HSvensson Postad 8 September , 2009 Rapport Share Postad 8 September , 2009 Vill bara fråga var finns värdet i att racet då man drar in 20k i mån som bäst typ ? Jag menar räcker att lira $3 sngs för att dra in 20k utan att svettas i månaden så mycket som du lirar. Om man ligger i som du gör lär du kunna dra in betydligt mkt mer på om du grindar $6 sngs Om jag går BE och vinner racet kommer jag plussa ca €5000 på en månad... EDIT: Och det finns folk som t o m har plussat under en månad, visserligen måste man ha mycket flyt för att ens får BE och det flytet har jag verkligen inte haft. Säg att jag backar €3000 på en månad, då har jag ändå ca €2000 ut, vilket är en bra månadslön för de timmarna man lirar, enligt mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 8 September , 2009 Rapport Share Postad 8 September , 2009 Alltså måste man verkligen ha tur för att gå BE? Nu spelar inte jag 6max och skulle förmodligen backa jag också, men ändo. Är det inte bättre att kanske gå ner lite i antal bord och hitta ett plussande spel och dra in lika mycket med vinster på spelet + rb? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Alltså måste man verkligen ha tur för att gå BE? Nu spelar inte jag 6max och skulle förmodligen backa jag också, men ändo. Är det inte bättre att kanske gå ner lite i antal bord och hitta ett plussande spel och dra in lika mycket med vinster på spelet + rb? att ha många bord uppe samtidigt är inte den största boven, utan eftersom det är rekordsnabba blindsperioder behöver klarar man sig ingenstans alls med lite oflyt då blindsen är skyhöga, i HU brukar man ha 4.5 BB / person så där gäller det att man verkligen har flytet med sig. Men klart att spelet blir lidande när man lirar många bord, men säg att man drar ner från 12 till 6 bord, då måste du också lira dubbelt så mycket, dvs i snitt typ 7h / dan ALLA dagar i veckan - nej tack! Typ ingen som går plus på spelet när man lirar för racet, byter bara cash med varandra och rejkar upp det mesta. Bra rb är a och o. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Ja, men det lär ju gå att göra bättre pengar genom att spela turbos tex, och skiuppa racen och vinna på spelet och rakeback. Förövrigt låter det konstigt att folk inte lyckas plussa på spelet i €11 om det finns folk som plussar på spelet på högre stakes när dom lirar superturbos. Tror även det var amutas poäng, att slippa "lidandet" av att backa 130 inköp på 1500 SNGs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Ja, men det lär ju gå att göra bättre pengar genom att spela turbos tex, och skiuppa racen och vinna på spelet och rakeback. Förövrigt låter det konstigt att folk inte lyckas plussa på spelet i €11 om det finns folk som plussar på spelet på högre stakes när dom lirar superturbos. Tror även det var amutas poäng, att slippa "lidandet" av att backa 130 inköp på 1500 SNGs. Av dem som satsar på racet är det i princip ingen som går plussande på spelet, bara bytande av pengar och en jävla massa rejkande som sagt. Klart folk kan plussa på högre nivåer med samma blindstid men då lirar de också kanske bara 4 bord samtidigt. Jag har räknat på det väldigt mycket innan jag satte igång och kom fram till att jag skulle plussa mer än en "normal" pokermånad, därför jag satsade på detta. Men som sagt, änsålänge har jag faktiskt haft osannolik otur och motrigg (ja, jag tror på riggen) så det bör ju inte fortsätta såhär dåligt månaden ut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
prookelito Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Du tror på varians imo. ^^ Måste sova, så vi får fortsätta imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Du tror på varians imo. ^^ Måste sova, så vi får fortsätta imorgon. Tror på varians? Man MÅSTE räkna med varians, framförallt i superturbo med race ... fortsätta på msn? natti natti Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donorb Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Känns lite som "När poker slutade vara poker" med rakerace så som du beskriver det. Dessutom förstår jag varför varför sajter kör race Kan du inte visa en beräkning där du spelar halva antalet sngs, men har en ROI på +7 mot nuvarande -3 typ. Du ITM inte rakeracet och får samma RB (antar att pirogen vinner det så du kan ju inte räkna på vinst). Och går upp en nivå i inköp eftersom du kör färre bord. SVårt att se att det lönar sig att sitta och hetsa med race då, man får ju inte ens göra en readbaserad syn i timmen Jag är lite nyfiken eftersom man samtidigt blir sugen på ett race, jag tror med bestämdhet att svs kör ett snart... (jag menar, jag är väl förmodligen mest hjärndöd av alla som sitter och nöter på den sajten dagarna i ända) Var är du på svs Amutu? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Känns lite som "När poker slutade vara poker" med rakerace så som du beskriver det. Dessutom förstår jag varför varför sajter kör race Kan du inte visa en beräkning där du spelar halva antalet sngs, men har en ROI på +7 mot nuvarande -3 typ. Du ITM inte rakeracet och får samma RB (antar att pirogen vinner det så du kan ju inte räkna på vinst). Och går upp en nivå i inköp eftersom du kör färre bord. SVårt att se att det lönar sig att sitta och hetsa med race då, man får ju inte ens göra en readbaserad syn i timmen Jag är lite nyfiken eftersom man samtidigt blir sugen på ett race, jag tror med bestämdhet att svs kör ett snart... (jag menar, jag är väl förmodligen mest hjärndöd av alla som sitter och nöter på den sajten dagarna i ända) Var är du på svs Amutu? Vilka stakes lirar du och på vilken site i nuläget? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Vi skippar liret idag och kör en sportsbet istället tycker jag! Som vanligt en högoddsare .. Italien - Bulgarien 1 Albanien - Danmark 1X Spanien - Estland (0-3) 1 Malta - Sverige (2.5 - 0) 2 Totalt odds: 9.64 Insats: 300:- Var nära på att ta att Zlatan inte gör mål ikväll till oddset 2.40 men tråkigt att kolla på matchen och inte heja på svenska mål .. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 9 September , 2009 Rapport Share Postad 9 September , 2009 Blev sugen på lite lir nu precis men hade inte för över cash till klienten tydligen och 24hpokers site var nere för tillfället så kunde inte lira, tilt? Kanske var menat att jag inte skulle spela idag, första spellediga dagen denna månaden! Inte en dag för tidigt... 1/9: €428 / 228st / Placering: 5 2/9: €143 / 253st / Placering: 4 3/9: €72 / 33st / Placering: 4 4/9: €20 / 100st / Placering: 4 5/9: €119 / 131st / Placering: 4 6/9: €104 / 25st / Placering: 4 7/9: €387 / 157st / Placering: 4 8/9: €273 / 138st / Placering: 4 9/9: inget lir / Placering: 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Donorb Postad 10 September , 2009 Rapport Share Postad 10 September , 2009 Vilka stakes lirar du och på vilken site i nuläget? SVS. Nöter 200-300 (100 om det går kallt) och har börjat vandra mot 300-500 då BR-kraven tillåter det. Känns ju inte optimalt med den sajten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 10 September , 2009 Rapport Share Postad 10 September , 2009 SVS. Nöter 200-300 (100 om det går kallt) och har börjat vandra mot 300-500 då BR-kraven tillåter det. Känns ju inte optimalt med den sajten. Då vi båda kör typ samma stakes och typ så pma msn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 11 September , 2009 Rapport Share Postad 11 September , 2009 Både nöjd och missnöjd med dagens spel, eftermiddagssessionen slutade på hela +279! Riktigt nöjd och hade flytet med mig men sen tappar jag på kvälls / nattsessionen, var dock nästan aldrig back för dagen utan slutar på lillplus. Nöjd överlag ändå att få in så många sittar med ett grönt resultat, även om det gärna hade fått stanna på +279 ... 1/9: €428 / 228st / Placering: 5 2/9: €143 / 253st / Placering: 4 3/9: €72 / 33st / Placering: 4 4/9: €20 / 100st / Placering: 4 5/9: €119 / 131st / Placering: 4 6/9: €104 / 25st / Placering: 4 7/9: €387 / 157st / Placering: 4 8/9: €273 / 138st / Placering: 4 9/9: inget lir / Placering: 4 10/9: €32 / 268st / Placering: 3 Klättrade en placering i racet iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 11 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 September , 2009 Det är ninjaskönt att vara hemma igen! Hoppas helgen känns ninjalång för är inte så superninjasugen på att åka tillbaka. Blir nog inte ninjamycket poker i helgen, hoppas på utgång eller biodejt imorgon. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 11 September , 2009 Rapport Share Postad 11 September , 2009 1/9: €428 / 228st / Placering: 5 2/9: €143 / 253st / Placering: 4 3/9: €72 / 33st / Placering: 4 4/9: €20 / 100st / Placering: 4 5/9: €119 / 131st / Placering: 4 6/9: €104 / 25st / Placering: 4 7/9: €387 / 157st / Placering: 4 8/9: €273 / 138st / Placering: 4 9/9: inget lir / Placering: 4 10/9: €32 / 268st / Placering: 3 11/9: €54 / 54st / Placering: 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jamton Postad 12 September , 2009 Rapport Share Postad 12 September , 2009 Ninjor är coola. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 12 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2009 Ninjor är coola. Menar ju det! Nä är bara ett töntigt uttryck som nån sergant använde... Blir utgång ikväll, woho! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jamton Postad 12 September , 2009 Rapport Share Postad 12 September , 2009 Menar ju det! Nä är bara ett töntigt uttryck som nån sergant använde... Blir utgång ikväll, woho! w000t? Töntigt uttryck? Sett How i meet your mother? The Ninjarapport? Där har du responsen ja vill ha av ninjor! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 12 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 September , 2009 w000t? Töntigt uttryck? Sett How i meet your mother? The Ninjarapport? Där har du responsen ja vill ha av ninjor! Haha nä inte sett mycket av det;-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jamton Postad 12 September , 2009 Rapport Share Postad 12 September , 2009 Haha nä inte sett mycket av det;-) Då haru missat en stört bra serie!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 12 September , 2009 Rapport Share Postad 12 September , 2009 Espanyol - Real Madrid 2 Getafe - Barcelona 2 Totalt odds: 2,5 Insats: 1500:- Nettovinst: 2250:- Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 13 September , 2009 Rapport Share Postad 13 September , 2009 1/9: €428 / 228st / Placering: 5 2/9: €143 / 253st / Placering: 4 3/9: €72 / 33st / Placering: 4 4/9: €20 / 100st / Placering: 4 5/9: €119 / 131st / Placering: 4 6/9: €104 / 25st / Placering: 4 7/9: €387 / 157st / Placering: 4 8/9: €273 / 138st / Placering: 4 9/9: inget lir / Placering: 4 10/9: €32 / 268st / Placering: 3 11/9: €54 / 54st / Placering: 3 12/9: inget lir / Placering: 4 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
papiPope Postad 13 September , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2009 Då haru missat en stört bra serie!! Nejdå Rolig kväll igår, först förfest, sen relax och sen utgång. Och snart bär det av till boden ännu en gång.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HSvensson Postad 13 September , 2009 Rapport Share Postad 13 September , 2009 Trots att jag inte skulle lira så många turrar i september blev suget stort innan idag när jag kollade på lite avsnitt från WSOP ME, turreschema kommer upp snart ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts