Gå till innehåll

HSvensson feat. papiPope


papiPope

Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

HV 71 - Frölunda HC 1

Odds: 1.74

Insats: 500 kr

 

Linköpings HC - Skellefteå AIK 1

Odds: 1.80

Insats: 500 kr

 

Djurgården Hockey - Södertälje SK 1

Odds: 1.74

Insats: 500 kr

 

Modo Hockey - Färjestads BK 2

Odds: 2.40

Insats: 500 kr

 

Luleå HF - Timrå IK 1

Odds: 1.71

Insats: 500 kr

 

Brynäs IF - Rögle BK 2

Odds: 3.70

Insats: 260 kr

 

Rögle har PP sista 4 minuterna vid ställningen 2-2 men lyckas få ett skott på mål...Katastrof!

 

Club Brügge - Partizan Belgrad

Mer än 2.5

Odds: 1.80

Insats: 500 kr

Jätte bra tips från experten, grattis!!!

 

Benfica - Everton 1

Odds: 1.83

Insats: 500 kr

 

Dagens resultat: -773 kr

Bankrullen: 6024 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om inte bettingen går så bra så gör iaf pokern det!

 

Efter hockeyn körde jag hem till Lund igen och sätter mig och ska bara lira en timme ........

 

Lyckas backa 6bi på en timme, INGENTING fungerar ...får dampor men kämpar till tusen och när sessionen på totalt 3.5h är över har jag vänt -6 bi till lillplus :-D :-D :-D

 

Sjukt nöjd över det, mkt rejkat också!

 

Tjalalalala

 

Ska upp vid 9 (om jag klarar det dvs), åka till konsum för att köpa baguetter samt energidryck jag ska leva på för att klara av en hela flyttstädning av min mormors gamla lägenhet.

 

Jag tog på mig jobbet istället för städfirman, får lika mycket betalt som de skulle fått; ångrar mig lite nu i efterhand... Är ju rätt mycket att göra men ska köra lockdown och vara riktigt effektiv hela fredagen så man somnar sött i soffan sen på kvällen ;)

 

Min realistiska gissning är väl dock att jag vaknar runt kl tolv och halvskiter i hela grejen...

 

Comming up: Sängen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska åka över till brorsan utanför San Francisco runt nyår för att hälsa på. Sitter och kollar upp San Joses schema i NHL vid den tiden vi ska vara där och på 17 dagar har de 10 matcher varav 7 är på hemmais, klonk? Heeeelt galet spelschema förövrigt..

 

Biljetterna till matchen mot Detroit verkar tyvärr vara slut, annars hade ju den varit nöten, rimliga alternativ är nu istället Edmonton, Los Angeles, St Louis eller Boston som motståndare till Jose...

 

Några tips på vilket lag av dem som kan vara skönast att kolla in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att gå all-in på bettingen imorgon, fördelat på 6 matcher (1k per match).

 

Har redan bestämt 5 av dem och tryckt in men letar efter en sjätte, något tips på det också?

 

Det som ligger närmst är Atletico Madrid till 1.80 eller över 5.5 mål i Rögle - DIF till ca 2 (odds inte kommit ut än på siten jag lirar på)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer att gå all-in på bettingen imorgon, fördelat på 6 matcher (1k per match).

 

Har redan bestämt 5 av dem och tryckt in men letar efter en sjätte, något tips på det också?

 

Det som ligger närmst är Atletico Madrid till 1.80 eller över 5.5 mål i Rögle - DIF till ca 2 (odds inte kommit ut än på siten jag lirar på)

 

Spela Målfest.

 

Atletico fick ju stryk med 4-0 man det kan ju iofs vara en motivationshöjare.

 

Svårt val. Men i målfest är du ju oberoende av vem som är segrare så jag skulle nog köra på det ist.

 

Annars finns ju Lule! ALL IN!:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela Målfest.

 

Atletico fick ju stryk med 4-0 man det kan ju iofs vara en motivationshöjare.

 

Svårt val. Men i målfest är du ju oberoende av vem som är segrare så jag skulle nog köra på det ist.

 

Annars finns ju Lule! ALL IN!:D

 

haha ja all-in, MOT Luleå ;)

 

Bestämde mig ganska snabbt, pallar inte vänta tills imorrn då jag bara kommer glömma bort det då..

 

Lirade ett ganska udda spel, vi får väl se hur det går med det ...

 

Coventry - West Brom

Mer än 2.5

Odds: 1.85

Insats: 1000 kr

 

Tottenham - Stoke

Tottenham -1.0

Odds: 1.77

Insats: 1000 kr

 

Wolverhampton - Aston Villa 2

Odds: 2.10

Insats: 1000 kr

 

Sporting Gijon - Real Madrid 2

Odds: 1.53

Insats: 1000 kr

 

Skellefteå AIK - Modo Hockey 1

Odds: 1.71

Insats: 1000 kr

 

Färjestads BK - Luleå HF 1

Odds: 1.76

Insats: 1000 kr

 

gogogo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör hårt!

 

ye!

 

 

 

Händer i fel turre! 250k

 

TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, T5-7533964-133

played at "Table #152" for USD TC from 2009-10-25 14:06 until 2009-10-25 14:07

 

 

 

Seat 1: jeje81 (6,725 in chips)

Seat 2: GEZUAR (3,060 in chips)

Seat 3: Mineau77 (4,068 in chips)

Seat 4: Legionista89 (8,590 in chips)

Seat 5: SuomenSisu (8,180 in chips)

Seat 6: papiPope (8,522 in chips)

Seat 7: starguip (264 in chips)

Seat 8: SticK_91 (5,150 in chips)

Seat 9: sdgjrten (4,110 in chips)

Seat 10: VLSD (5,940 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

SuomenSisu posts blind (80), papiPope posts blind (160).

 

PRE-FLOP

starguip folds, SticK_91 folds, sdgjrten folds, VLSD folds, jeje81 folds, GEZUAR folds, Mineau77 raises to 400, Legionista89 folds, SuomenSisu folds, papiPope raises to 1,111, Mineau77 bets 4,068 and is all-in, papiPope calls 4,068.

 

FLOP [board cards: King of Clubs,4 of Diamonds,Queen of Clubs ]

 

 

TURN [board cards: King of Clubs,4 of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Clubs ]

 

 

RIVER [board cards: King of Clubs,4 of Diamonds,Queen of Clubs,5 of Clubs,7 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Mineau77 shows [ King of Spades,King of Hearts ]

papiPope shows [ Ace of Diamonds,Ace of Clubs ]

Mineau77 wins 8,216.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka i kstad efter en sjukt dryg bilkörning...

 

Nästa vecka väntar sjukt mycket lir för att klara mitt mål, denna veckan har jag inte haft en enda backsession, vet inte exakt plusset men skulle gissa på 12 inköp upp. Plus rakeback vilket är jävligt sweet!

 

Är rätt trött nu men kör nog en session ändå innan jag nannar kudden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 2a för $1323, känns ändå bra:-D godnatt!

 

Sweet! Grattis till det :)

 

För min del blev det nya 3 inköp upp på lite mer än 3h lir, schööönt! 8-)

 

Ser verkligen fram emot denna vecka, lira sjukt mkt mån - fre sen på frekväll är jag bjuden på middag och utgång i kstad med nytt folk, skoj!

 

På lördag är jag bjuden på stor maskerad (mindre kul) med gamla polare, ännu roligare!

 

Förhoppningsvis har man ett fint månadsresultat att fira då också ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Baskermarschen:

 

På fredagkväll får vi infon vi behöver om vad vi ska packa och när vi ska ställa upp. Kl 06.30 är den tiden dom säger men vi vet att dom kommer att väcka oss mitt i natten för det gjorde dom med den andra gruppen. Mycket riktigt, kl 02.00 är det väckning och bara att hoppa upp ur sängen och ställa upp i korridoren utan att ta på sig uniformen. Sen är det bara att konstatera att nu är vi igång, var ingen kul tanke:-) ´

Efter uppställningen så ska vi på 7 minuter klä på oss all utrustning och ta med oss packningen och springa ner i källaren för att ställa upp och låsa ut vapen. Jag var först klar iaf fast jag inte stressade alls;-) När vi fått ut vapnet så ska vi till gympasalen för att ha visitation av utrustningen så att vi har med allt det vi ska ha och inte har med oss något vi inte ska ha.

 

Sen vid halv 4 nångång var det dags att börja vandra. Efter att vi gått någon km så kom vi ut i skogen och då skulle vi hålla oss gömda från bilar och sånt. MEN såklart tänker inte gruppcheferna på det och det är bara dom som vet om det. Så då kommer ett befäl med bilen och ser oss. Straffet: 4 blinda pansarminor att bära på, 10 kg styck...Vi var 19 pers som gick så man shiftade. Sen går vi inte på vägen utan en bit upp i skogen men måste ändå ta skydd varje gång befälet kör förbi. Pga att vi måste göra det, gick inte iväg förän efter 20 min då vi fått starta och gick lite fel väg så kommer vi 25 minuter sent till första stationen. Straff: 4 minor till...

På första stationen var det fys. Springa upp för en backe likt slalombacke(dock mkt kortare). Lagom jobbigt...

 

 

Nästa station vi kom till var utbildning så blev lite vila. Klockan var vid 8 tiden när vi var klara, så sen var det bara att gå vidare till nästa. Kommer inte ihog allt vi gjorde för det orkade man ju inte tänka på;-) Men vi kom iaf i tid till dom kommande stationerna, tom en som var meningen att vi inte skulle hinna till, så vi fick lämna minorna efter några stationer.

 

Den första "maten" vi fick var lite strösocker, haha. Sen kom vi till en station där vi skulle rena vatten med klotablett, inte så gott. När vi skulle gå från den stationen ropar befälet: "GAS, GAS, GAS!!" och då är det bara att snabbt få på sig skyddsmasken och regnkläderna. Så skulle vi marschera i dom till en annan punkt på kartan. Är rätt tungt att andas i skyddsmaskerna. Väl framme fick vi en halv hårdbrösmörgås var, mums!

Efter det fick vi väldigt mkt och då var det som jobbigast och tankarna att bara hoppa av var inte långt borta. Men gav inte upp;-)

Äntligen skulle vi få lite längre vila och skulle koka upp vatten och hälla i saft så att vi skulle få mer energi. Funkade bra. Innan vi skulle gå vidare var det dags att "tvätta" sig. Med snö.. Alltså under armhålorna och sånt. Men fuskade lite hehe.

 

När det blev kväll lärde vi oss hur man kan bygga vindskydd och liknande. Lite mat fick vi också, fyra skedar från en påsa man bara häller vatten i så är maten klar. Senare fick vi även sova. Men bara typ 2 timmar, men viktigt ändå! Blir väckta vid 00.30 och då är det bara att snabbt packa ihop allt och ställa upp för att vandra iväg. Blir att gå och gå, plus att vi går fel lite så då blir motivationen sämre och folk börjar gnälla ännu mer..Fast tyckte jag höll mig rätt bra:-) Fick i oss några russin vid 4 tiden också.

Sen börjar vi gå tillbaka mot regementeområdet och halv 5 kör vi hinderbanan, normale. Dock skippar vi några hinder för att dom var för hala.

Sen ska vi gå tillbaka till våran kassern. Men bara för att lämna in vapen och sen gå vidare;-)

Men nästa punkt är bara 3-4 km bort och vi räknar med att det är den sista och de var det också. Men blev att gå typ 6 km för vända 2 ggr även fast vi var rätt första gången visade det sig:shock: Då blev det nästan slagsmål, kunde inte hålla mig för garv haha.

Det var när vi skulle vända första gången så sa kartläsaren att vi gått för långt, men nästan hela gruppen sa att vi går en bit till och kollar om vi är rätt och då skriker en som börjat gå tillbaka: "MEN KOM NU ISTÄLLET FÖR ATT KLAGA!!!!!" och en skriker: "MEN KÄFTEN IDIOT!". Och då hör man en hjälm och en spada kastas i marken och sen säger han: "VAD SA DU? KOM HIT!!! SÄG DET DÄR IGEN!!!" och kommer typ och spänner sig och går mot kille som skrek, men blev inget mer med det:-( Var en rolig stud iaf haha.

 

Sen när vi völ kommer fram ska vi bara upp på ett berg och högst där uppe får vi baskern jag längtat så mkt efter! Eller inte, kommer aldrig att använda den typ. Kepsen är skönare.

Det var då lätt inte värt att gå för att få en basker...Men skönt att det är över iaf det jobbigaste i lumpen:-)

 

gg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...