Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er!

Har funderingar om det är rätt att bluffa i detta läge från big blind.

Vet inte direkt hur denna spelare är, om han bluffar mycket etc.

Så här är mina tankar iallafall.

#Game No : 1988869290

***** Hand History for Game 1988869290 *****

NL Hold'em $20 Buy-in + $2 Entry Fee Trny:11852276 Level:6 Blinds(150/300) - Monday, May 02, 17:47:28 EDT 2005

Table Table 13815 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 9: SlackerPhi ( $1570 )

Seat 10: MrGunner ( $1630 ) Seat 5: jockepocke ( $1320 )

Seat 6: RNGmyASS ( $3270 )

Seat 3: dslee85 ( $210 )

Trny:11852276 Level:6

Blinds(150/300)

** Dealing down cards **

Dealt to MrGunner [ T :diamond: 5 :heart: ]

dslee85 folds.

jockepocke folds.

RNGmyASS folds.

SlackerPhi calls [150].

MrGunner checks.

** Dealing Flop ** [ K :spade: , A :spade: , 8 :heart: ]

SlackerPhi bets [300]. Här bettar han ut minbet

MrGunner is all-In [1330] Eftersom han inte höjde pre-flop tänker jag att han inte sitter på ett ess.>You have options at Table 14517 Table!.

SlackerPhi is all-In [970]

** Dealing Turn ** [ 8 :club: ]

** Dealing River ** [ J :diamond: ]

SlackerPhi shows [ 8 :spade: , 6 :spade: ] three of a kind, eights.

MrGunner shows [ T :diamond: , 5 :heart: ] a pair of eights.

MrGunner wins 60 chips from side pot #1 with a pair of eights.

SlackerPhi wins 3140 chips from the main pot with three of a kind, eights.

Gör jag fel och borde jag lagt min skräphand efter floppen eller all-in pre-flop eftersom han bara synade. Tack på förhand.

* RP - QoS *

Postad
MrGunner is all-In [1330] Eftersom han inte höjde pre-flop tänker jag att han inte sitter på ett ess.

Samma resonemang för honom, han sätter dig inte på ett ess heller eftersom du inte raisade preflop, och hoppas helt enkelt på att du inte har K.

Jag hade nog inte bluffat i ditt läge men jag hade nog heller inte callat med par i åttor, skum hand tycker jag :)

Postad

I sånna här tours lägger sig inte folk för en så pass liten höjning som din all-in blev, fiskar lägger sig aldrig när de väl fått in något i potten.

Jag skulle lagt mig.

Postad

Har ni märkt att synaren har par + färgdrag? Det vore sjukt dåligt att lägga det i stort sett någonsin i en HU-pott.

Däremot skulle jag starkt överväga att ställa in preflopp eftersom väldigt många spelare bestämt sig för att ge bort potten när de bara limpar in så där. Orsaken till att jag skulle ställa in istället för att bara beta pott eller liknande är för att helt krossa förhoppningar om implicita odds hos motståndaren och hindra honom från att floppa par och sedan gambla med händer som exempelvis 86s. Stackarna är kanske en aning djupa för det här spelet, men det är den här typen av situationer man ska leta efter att sno åt sig lite marker i.

EDIT: Kollar närmare och ser att man bara behöver lägga 1200 för att vinna 600 i potten. Skolexempel på ett ställe där din motståndare bara ger dig marker och allt du behöver göra för att ta dem är att skjuta in stacken i potten.

Postad
Har ni märkt att synaren har par + färgdrag? Det vore sjukt dåligt att lägga det i stort sett någonsin i en HU-pott.

Missade färgdraget, då var det ju en klockren syn med tanke på att han investerat runt 1/3 av sin stack redan.

Postad
Missade färgdraget, då var det ju en klockren syn med tanke på att han investerat runt 1/3 av sin stack redan.

Du behöver inte ens tänka på det, det är en klockren syn oavsett.

Och just det ja, om jag checkat mig till floppen så skulle jag nog letat efter bättre ställen att bluffa på än att höja min motståndares pottbet all-in. Om inte han är på i stort sett en ren bluff så får man ju syn där.

Postad

Tycker det är en ruskigt dålig bluff. Du har ju inget investerat i potten, släng skiten och vänta på ett bättre läge. Blindsen är 300 så visst börjar det bli dags att göra en move, men T5o utan att ha träffat nånting... du kan ju åtminstone se till att ha lite outs om du blir synad.

Förstår inte varför ni kallar den andra killen fisk, jag hade gjort som honom och synat alla dagar i veckan. I värsta fall sitter han typ mot en svag K eller A och har 13 outs och en bra chans att dubbla.

Ska du bluffa i den här handen ska du nog göra det preflop eftersom han visat svaghet genom att bara syna.

Postad

Tack för svaren. Han gör helt klart rätt som synar med par och färgdrag, men borde han inte ha ställt in hela sin stack istället för min-bet? Bästa spelet här för mig hade nog som ni säger varit att gå all-in pre-flop.