Gå till innehåll

NL200 HU. What to do?


dafvor

Recommended Posts

Jag hade tryckt på turn.. att folda pre känns kallt. Utan read är det svårt.

 

Varför ska man trycka turn :S Han foldar alla händer som du slår. Ofta har han väl bluff eller stål med tanke på att han förmodligen hade checkat starka damer och svaga Kx.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag vill pusha eller folda på turn är helt baserat på vad vi INTE vet, och eftersom vi har toppar och i min mening slöspelar dem genom att bara syna, tyder det på rädsla, men eftersom vi inte vet något, skulle jag trycka, varför riskera rivern när det redan ligger fint i potten och vi inte har årets bästa kicker...

 

Vet du ens vad du säger :S Risken är väl liten att han sitter på ett färgdrag, J10s, AJ och A10 kan han mkt väl sitta på men om man pushar får vi ju bort alla dessa. Hade definitivt synat turn och synat push på river om inte A kommer, ev 9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

folda KJo mot ett 3bet på nl200 hu? (ja en generalisering, det får fungera tills vi faktiskt vet något om spelaren). Du träffade elegant, du har egentligen bara esset att frukta som det är nu om du inte redan är bakom, således är det ett fint spel att göra som du gör att bara syna två gator. Och checkar han till dig på river är det helt klart ett värdebet som ska in. Du kan i princip aldrig valuetowna dig själv i det här laget om han nu inte checkraisar dig med typ KQ(wtfspel) och nån diverse lol-stege jag inte uppmärksamma kan ligga ute, skulle det ske skulle jag nog folda utan reads.

 

Är han ute på barreltåget så är det ju trevligt slippa showdown också för den röda giraffen !!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mkt för alla svar. Jag valde shove. Inser nu i efterhand att det kanske inte var det bästa alternativet. Men jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle göra på turn.

 

** Hand # 2668506334 starting - 2009-06-17 14:29:24

** Sinomicrurus [Hold 'em] (1.00|2.00 NL - Cash Game) Real Money

 

qwerty717 sitting in seat 1 with €188.00

dafv sitting in seat 2 with €211.40[Dealer]

dafv posted the small blind - €1.00

qwerty717 posted the big blind - €2.00

 

** Dealing cards to dafv: Kh, Js

dafv raised to €6.00

qwerty717 raised to €20.00

dafv called - €20.00

 

** Dealing the flop: 3s, Kd, Qh

qwerty717 bet - €25.00

dafv called - €25.00

 

** Dealing the turn: 5h

qwerty717 bet - €52.00

dafv went all-in - €166.40

qwerty717 folded

dafv mucks: Kh, Js

dafv mucks:

dafv wins €307.40 from the main pot

 

Rake: €1.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet pre är att föredra, vi har en stark hand med bra implicita odds. Som spelat så är det given ship turn, vi vill inte ge våran motståndare några som helst gratiskort med en så stark men ändå sårbar hand. Passar det in i matchen så kan jag som många andra tydligen gör välja att slowspela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet pre är att föredra, vi har en stark hand med bra implicita odds. Som spelat så är det given ship turn, vi vill inte ge våran motståndare några som helst gratiskort med en så stark men ändå sårbar hand. Passar det in i matchen så kan jag som många andra tydligen gör välja att slowspela.

 

hur menar du att implicita funkar om vi fyrbettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet pre är att föredra, vi har en stark hand med bra implicita odds. Som spelat så är det given ship turn, vi vill inte ge våran motståndare några som helst gratiskort med en så stark men ändå sårbar hand. Passar det in i matchen så kan jag som många andra tydligen gör välja att slowspela.

 

lol!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet pre är att föredra, vi har en stark hand med bra implicita odds. Som spelat så är det given ship turn, vi vill inte ge våran motståndare några som helst gratiskort med en så stark men ändå sårbar hand. Passar det in i matchen så kan jag som många andra tydligen gör välja att slowspela.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4bet pre är att föredra, vi har en stark hand med bra implicita odds. Som spelat så är det given ship turn, vi vill inte ge våran motståndare några som helst gratiskort med en så stark men ändå sårbar hand. Passar det in i matchen så kan jag som många andra tydligen gör välja att slowspela.

 

du måste skämta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...