Emilio Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Det är möjligt att en standard nitidiot som vanligtvis spelar 6max och inte har någon aning om värdet av händer hu på något vis skulle lyckas sjabbla bort det. Jag tror ingen med lite hjärna skulle någonsin kunna förlora mot någon om de alltid hade position. Jag tror inte jag överskattar värdet av position. Citera
heltok Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 tror det krävs någonstans kring NL1000-grinder för att slå ivey i pos. omaha kanske PLO2000. tror de flesta överskattar värdet ur sb mot duktig motståndare. krävs rätt vilt spel för att bli inte överkörd ur sb, vilt spel många försöker undvika när de möter eliten. Citera
JohanLj Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Väldigt svårt att ha nån aning om men... Grinder känns alldeles för brett. Skiljer ju ton i kvalite mellan bra, medelbra och kassa grinders. Spontant tror jag att de flesta PLO100 spelarna skulle bli krossade. Detta trots att PLO kanske är det spelet, förutom 2-7 Tripple draw, där position är som viktigast. Håller nog med om att vi får gå så högt som till PLO2k. En bra PLO2k-spelare, som spelar mkt HU, kan nog ge Ivey/Galfond/Durr en match. Men jag har egentligen ingen aning. Citera
OsantVassSpelare Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Håller med heltok mycket, tror position är rätt överskattat i alla fall i denna kontext. Skicklighet i poker spelar större roll än position, jag uppskattar att det krävs HU-regs (online obv) runt NL600 och uppåt för att kunna gå EV+ mot Ivey i HU i konstant position. Citera
Riggdevil Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Live skulle Ivey troligtvis vinna mycket på sitt psykologiska övertag, d v s förmågan att läsa och handla efter sina motspelares kroppspråk m.m. Online däremot tror jag att han hade hamnat i underläge mot många motspelarkvaliteter som skulle ha position i 100000 händer (vilket är oerhört mycket). Han är väldigt skicklig men ingen nätpokergud. Citera
Joey Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Live skulle Ivey troligtvis vinna mycket på sitt psykologiska övertag, d v s förmågan att läsa och handla efter sina motspelares kroppspråk m.m. Online däremot tror jag att han hade hamnat i underläge mot många motspelarkvaliteter som skulle ha position i 100000 händer (vilket är oerhört mycket). Han är väldigt skicklig men ingen nätpokergud. Bra level. Citera
pablosebbe Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Live skulle Ivey troligtvis vinna mycket på sitt psykologiska övertag, d v s förmågan att läsa och handla efter sina motspelares kroppspråk m.m. Online däremot tror jag att han hade hamnat i underläge mot många motspelarkvaliteter som skulle ha position i 100000 händer (vilket är oerhört mycket). Han är väldigt skicklig men ingen nätpokergud. Ivey har vunnit mer än någon annan online... Iaf dom senaste åren. Citera
killerwolf Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Vilka nivåer spelar man mot denna person? Tror det finns sjukt många som skulle piska Ivey hu med evig position om risken för gulning var obefintlig. typ en NL600 regspelande hu-nötare skulle möta ivey på nl10 i 100k händer med position. Då skulle jag nog våga betta rätt mkt på grindern. Direkt det går upp till nivåer där det blir jobbigt för ivey's fi att hålla sitt spel stabilt pga deepstacks etc så skulle nog Ivey bomba sönder honom, i synnerhet PLO. Jag tror att en reg på NL600 skulle ha större chans mot Ivey är en PLO600 reg för att ta ett exempel, detta till trots att position är viktigare i omaha, jag upplever skilltaket på en Nl600 regular till att vara mkt högre atm än skilltaket hos en PLO600 reg.....way off? Citera
Riggdevil Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Ivey har vunnit mer än någon annan online... Iaf dom senaste åren. Men då ska man beakta att han är en av få spelare i världen som har råd med att spela på den nivån. Det innebär inte att han är så mycket bättre än de flesta eftersom han inte skaffade sin ursprungliga förmögenhet genom nätpoker. Citera
stackbrat Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Men då ska man beakta att han är en av få spelare i världen som har råd med att spela på den nivån. Det innebär inte att han är så mycket bättre än de flesta eftersom han inte skaffade sin ursprungliga förmögenhet genom nätpoker. Med det resonemanget borde Guy:s resultat se lite annorlunda ut imo. Citera
Pires Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Men då ska man beakta att han är en av få spelare i världen som har råd med att spela på den nivån. Det innebär inte att han är så mycket bättre än de flesta eftersom han inte skaffade sin ursprungliga förmögenhet genom nätpoker. Det är i såna här lägen jag hatar att det finns level och ironi. Är du seriös? Jag tror jag avvaktar. Citera
Riggdevil Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Som svar till båda; jag upprepar - han är en av ytterst få som spelar på den superhöga nivån. Att han slår ett fåtal andra stenrika och duktiga proffs innebär faktiskt inte att han är bättre än alla andra. Många är säkert ungefär lika bra men har ännu inte lyckats skrapa ihop den enorma förmögenhet som krävs för att spela på den nivån. Ivey började sin pokerkarriär långt innan de flesta av oss ens hade provat på lite livepoker. Citera
Drunken_Penguin Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Som svar till båda; jag upprepar - han är en av ytterst få som spelar på den superhöga nivån. Att han slår ett fåtal andra stenrika och duktiga proffs innebär faktiskt inte att han är bättre än alla andra. Många är säkert ungefär lika bra men har ännu inte lyckats skrapa ihop den enorma förmögenhet som krävs för att spela på den nivån. Ivey började sin pokerkarriär långt innan de flesta av oss ens hade provat på lite livepoker. Lite taskigt för PLO1k-spelarna att de inte har råd att spela på PLO40k där det finns så mycket värde. Citera
darkone85 Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 looooooool haha ja ælskar riggdevil. du førgyller min dag flera gånger om, så fort du ger din ærliga och seriøsa input, keep it up! Citera
Riggdevil Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 wat What? stavas det och gärna uppföljt av ett utropstecken (duktig Riggdevil). Citera
okocha Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 What stavas det (duktig Riggdevil) wat Citera
Riggdevil Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jag är för övrigt inte ensam om att ha sett erkänt skickliga världsspelare göra riktigt dåliga tabbar i olika pokerprogram. Phil Ivey är väl den som har gjort bort sig minst överlag men även han har övervärderat vissa händer rejält och synat ner när han borde ha lagt sig. Både han och Durrr är mycket aggressiva spelare som bara måste återhöja och kontrollera spelet och därför blir de också lätt trappade när motspelaren har en bättre hand. Citera
okocha Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jag är för övrigt inte ensam om att ha sett erkänt skickliga världsspelare göra riktigt dåliga tabbar i olika pokerprogram. Phil Ivey är väl den som har gjort bort sig minst överlag men även han har övervärderat vissa händer rejält och synat ner när han borde ha lagt sig. Både han och Durrr är mycket aggressiva spelare som bara måste återhöja och kontrollera spelet och därför blir de också lätt trappade när motspelaren har en bättre hand. på vilket sätt anser du att du är tillräckligt bra för att bedöma iveys och durrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrs spel? Citera
Recommended Posts