att inte bry mig om storleken på bankrullen tillräckligt

 

2. Att spela poker under eftermiddagen (före fem). Enligt vad jag erfarit har standarden på spelarna (mest svenskar) varit betydligt högre än på kvällen och dessutom har man själv svårare för att koncentrera sig då.

 

3. Att försöka spela av en LAG/maniac hans pengar då situationen egentligen nästan var den omvända. Jag blev för tiltad för att spela optimalt och förlorade. Sensmoral: Det spelar ingen roll hur dålig din moståndare är om du inte är bättre (och gärna betydligt bättre). Enkelt, men ändå lätt att förtränga.

 

4. Att på flopparna 559/22K/osv där man fått triss vänta för lång tid innan man bettar. Vid SH-spel resulterar det i princip alltid i att fi blir misstänksam och foldar.

 

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en "Combo" för några dagar sen. Två Micro NL-bord på Prima.

Kan inte klienten alls och får kåk på rivern på ena bordet och samtidigt färg på det andra. Min kåk blir höjd med 3 dollar och jag har hela mitt inköp kvar. Försöker höja all-in men det fanns ju ingen slide-spak att höja med!. Till slut får jag in beloppet och trycker...Call :?. Under tiden hinner jag "time-out" folda mig med färgen på det andra bordet. Nettot blev ca +3,10 typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt största FL-misstag: Man kan inte bluffa bort rötägg att man har A med bättre kicker när floppen kommer Axx i en 5-vägspott när man har KK. Blir det mycket action är det bara att bita i det sura äpplet.

 

Mitt största NL-misstag: Man måste lära sig att släppa överparen om man sannolikt är slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, jag är nog lite motsatsen till dig trexter. Här är mina misstag:

 

1. Att bry mig för mycket om bankrullen och klättra för långsamt.

 

2. Att spela poker sent om natten istället för att ha det som dagsjobb. Den minskade winraten för att spela på dagstid uppvägs mer än väl av att det är betydligt lättare att ha ett mer ordnat liv vid sidan om pokern.

 

3. Har jag ingen direkt motsvarighet till. Möjligen att jag ibland ser laggighet där det inte finns och verkligen betalar av någon som får kortleken i ansiktet samtidigt som jag träffar halvdant.

 

4. Att spela mina monsterträffar (såsom AQ på en AAQ-flopp) för hårt eftersom det inte finns några händer kvar för mina motståndare att ha.

 

5. Att i mixgames ibland glömma bort vilket spel det är. Exempelvis har det hänt att jag spelat lowball när resten av bordet spelat vanlig mörkpoker.

 

Mitt största NL-misstag: Man måste lära sig att släppa överparen om man sannolikt är slagen.

Nyfiken -> Gul gäller rätt bra för NL. För övrigt min största svaghet i det spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bäst på att klassa alla vid bordet som übertomtar för att sen betala av när jag synar med mellanparet hela vägen, jag kan tydligen inte förstå ibland att tomtar också kan träffa. samt att dom inte lägger sig för mina monsterbluffar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Att i mixgames ibland glömma bort vilket spel det är. Exempelvis har det hänt att jag spelat lowball när resten av bordet spelat vanlig mörkpoker.

 

Och jag citerar: "Niohög", uttalas av Hjort samtidigt som densamme slänger fram korten ackompanjerat av en hel busslast med attityd, och blir slagen av freemans par i kungar (har jag för mig).

 

:D

 

//Hickmott

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Att i mixgames ibland glömma bort vilket spel det är. Exempelvis har det hänt att jag spelat lowball när resten av bordet spelat vanlig mörkpoker.

 

Och jag citerar: "Niohög", uttalas av Hjort samtidigt som densamme slänger fram korten ackompanjerat av en hel busslast med attityd, och blir slagen av freemans par i kungar (har jag för mig).

Hahaha, så jävla bra :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en "Combo" för några dagar sen. Två Micro NL-bord på Prima.

Kan inte klienten alls och får kåk på rivern på ena bordet och samtidigt färg på det andra. Min kåk blir höjd med 3 dollar och jag har hela mitt inköp kvar. Försöker höja all-in men det fanns ju ingen slide-spak att höja med!. Till slut får jag in beloppet och trycker...Call :?. Under tiden hinner jag "time-out" folda mig med färgen på det andra bordet. Nettot blev ca +3,10 typ.

 

Känner igen det där. Jag personligen hinner bara inte med mer än ett bord. Många gånger när man får in något är det så bråttom över till andra fönstret igen så att man bara betar utan någon taktik alls = det kan bara gå åt helvete i längden. (Dessutom hinner man knappt se vad som finns att ha genom brädet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Att i mixgames ibland glömma bort vilket spel det är. Exempelvis har det hänt att jag spelat lowball när resten av bordet spelat vanlig mörkpoker.

 

Och jag citerar: "Niohög", uttalas av Hjort samtidigt som densamme slänger fram korten ackompanjerat av en hel busslast med attityd, och blir slagen av freemans par i kungar (har jag för mig).

 

:D

 

//Hickmott

 

Den lilla grytan vi spelade är nog fan det roligaste jag har haft vid ett pokerbord. Hjorts min när han kommer på sig själv är oslagbar, liksom Freemans glädje över den vunna potten med sitt dåligt spelade par i kungar, som stod bara för att Hjort fick hjärnsläpp :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag synade en tre gånger raisad omahapott all in när jag var i big blind med 2456 och QQT låg på floppen.

 

Det var inte jättesmart.

 

Vad jag trodde att jag gjorde just vid knapptrycket var något helt annat. Jag spelade scrabble på nätet samtidigt och var ivrig då jag hittat en sk rullning, alltså skulle lägga ut alla bokstäverna. Men just som jag ska klicka ned det sista k-et i ordet tar pokersiten över för att det är min tur att agera och JUST där k:et skulle ligga på scrabbleplanen flimrar "Call all in 93:70" till innan rutan och alla mina chips försvinner.

 

Så kan det gå för en blandmissbrukare.

 

Tant B

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bluffar river när jag egentligen vet att fi kommer syna vad som helst med sitt TP no kicker. Vågar inte bluffa när jag egentligen vet att jag kommer att torska med T hög mot fi:s J hög.

 

Tiltsynar låga riverbets med AK eller AQ hög. Har nog aldrig vunnit en sån pott. :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

største tabbene mine må vel å være for konservativ og tight spillestil. De fleste anser meg som en meget tight spiller og det er lett å bløffe pots når jeg er involvert i hånden. Men hvis noen raiser pre-flop og jeg caller og ikke treffer noe på floppen og er såpass pot commited så har jeg en tendens til å prøve å bløffe og som regel alltid bli re-raiset. Det er temmelig kjedelig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle nog ganska simpelt kunna beskrivas med ordet disciplin, eller saknaden av den under vissa stunder. Att anpassa sig till motståndet eller att, som liggat nämnde, förstå att även fisken kan träffa är ibland helt omöjligt för mig. Att förstå att man inte tjänar pengar i längden på att bluffa allt för mycket på SH lowlimit (0.5/1 - 1/2) är också svårt att begripa när tristessen trycker på. Jag satt och tänkte på detta då många av mina minussessioner lätt hade kunnat vara en plussession om jag bara hållt mig i skinnet lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av mina största problem just nu på Expekt som jag upptäckt att jag kan ibland "nöja mig med potten som den är", någon bettar på river och istället för att raisa så callar jag bara.

Ett annat problem är att jag -måste- calla med suited connectors preflop - har aldrig lönat sig (Lirar microlimit).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...