Gå till innehåll

HSvensson feat. papiPope


papiPope

Recommended Posts

Ska åka över till brorsan utanför San Francisco runt nyår för att hälsa på. Sitter och kollar upp San Joses schema i NHL vid den tiden vi ska vara där och på 17 dagar har de 10 matcher varav 7 är på hemmais, klonk? Heeeelt galet spelschema förövrigt..

 

Biljetterna till matchen mot Detroit verkar tyvärr vara slut, annars hade ju den varit nöten, rimliga alternativ är nu istället Edmonton, Los Angeles, St Louis eller Boston som motståndare till Jose...

 

Några tips på vilket lag av dem som kan vara skönast att kolla in?

 

Los Angeles :) Just för att det väcker massa härliga minnen typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En oerhört tröttsam dag är till ända...

 

Började med att jag sov till kl tre eftersom det är ett vägarbete som pågått ett halvår precis utanför fönstret, inte lätt att sova när de börjar jobba kl 7...

 

Sen har jag bara suttit inomhus vid datorn heeela dan, lirat 6,5h med ett plusresultat på €165, sweet! Fortsätter att gå bra alltså....

 

Imorgon måste jag styra upp lite igen, med städning och lite rörelse utomhus också så jag inte fastnar i denna stolen.

 

Första målet är väl dock att komma upp innan kl 12, GL med det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baskermarschen:

 

På fredagkväll får vi infon vi behöver om vad vi ska packa och när vi ska ställa upp. Kl 06.30 är den tiden dom säger men vi vet att dom kommer att väcka oss mitt i natten för det gjorde dom med den andra gruppen. Mycket riktigt, kl 02.00 är det väckning och bara att hoppa upp ur sängen och ställa upp i korridoren utan att ta på sig uniformen. Sen är det bara att konstatera att nu är vi igång, var ingen kul tanke:-) ´

Efter uppställningen så ska vi på 7 minuter klä på oss all utrustning och ta med oss packningen och springa ner i källaren för att ställa upp och låsa ut vapen. Jag var först klar iaf fast jag inte stressade alls;-) När vi fått ut vapnet så ska vi till gympasalen för att ha visitation av utrustningen så att vi har med allt det vi ska ha och inte har med oss något vi inte ska ha.

 

Sen vid halv 4 nångång var det dags att börja vandra. Efter att vi gått någon km så kom vi ut i skogen och då skulle vi hålla oss gömda från bilar och sånt. MEN såklart tänker inte gruppcheferna på det och det är bara dom som vet om det. Så då kommer ett befäl med bilen och ser oss. Straffet: 4 blinda pansarminor att bära på, 10 kg styck...Vi var 19 pers som gick så man shiftade. Sen går vi inte på vägen utan en bit upp i skogen men måste ändå ta skydd varje gång befälet kör förbi. Pga att vi måste göra det, gick inte iväg förän efter 20 min då vi fått starta och gick lite fel väg så kommer vi 25 minuter sent till första stationen. Straff: 4 minor till...

På första stationen var det fys. Springa upp för en backe likt slalombacke(dock mkt kortare). Lagom jobbigt...

 

 

Nästa station vi kom till var utbildning så blev lite vila. Klockan var vid 8 tiden när vi var klara, så sen var det bara att gå vidare till nästa. Kommer inte ihog allt vi gjorde för det orkade man ju inte tänka på;-) Men vi kom iaf i tid till dom kommande stationerna, tom en som var meningen att vi inte skulle hinna till, så vi fick lämna minorna efter några stationer.

 

Den första "maten" vi fick var lite strösocker, haha. Sen kom vi till en station där vi skulle rena vatten med klotablett, inte så gott. När vi skulle gå från den stationen ropar befälet: "GAS, GAS, GAS!!" och då är det bara att snabbt få på sig skyddsmasken och regnkläderna. Så skulle vi marschera i dom till en annan punkt på kartan. Är rätt tungt att andas i skyddsmaskerna. Väl framme fick vi en halv hårdbrösmörgås var, mums!

Efter det fick vi väldigt mkt och då var det som jobbigast och tankarna att bara hoppa av var inte långt borta. Men gav inte upp;-)

Äntligen skulle vi få lite längre vila och skulle koka upp vatten och hälla i saft så att vi skulle få mer energi. Funkade bra. Innan vi skulle gå vidare var det dags att "tvätta" sig. Med snö.. Alltså under armhålorna och sånt. Men fuskade lite hehe.

 

När det blev kväll lärde vi oss hur man kan bygga vindskydd och liknande. Lite mat fick vi också, fyra skedar från en påsa man bara häller vatten i så är maten klar. Senare fick vi även sova. Men bara typ 2 timmar, men viktigt ändå! Blir väckta vid 00.30 och då är det bara att snabbt packa ihop allt och ställa upp för att vandra iväg. Blir att gå och gå, plus att vi går fel lite så då blir motivationen sämre och folk börjar gnälla ännu mer..Fast tyckte jag höll mig rätt bra:-) Fick i oss några russin vid 4 tiden också.

Sen börjar vi gå tillbaka mot regementeområdet och halv 5 kör vi hinderbanan, normale. Dock skippar vi några hinder för att dom var för hala.

Sen ska vi gå tillbaka till våran kassern. Men bara för att lämna in vapen och sen gå vidare;-)

Men nästa punkt är bara 3-4 km bort och vi räknar med att det är den sista och de var det också. Men blev att gå typ 6 km för vända 2 ggr även fast vi var rätt första gången visade det sig:shock: Då blev det nästan slagsmål, kunde inte hålla mig för garv haha.

Det var när vi skulle vända första gången så sa kartläsaren att vi gått för långt, men nästan hela gruppen sa att vi går en bit till och kollar om vi är rätt och då skriker en som börjat gå tillbaka: "MEN KOM NU ISTÄLLET FÖR ATT KLAGA!!!!!" och en skriker: "MEN KÄFTEN IDIOT!". Och då hör man en hjälm och en spada kastas i marken och sen säger han: "VAD SA DU? KOM HIT!!! SÄG DET DÄR IGEN!!!" och kommer typ och spänner sig och går mot kille som skrek, men blev inget mer med det:-( Var en rolig stud iaf haha.

 

Sen när vi völ kommer fram ska vi bara upp på ett berg och högst där uppe får vi baskern jag längtat så mkt efter! Eller inte, kommer aldrig att använda den typ. Kepsen är skönare.

Det var då lätt inte värt att gå för att få en basker...Men skönt att det är över iaf det jobbigaste i lumpen:-)

 

gg

 

Haha, förstår att det var fruktansvärt drygt just den tiden, men fan så roligt det är att få minnas det efteråt.

 

Hade en övning där vi skulle på med vita blixten och vara ute i 2 dygn. Innan övningen börja så var det typ 10-15st av 20 som lyckats skaffa sjukintyg så majoren var så förbannad. Han gick och hämta dessa intyg och läste upp symptomerna och därefter var vi ett par till som fick köra :)

 

Vi började runt 04.00 om jag minns rätt och fick dra på oss skidorna och bege oss. Vi skidade med all packning + nån jävla radio som vägde ton som vi skulle släpa med oss. När klockan var fram emot 02.00-03.00 dagen efter har vi skidat fram till en barack. Där ska vi göra ett fystest och sen ska vi få sova en stund. Fan så skönt!!! tänkte vi. Efter fystestet skickar de ut oss och vi får vila lite mot baracken utanför :D

 

Tror det var 2-3 timmar sen startade orientering, som var utan packning och endast vapen....NICE!

 

När den var klar var det bara att skida tillbaka till kasern men vi skulle först förbi storsjön. Naturligtvis började snacket om vad som skulle hända där...och naturligtvis så avslutar vi med ett härligt isvak innan vi får åka till kasern :D

 

Sjukt mycket roligt man fick vara med om :). Lätt att skratta åt det nu men var inte så jävla skojj då :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GG WP på att gå upp innan kl 12...

 

Låg i sängen och kollade in klockan, 13.32! Faaaaaan....

 

Sen kommer jag upp till datorn och ser att den bara är 12,32, miniklonk!

 

Och tydligen var inte middagsbjudningen nu på fredag utan nästa fredag vilket också var en liten klonk i säg så man inte har nån anledning till att fegdricka på lördagen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat en massa FIFA idag, utklassar resten av Sverige med MFF, ovanligt ...

 

Körde precis en session poker, bestämde att jag antingen skulle köra tills jag är 3bi upp, eller passerat 2h lir.

 

Det tog 53 min så var jag över 3 bi upp, galet rungood...

 

Ska nog äta lunch nu, så blir det väl middag runt 23, borde nog vända dygnet lite.

 

Kör förresten en galen fyrling ikväll, just for fun!

 

Kalmar FF - Malmö FF X

Färjestads BK - Frölunda 1

HV 71 - Rögle BK

HV 71 -1.5

Djurgården - Skellefteå AIK X

Odds: 50.64

Insats: 200 kr

 

One time baby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju faktiskt lite rysligt bra ut för min fyrling i nuläget, men den lär ju inte gå in ...

 

Iaf så är det 3-3 mellan Kalmar och Malmö, snart paus, FBK leder 1-0, HV leder 1-0 och DIF - SAIK 1-2 efter första perioderna i hockeyn..

 

Sorry, men den spricker. :-(

När är det dags för Svenska Spel-maraton?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad över att jag inte gjorde lumpen

 

+1

 

:-D

 

Du vet väl att man kan köpa en sån basker för nån hundring? :mrgreen:

 

Skämt å sido, sjukt bra kämpat! Stolt över dig grabben ... ;)

 

Haha ..du är som jag, börjar asgarva så fort några tuffingar ska slåss hahahaha :D:D

 

Älskar sånt ...

 

GG WP m8!

 

Tyty mejt!8-)

 

Haha, förstår att det var fruktansvärt drygt just den tiden, men fan så roligt det är att få minnas det efteråt.

 

Hade en övning där vi skulle på med vita blixten och vara ute i 2 dygn. Innan övningen börja så var det typ 10-15st av 20 som lyckats skaffa sjukintyg så majoren var så förbannad. Han gick och hämta dessa intyg och läste upp symptomerna och därefter var vi ett par till som fick köra :)

 

Vi började runt 04.00 om jag minns rätt och fick dra på oss skidorna och bege oss. Vi skidade med all packning + nån jävla radio som vägde ton som vi skulle släpa med oss. När klockan var fram emot 02.00-03.00 dagen efter har vi skidat fram till en barack. Där ska vi göra ett fystest och sen ska vi få sova en stund. Fan så skönt!!! tänkte vi. Efter fystestet skickar de ut oss och vi får vila lite mot baracken utanför :D

 

Tror det var 2-3 timmar sen startade orientering, som var utan packning och endast vapen....NICE!

 

När den var klar var det bara att skida tillbaka till kasern men vi skulle först förbi storsjön. Naturligtvis började snacket om vad som skulle hända där...och naturligtvis så avslutar vi med ett härligt isvak innan vi får åka till kasern :D

 

Sjukt mycket roligt man fick vara med om :). Lätt att skratta åt det nu men var inte så jävla skojj då :D

 

Sjukt att man utsätter sig får dessa saker;-) Och lite jag inte vill bada i isvak hahaha:-D Eran övning lät också lika jobbig, håller med om att det inte var i närheten av skoj under tiden man gör det..

 

 

 

tilt på ongame

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På semibubblan i 6k:lol:

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-7757663-107

played at "Table #16" for USD TC from 2009-10-28 16:17 until 2009-10-28 16:19

 

 

 

Seat 2: papiPope (5,883 in chips)

Seat 3: patsi74 (3,889 in chips)

Seat 4: buildtrends (11,705 in chips)

Seat 5: DAVEISNOOB (3,527 in chips)

Seat 6: Malltris (10,976 in chips)

Seat 7: ekke_p (7,336 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

patsi74 posts ante (25), buildtrends posts ante (25), DAVEISNOOB posts ante (25), Malltris posts ante (25), ekke_p posts ante (25), papiPope posts ante (25), patsi74 posts blind (125), buildtrends posts blind (250).

 

PRE-FLOP

DAVEISNOOB folds, Malltris calls 250, ekke_p folds, papiPope raises to 625, patsi74 folds, buildtrends calls 625, Malltris calls 625.

 

FLOP [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,King of Spades ]

buildtrends checks, Malltris checks, papiPope bets 1,250, buildtrends calls 1,250, Malltris folds.

 

TURN [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,King of Spades,9 of Spades ]

buildtrends checks, papiPope bets 3,983 and is all-in, buildtrends calls 3,983.

 

RIVER [board cards: 7 of Clubs,8 of Diamonds,King of Spades,9 of Spades,5 of Spades ]

 

 

SHOWDOWN

papiPope shows [ Queen of Spades,King of Clubs ]

buildtrends shows [ 8 of Clubs,2 of Clubs ]

papiPope wins 12,616.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va nästan 4 bi upp men tappade på några få händer, bl a denna.

Kan jag spela på nåt annat sätt här?

 

***** Hand 1839407869 *****

0.25/0.50 Texas Hold'em (No Limit) - den 28 oktober 2009 22:36:51

Table TH 3449 (Real/Cash Game)

Seat 1: dieguss34 (155.81)

Seat 2: bastiaan21 (32.41)

Seat 4: HERO (144.52)

Seat 3: Pok3rface9 (65.66)

Seat 5: nickair (15.09)

nickair post SB 0.25

dieguss34 post BB 0.50

** Deal **

dieguss34 [N/A, N/A]

bastiaan21 [N/A, N/A]

HERO [Ah, Qc]

Pok3rface9 [N/A, N/A]

nickair [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

bastiaan21 Raise to 1.50

Pok3rface9 Call 1.50

HERO Call 1.50

nickair Fold

dieguss34 Fold

*** Flop(Board): *** : [Qh, 7h, Ad]

*** Bet Round 2 ***

bastiaan21 Check

Pok3rface9 Bet 3.93

HERO Call 3.93

bastiaan21 Call 3.93

*** Turn(Board): *** : [Qh, 7h, Ad, 2s]

*** Bet Round 3 ***

bastiaan21 Check

Pok3rface9 Bet 12.78

HERO Raise to 25.56

bastiaan21 All-in 26.98

Pok3rface9 All-in 60.23

HERO Call 60.23

*** River(Board): *** : [Qh, 7h, Ad, 2s, 10d]

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 161.48

dieguss34 Fold Win: 0.00

bastiaan21 Fold Win: 0.00

HERO Fold Win: 0.00

Pok3rface9 [7d, 7c] Three of a kind, sevens Win: 161.48

nickair Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hög nivå:-D

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-7757663-132

played at "Table #16" for USD TC from 2009-10-28 16:46 until 2009-10-28 16:48

 

 

 

Seat 2: papiPope (11,482 in chips)

Seat 3: patsi74 (4,648 in chips)

Seat 4: buildtrends (6,807 in chips)

Seat 5: DAVEISNOOB (5,144 in chips)

Seat 6: Malltris (10,271 in chips)

Seat 7: ekke_p (4,964 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

buildtrends posts ante (40), DAVEISNOOB posts ante (40), Malltris posts ante (40), ekke_p posts ante (40), papiPope posts ante (40), patsi74 posts ante (40), buildtrends posts blind (200), DAVEISNOOB posts blind (400).

 

PRE-FLOP

Malltris folds, ekke_p folds, papiPope raises to 999, patsi74 folds, buildtrends calls 999, DAVEISNOOB folds.

 

FLOP [board cards: Queen of Hearts,King of Hearts,Jack of Diamonds ]

buildtrends checks, papiPope checks.

 

TURN [board cards: Queen of Hearts,King of Hearts,Jack of Diamonds,10 of Hearts ]

buildtrends checks, papiPope bets 1,400, buildtrends calls 1,400.

 

RIVER [board cards: Queen of Hearts,King of Hearts,Jack of Diamonds,10 of Hearts,2 of Diamonds ]

buildtrends checks, papiPope bets 5,400, buildtrends calls 4,368 and is all-in.

 

SHOWDOWN

papiPope shows [ Ace of Spades,7 of Clubs ]

buildtrends mucks cards [ 7 of Hearts,9 of Spades ]

papiPope wins 14,174.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...