Gå till innehåll

Vegas livetour


Recommended Posts

Från $550 satellit till WSOP idag. Man startar med 4k chips o 25/50 blinds.

Jag har jobbat mig upp till 5200 marker och det är 50/100 blinds.

 

Jag skulle uppskatta kommentarer på pf, flop, turn o riverspel.

 

Smålurig kille limpar utg

Rysk fisk synar utg +1

Aggrogubbe synar i btn

HERO [Ad Qh] sb raise till 650 ????

 

lurig kille syn de andra foldar

 

flop [Ah Td 3c] (1600)

 

HERO bet 750 ????

bråkare raise 1800

HERO syn 1150 ????

 

turn [Ah Td 3c] [3s] (5400)

 

HERO check ????

FI check

 

river [Ah Td 3c] [3s] [6d] (5400)

 

HERO bet 1050 (av sina 2600) ????

ONDSKA all in

HERO steeeeek fold ????

 

Nu när man skriver ner den ser det ju rätt mycket ut som att jag slaktar handen totalt men när man spelar live är det lite annorlunda. Ni kan väl komma med lite kritik/förslag innan jag postar hur jag tänkte.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det standard att höja pre?

Svårt att sätta en range på vad en "lurig" spelare limpar med UTG. Själv hade jag spelat "small ball" pga av att jag inte är beredd att spela om stack med AQ mot en UTG limp från en sån spelare. Det känns lite som att jag betar för information om jag höjer pre och samtidigt "bloatar" potten, vad gör jag om han 3-betar?

 

Skulle check/syna floppen för pottkontroll, checka turn och sen utvärdera. Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar ju mest 5-handed deepstack på nätet så jag är inte så vass på 10-handed live turneringar men folk verkar limpa ganska liberalt i de här kvalen så AQ borde ligga ganska bra till men en check kanske hade varit bäst.

 

Nu i efterhand känns check på flop som det bästa alternativet, det är ju inte många händer jag får värde av när jag bettar rätt ut.

 

Som det utspelade sig så fick jag bara känslan av att han hade AT eller 33 när han checkade turn och så gjorde jag världens konstigaste värdebet/stopbet river som kanske gjorde att han bluffade bort mig men jag tror nog att jag var slagen. Det är ju inte helt omöjligt att han limpsynade med AA heller även om det är osannolikt med den floppen...

 

Sammanfattningsvis så här i efterhand verkar väl en mer passiv linje överlag vara bättre...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...