Gå till innehåll

Pokerskärm


Mattie

Recommended Posts

Om du vill ha det så billigt som möjligt skulle jag rekommendera att köpa två 24" skärmar med 1920x1200 i upplösning. Du får plats med fyra standardbord på de flesta (alla?) klienter utan överlapp på en skärm, sen om du har det femte bordet ensamt på den andra skärmen har du ändå mer än halva ledig om du har klienten under det femte bordet. Köper du en 30" så behöver du gå upp mycket i upplösning för att få lika mycket plats, vilket gör att kostnaden kommer bli markant högre.

 

Använd pricerunner eller liknande så kommer du lätt hitta skärmar för max 3000 kr styck om du inte vill ha massa specialfunktioner. Jag använder en 24" som jag köpte för 2550 inkl frakt, och den funkar perfekt för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Displaylink hade en maxupplösning på 1600x1200, inge bra i kombination med 24" skärmar alltså, men väl 22" och mindre

 

fanns väl olika: DL-195 i (DL-1x5 Serien): 1920x1200/2048x1152

http://www.displaylink.com/displaylink_hardware.html

kanske inte finns så många som börjat göra produkter baserade på de chipset ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa antingen en 30" skärm eller 2st 24"-skärmar. Vilket funkar bäst för poker anser ni? Kommer nog antagligen aldrig spela mer än 5 bord utan overlap samtidigt men vill ha lite yta över för annat på sidan

Den frågan har kommit upp några gånger tidigare. I de trådarna verkade ingen tycka att 2x24" är ett bättre alternativ. Däremot tyckte några att 1x30" är bättre:

 

jag kör dual 24" men jag skulle hellre köra en 30" trots att det är dyrare än två 24"
Så givet val, något annat än 30" finns inte som pokerspelare.

Eydol svarade på frågan om det är bättre att ha en 30" eller två 24" och 4-6000 kr.

 

Jag bestämde mig själv för 30", delvis p.g.a. eyedols svar, men jag gjorde misstaget att beställa från Full Tilt. 3 månader senare har jag fortfarande inte fått någon skärm. Jag kommer nog att be dem ta den där skärmen och köra upp den någonstons, och sedan beställa en själv. Nu försöker jag bestämma mig för Samsung, LG eller Dell. Det här är några prestandasiffror och ungefärliga priser:

 

(Märke, kontrast, svarstid (ms), ljusstyrka (cd/cm²), pris)

 

Samsung, 1000:1, 6, 400, 11800

Dell, 3000:1, 8, 370, 13400 (dell.se listar priset som 18700).

LG, 3000:1, 5, 330, 15100

 

LG-skärmen finns hos misco.se. De andra två hos Dustin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på 2 st 20" syncmasters just nu men tänkte köpa en 30" jag med. Tänkte bara höra, sitter med ett Geforce 8800 GTS och planerar att köra 30"arn och sedan en 20" på högkant vid sidan, behöver jag skaffa ett till grafikkort eller går det att koppla i båda skärmarna i mitt? (brainslicer hjälp? :))

 

edit: blir rätt självklart en till samsung, supernöjd med alla olika paneler jag köpt av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser att jag gjorde en miss angående priserna ovan. Misco anger priserna med moms, men Dustin utan. Lägger man till 25% moms på skärmarna från Dustin så ser listan ut så här istället:

 

Samsung, 1000:1, 6, 400, 14700

Dell, 3000:1, 8, 370, 16700

LG, 3000:1, 5, 330, 15100

 

...plus frakt, givetvis.

 

Jag såg också att Samsungskärmen finns listad hos Misco också, för 14300, men det står att den inte finns i lager. Jag misstänker att uppgiften på dustin.se om att de har den i lager är felaktig. Den verkar inte finnas någonstans. Se t.ex. tillgänglighetskolumnen här.

 

Hm, tillgängligheten, kontrasten och att skillnaden i pris är så liten gör att det lutar åt LG för mig.

 

Edit: Jag har beställt en LG nu. Frakten kostar bara 79 kr, så totalt 15148 kr. Leveranstid: 1-4 dagar. En otrolig skillnad mot Full Tilts absurda 6-8 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 2560x1600 pixlars bredd på skärmen och fyra 800x600 fönster så har man 960 pixlar kvar till höger (eller vänster), vilket är ganska lagom för en browser. Fast det är klart, det vore inte helt fel att kolla på en TV-serie i helskärmsläge på en separat skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på 2 st 20" syncmasters just nu men tänkte köpa en 30" jag med. Tänkte bara höra, sitter med ett Geforce 8800 GTS och planerar att köra 30"arn och sedan en 20" på högkant vid sidan, behöver jag skaffa ett till grafikkort eller går det att koppla i båda skärmarna i mitt? (brainslicer hjälp? :))

 

edit: blir rätt självklart en till samsung, supernöjd med alla olika paneler jag köpt av dom.

 

 

Lär väl gå... på alla modernare kort

 

GF8800 är en grafikkrets(GPU), som utan att kolla upp nVidias sida säkert stöder det i sig.

 

Sedan kan ju grafik/moder-kortstillverkare gjort fåtal konstiga modeller baserat på den GPU:n som inte använder sig av allt GPU:n har stöd för (oftast laptops/integrerade modeller)

 

... kolla specs från korttillverkaren (inte GPU/krets tillverkaren)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte köpa en 30" jag med.

 

blir rätt självklart en till samsung

Enligt Full Tilt så verkar det som att Samsung har slutat tillverka sin 30-tummare. Det låter konstigt, men den går ju inte att få tag på någonstans just nu.

 

we have been having a back and forth with the EU distributor and

the manufacturer concerning this item. Unfortunately the in stock date

has come and gone without any results. It looks like this item is going

to be discontinued by the manufacturer.

Svårt att säga om det bara är ett antagande baserat på att den inte går att få tag på just nu, eller om de faktiskt har fått det svaret från Samsung.

 

Det verkar inte som om jag behöver vänta länge på min LG-skärm i alla fall. :)

 

2 jul kl 03:30 Stockholm, Sorterad

1 jul kl 20:38 Jönköping, Sorterad

1 jul kl 17:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick skärmen idag. Satan vad stor den är. Jag kommer nog att behöva ett större skrivbord. Det känns som att jag hamnar för nära den. Dessutom kommer jag nog att behöva öka muskänsligheten till max. Som det är nu så blir armrörelserna för stora när jag kör 6 bord.

 

Video i helskärmsläge funkar inte som det ska. Ett område som är ungefär 12-13 cm brett längst till höger smetas ut till horisontella linjer. För sunkigt grafikkort kanske.

 

Men det är väldigt skönt att slippa överlappet. Den senaste tiden har jag kört 6-7 bord på 1280x1024 eller vad det nu var, och man blir ju tokig av att fönstren hoppar upp över rutan där man försöker anteckna vad den extrema fisken just gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...