Lemiux Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 Funderar nu på att köpa ny laptop men även skärm så att man kan köra dual. Tips PLZ Citera
Hallqvist Postad 20 Juni , 2009 Rapport Postad 20 Juni , 2009 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=376791 Citera
Burning Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Är det bara poker den ska användas till? Finns det någon budget? Citera
Lemiux Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Är det bara poker den ska användas till? Finns det någon budget? Nja om man säger såhär, inte mkt spel kommer spelas iaf. lite photoshop å så kanske. men mest poker. Budget ca 10-13K Citera
Burning Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Kika på DELL XPS 16 (N06X1602) och till det hade jag satsat på en 24"-skärm som klarar 1920*1200. Du har möjligheten att lägga till DELLs egna men då håller inte din budget riktigt. Fördelar med denna dator ur ett pokerperspektiv är att den har en core2duo-processor, DDR3-minnen, en hårddisk som spinner i 7200rpm och en skärm som klarar 1920*1080 (vid tillval av Full HD RGBLED). Nackdelarna här är att din budget kommer spricka eftersom du med den konfigurationen jag kikade på får en dator för ca 13500kr och till det behöver en skärm för ca 2500-3000 kr. Alternativet här är att kika på deras Studio 15" där du väljer en skärm som klarar 1920*1080. Du förlorar DDR3-minnen, 7200rpm-hdd och en skärm som är bra för bildredigering men du klarar budgeten. DDR3-minnen och 7200rpm-hdd är speciellt bra om du använder Pokertracker, HEM eller liknande. Reserverar mig för att missat någon detalj. Lycka till Edit: Märkte att budgeten sprack visst innan jag lagt till skärm, my bad. Citera
SethCohen Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Nja om man säger såhär, inte mkt spel kommer spelas iaf. lite photoshop å så kanske. men mest poker. Budget ca 10-13K Ska du ha den till att grinda på datorn eller på den externa skärmen? Vilka sajter? Är Vista ett måste eller har du funderat på en Mac med OSX? Budget på ca 13k får du en PC med sjysst upplösning och okej minne. Men det viktiga är vad du gör med den. Du kan få en grym extern skärm för under 2,5k som klarar grindupplösning. En Mac kommer hålla längre som du dels kan köpa på blocket som är betydligt mer prisvärd än någon PC. Och dessutom kan du köra valfritt OS för Windows på din Mac. Citera
jpb123 Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Om du tvunget behöver en bärbar så kan du gott ta en med 1440 eller 1600x900 upplösning. Räcker bra att köra fyra bord på och deras grafikkort brukar klara att köra en extern skärm i 1920x1200/1080. Ta gärna en med HDMI utgång. De stora skärmarna tar HDMI och då kan du dessutom koppla på en TV ibland. Ska du ha en skärm med 1920 upplösning i den bärbara blir den ofta rätt stor för att du ska ha nytta av upplösningen. Då orkar du knappast släppa den med dig överallt ändå. Om du inte tvunget ska behöva ta den med dig så köp en billig stationär för 3-4 tusen med 2 st 24 tummare för 4-5 tusen. Totalt 7-9 tusen. Ställ den sen i garderoben med sladdlöst tangentbord och mus. Då blir det bara 2 sladdar till skärmarna. Citera
Lemiux Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Kika på DELL XPS 16 (N06X1602) och till det hade jag satsat på en 24"-skärm som klarar 1920*1200. Du har möjligheten att lägga till DELLs egna men då håller inte din budget riktigt. Fördelar med denna dator ur ett pokerperspektiv är att den har en core2duo-processor, DDR3-minnen, en hårddisk som spinner i 7200rpm och en skärm som klarar 1920*1080 (vid tillval av Full HD RGBLED). Nackdelarna här är att din budget kommer spricka eftersom du med den konfigurationen jag kikade på får en dator för ca 13500kr och till det behöver en skärm för ca 2500-3000 kr. Alternativet här är att kika på deras Studio 15" där du väljer en skärm som klarar 1920*1080. Du förlorar DDR3-minnen, 7200rpm-hdd och en skärm som är bra för bildredigering men du klarar budgeten. DDR3-minnen och 7200rpm-hdd är speciellt bra om du använder Pokertracker, HEM eller liknande. Reserverar mig för att missat någon detalj. Lycka till Edit: Märkte att budgeten sprack visst innan jag lagt till skärm, my bad. Låter intressant. som sagt budgeten kan man allt ändra lite på om de är så . Ja brukar va sån att när ja köper nytt så köper ja "Rejäla" grejer. inget skit. Citera
Lemiux Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Ska du ha den till att grinda på datorn eller på den externa skärmen? Vilka sajter? Är Vista ett måste eller har du funderat på en Mac med OSX? Budget på ca 13k får du en PC med sjysst upplösning och okej minne. Men det viktiga är vad du gör med den. Du kan få en grym extern skärm för under 2,5k som klarar grindupplösning. En Mac kommer hålla längre som du dels kan köpa på blocket som är betydligt mer prisvärd än någon PC. Och dessutom kan du köra valfritt OS för Windows på din Mac. Jag tror faktiskt jag håller mig till PC. kan inte mkt OSX även fast jag hållt på med det lite. Citera
Lemiux Postad 21 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 21 Juni , 2009 Om du tvunget behöver en bärbar så kan du gott ta en med 1440 eller 1600x900 upplösning. Räcker bra att köra fyra bord på och deras grafikkort brukar klara att köra en extern skärm i 1920x1200/1080. Ta gärna en med HDMI utgång. De stora skärmarna tar HDMI och då kan du dessutom koppla på en TV ibland. Ska du ha en skärm med 1920 upplösning i den bärbara blir den ofta rätt stor för att du ska ha nytta av upplösningen. Då orkar du knappast släppa den med dig överallt ändå. Om du inte tvunget ska behöva ta den med dig så köp en billig stationär för 3-4 tusen med 2 st 24 tummare för 4-5 tusen. Totalt 7-9 tusen. Ställ den sen i garderoben med sladdlöst tangentbord och mus. Då blir det bara 2 sladdar till skärmarna. Funderade på en stationär ett tag. men smidigheten hos en laptop är också skönt. SPEC när jag inte bor i egen lägenhet ATM. Kan jag ju samtidigt fråga hur man svarar på flera poster samtidigt? Citera
Burning Postad 21 Juni , 2009 Rapport Postad 21 Juni , 2009 Låter intressant. som sagt budgeten kan man allt ändra lite på om de är så . Ja brukar va sån att när ja köper nytt så köper ja "Rejäla" grejer. inget skit. Ja men kan du så rekommenderar jag att du kör på den lineupen. Jag tror du blir riktigt nöjd Funderade på en stationär ett tag. men smidigheten hos en laptop är också skönt. SPEC när jag inte bor i egen lägenhet ATM. Kan jag ju samtidigt fråga hur man svarar på flera poster samtidigt? Klicka på "-tecknet som innebär multicitering och välj de poster du vill citera, klicka sen på besvara. Citera
Lemiux Postad 22 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 22 Juni , 2009 Kika på DELL XPS 16 (N06X1602) och till det hade jag satsat på en 24"-skärm som klarar 1920*1200. Du har möjligheten att lägga till DELLs egna men då håller inte din budget riktigt. Fördelar med denna dator ur ett pokerperspektiv är att den har en core2duo-processor, DDR3-minnen, en hårddisk som spinner i 7200rpm och en skärm som klarar 1920*1080 (vid tillval av Full HD RGBLED). Nackdelarna här är att din budget kommer spricka eftersom du med den konfigurationen jag kikade på får en dator för ca 13500kr och till det behöver en skärm för ca 2500-3000 kr. Alternativet här är att kika på deras Studio 15" där du väljer en skärm som klarar 1920*1080. Du förlorar DDR3-minnen, 7200rpm-hdd och en skärm som är bra för bildredigering men du klarar budgeten. DDR3-minnen och 7200rpm-hdd är speciellt bra om du använder Pokertracker, HEM eller liknande. Reserverar mig för att missat någon detalj. Lycka till Edit: Märkte att budgeten sprack visst innan jag lagt till skärm, my bad. Är det Orginal du har valt allt eller? inget tillägg om man säger så? Ja men kan du så rekommenderar jag att du kör på den lineupen. Jag tror du blir riktigt nöjd Klicka på "-tecknet som innebär multicitering och välj de poster du vill citera, klicka sen på besvara. Ty Citera
SethCohen Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s38937446&o=prod_rank#prodlista Citera
Burning Postad 22 Juni , 2009 Rapport Postad 22 Juni , 2009 Är det Orginal du har valt allt eller? inget tillägg om man säger så? Ty http://configure.euro.dell.com/dellstore/print_summary_details_popup.aspx?~lt=print&c=se&cs=sedhs1&fb=1&kc=NRSX1602&l=sv&oc=N06X1602&rbc=N06X1602&s=dhs&leadtime=&showleadtime=False De saker jag ändrat till är: - Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) – Svenska - 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display Program, support, garantier och annat får du välja bäst du vill. Vill du ha skärmen också så får du göra det tillvalet. Några detaljer: *Priset blev lite mer än jag skrev innan (tips till mig själv, putsa glasögonen) *Leveranstid förlängd till ca 3 veckor. Citera
Lemiux Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 http://configure.euro.dell.com/dellstore/print_summary_details_popup.aspx?~lt=print&c=se&cs=sedhs1&fb=1&kc=NRSX1602&l=sv&oc=N06X1602&rbc=N06X1602&s=dhs&leadtime=&showleadtime=False De saker jag ändrat till är: - Äkta Windows Vista® Home Premium SP1 (64 BIT) – Svenska - 16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display Program, support, garantier och annat får du välja bäst du vill. Vill du ha skärmen också så får du göra det tillvalet. Några detaljer: *Priset blev lite mer än jag skrev innan (tips till mig själv, putsa glasögonen) *Leveranstid förlängd till ca 3 veckor. Vad är det för vikt på denna ? sjukt sugen. Citera
Burning Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 Vad är det för vikt på denna ? sjukt sugen. http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/laptop-studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=dhs&cs=sedhs1&~ck=anavml Bara att ta med sig Med startvikten 2,91 kg* (6,4 lb) är det synnerligen enkelt att bli underhållen av Studio XPS 16 praktiskt taget var som helst. Citering av länken ovan. Citera
Lemiux Postad 24 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 24 Juni , 2009 http://www1.euro.dell.com/se/sv/hemanvandare/B%C3%A4rbara/laptop-studio-xps-16/pd.aspx?refid=laptop-studio-xps-16&s=dhs&cs=sedhs1&~ck=anavml Citering av länken ovan. alright. ja fick den till 14785 kr. får ni det också? ändrat: 320 gb hdd, 1080 p skärm Citera
Burning Postad 24 Juni , 2009 Rapport Postad 24 Juni , 2009 alright. ja fick den till 14785 kr. får ni det också? ändrat: 320 gb hdd, 1080 p skärm Japp, jag fick samma. Citera
Lemiux Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 Japp, jag fick samma. Tycker du den är prisvärd? Citera
SethCohen Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 När vi ändå är inne på vad man tycker så tycker jag att du gör en stor miss om du köper en PC för den summan. Hade du ändå tänkt köra en exertn skärm så förstår jag inte varför du ska släpa med dig en gigantiskt bärbar dator med en upplösning du aldrig kommer nyttja till 100% och dessutom betala extra för det. + Mycket "lullull" för pengar. - Vista - Stor och klumpig - Dell - Priset - Hållbarheten Citera
Lemiux Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 När vi ändå är inne på vad man tycker så tycker jag att du gör en stor miss om du köper en PC för den summan. Hade du ändå tänkt köra en exertn skärm så förstår jag inte varför du ska släpa med dig en gigantiskt bärbar dator med en upplösning du aldrig kommer nyttja till 100% och dessutom betala extra för det. + Mycket "lullull" för pengar. - Vista - Stor och klumpig - Dell - Priset - Hållbarheten Kan ju faktiskt hålla med om de du säger. Har du något annat tips? Citera
SethCohen Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Har du tänkt att ha en extern skärm så ser jag ingen anledning till varför du inte ska ha: http://store.apple.com/se/configure/MB991S/A?mco=NjcxMTkxNg. Tittar man på värdet på MacBook 13' vs Dells 16' så slår ju priset ganska mycket +-0. Har du en extern skärm så kan du köra tex http://store.apple.com/se/product/TS967Z/A?fnode=MTY1NDA1Mw&mco=MjgyMTgzMg där du kan ha valfritt Windows operativsystem där. Känner du att priset sticker iväg vilket jag förstår så hade jag inte köpte någon PC iaf för över 10k för den kommer du ändå bara krångla med i längden. antingen två datorer över sex år eller en för en mindre summa totalt sett. Your choice Citera
SethCohen Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Däremot, är det så att kommer att grinda på en klient som inte har en Mac klient så skit i ovan, men ska du bara lira lite då och då med ett par bord (inte 12tabbla+) så titta ovan Citera
Lemiux Postad 25 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2009 Har du tänkt att ha en extern skärm så ser jag ingen anledning till varför du inte ska ha:http://store.apple.com/se/configure/MB991S/A?mco=NjcxMTkxNg.'>http://store.apple.com/se/configure/MB991S/A?mco=NjcxMTkxNg. Tittar man på värdet på MacBook 13' vs Dells 16' så slår ju priset ganska mycket +-0. Har du en extern skärm så kan du köra tex http://store.apple.com/se/product/TS967Z/A?fnode=MTY1NDA1Mw&mco=MjgyMTgzMg där du kan ha valfritt Windows operativsystem där. Känner du att priset sticker iväg vilket jag förstår så hade jag inte köpte någon PC iaf för över 10k för den kommer du ändå bara krångla med i längden. antingen två datorer över sex år eller en för en mindre summa totalt sett. Your choice Men är inte DELL pcn prisvärdare ? eller varför skulle du ta http://store.apple.com/se/configure/MB991S/A?mco=NjcxMTkxNg ist Citera
Sunkii Postad 25 Juni , 2009 Rapport Postad 25 Juni , 2009 Jag körde tidigare Macbook Pro ansluten till 30" skärm, använden nu en stationär PC och skulle aldrig nånsin gå tillbaka till mac för min huvudsakliga pokerdator. Bootcamp är på tok för buggigt, jag vet inte riktigt hur det ligger till för alla datorer men min revision av Macbook Pro (Feb 2008) är det många som har haft abnorma problem med att datorn randomfryser i några sekunder i tid och otid. Vet att många med andra sorters Mac har haft problem att få bootcamp att funka bra, Macens snabbknappar och fläktkontroller o dyl. fungerar även dåligt. Får man det att funka bra så sure, då har du en snygg dator som funkar OK. Parallells och VMware fusion tycker jag har på tok för dålig prestanda för att jag skulle vilja köra det någon längre tid (2.4Ghz C2D, 4Gb ram, låter VMware fusion använda hälften av det). Min erfarenhet av att spela på Stars och Fulltilts macklienter är även sämre än windows, de känns segare, inte lika bra "flow". Att ha Macbooken som pokerdator som nu när jag inte bor hemma över sommaren funkar OK (den blir varm som as, dålig prestanda i VMWare) men det är inget jag skulle vilja använda som min året-runt dator hemma. Det var mina tankar om Mac vs PC som pokerdator. Kan tillägga att jag tycker Macbooken är perfekt för att dega med i soffan eller använda i skolan. Citera
Recommended Posts