Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

Faktiskt riktigt roligt. Ett enda stort vattenkrig och totalt livsfaligt med trafik osv. Fordon på 2 hjul + vattenkrig = :ola:

 

De som är rikigt jävliga har isbitar i sina vattengevär så det är äckligt kallt :roll:

 

Fler människor dör i trafiken i Thailand under songkran än i Sverige på ett helt år :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon utav er sålde väl era thunderboltskärmar i höstas? Vad sålde ni de för? Är lite smått sugen på att köpa en thunderboltskärm och funderar på om man skall köpa en ny för 8k-ish eller om man skall köpa en begagnad så hade varit nice att se vad ni sålde era för =) (om ni vill säga dvs)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon utav er sålde väl era thunderboltskärmar i höstas? Vad sålde ni de för? Är lite smått sugen på att köpa en thunderboltskärm och funderar på om man skall köpa en ny för 8k-ish eller om man skall köpa en begagnad så hade varit nice att se vad ni sålde era för =) (om ni vill säga dvs)

 

6k skulle jag gissa är standard-pris på blocket etc. Har du lite tålamod kan du säkert fynda en för 5k.

 

 

Om sex timmar drar jag till Barcelona o klättrar =)

 

Vaknade i förrgår efter ett par dagars okynnes-ätande med rödvin, kanin-pateer, smör-mackor, hemlagad thai-grön-curry och indiskt och vågen stod på 66.9kg och kände mig trött och tung. Påbörjade en fasta i fredags kväll efter en redig middag och nu 36h senare väger jag in på 64.2 :shock: Kanske är starndard bland folk som slåss i olika viktklasser men jag blev rätt förvånad över hur mycket vikt som var så lättrörlig.

 

Inga obehagliga hungerkänslor just nu och känner mig riktigt pigg och riktigt klättertaggad. 8b here we go 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att jag är seg på att svara. Är på koh Chang lonely beach atm och har en rejäl baksmälla på ingång efter att mitt resesällskap lämnat mig ensam i en av barerna vilket givetvis ledde till ett hejdlöst supande för att bringa fram ett uns social förmåga. Träffade en polsk tjej som var smart, snygg och rolig. Vi kysstes lite kort och sen gick kvällen utför när fyllejag gjorde allt för att övertyga henne om att följa med mig hem. Som alla redan listat ut så gick det åt helvete, då denna post aldrig annars skulle skrivas, och jag vaknade upp på okänd ort. Som tur var fortfarande med reseoskulden i behåll. Antar att det var bättre än min fylla på koh samet häromdagen iaf som slutade med att jag ramlade ber i en brunn när jag letade efter mitt hem...

 

Vår vän i Bangkok var ganska lätt att finna trots avsaknaden av kontaktuppgifter osv då han stod och jobbade exakt där vi lämnade honom för 6 år sedan :) han har lovat att ta en dag med oss nu under den uppkommande vattenfestivalen (tror jag det är?).

 

Kvällens mål: nykter utgång.

 

 

Hur tar ni er till Thailand om man får fråga? Är det via pilot eller waterboat hehe?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi drar ett citat på den före du ångrar dig. Bra post! ;)

 

Var väl inte mycket att skämmas för där? Tro mig, värre saker har hänt :D

 

Faktiskt riktigt roligt. Ett enda stort vattenkrig och totalt livsfaligt med trafik osv. Fordon på 2 hjul + vattenkrig = :ola:

 

De som är rikigt jävliga har isbitar i sina vattengevär så det är äckligt kallt :roll:

 

Fler människor dör i trafiken i Thailand under songkran än i Sverige på ett helt år :rolleyes:

 

Förstår helt klart det där med dödsfall i trafiken. Vår tuktuk-vän tog dock med oss för inhandling av isblock, vattenhink och de största vattengevär vi hittade. Sen blev det tuktuk-drivebys halva kvällen. Slutade dock inte helt oväntat med att man själv var våtast och kallast av alla, men var några rätt underhållande timmar iaf :) var även rätt kul fest igår, men såhär dag tre känner jag att det vore rätt skönt att slippa bli genomgår så fort man tar ett steg på gatan.

 

 

Ty för tipset ska kolla upp!

 

Någon utav er sålde väl era thunderboltskärmar i höstas? Vad sålde ni de för? Är lite smått sugen på att köpa en thunderboltskärm och funderar på om man skall köpa en ny för 8k-ish eller om man skall köpa en begagnad så hade varit nice att se vad ni sålde era för =) (om ni vill säga dvs)

 

Har för mig jag gav Opteron 6k för hans skärm och 8k för en ny. Båda fungerar strålande dock så vet inte om det är värt att köpa nytt.

 

Hur tar ni er till Thailand om man får fråga? Är det via pilot eller waterboat hehe?

 

Lyckas inte klura ut vad du menar =)

 

6k skulle jag gissa är standard-pris på blocket etc. Har du lite tålamod kan du säkert fynda en för 5k.

 

 

Om sex timmar drar jag till Barcelona o klättrar =)

 

Vaknade i förrgår efter ett par dagars okynnes-ätande med rödvin, kanin-pateer, smör-mackor, hemlagad thai-grön-curry och indiskt och vågen stod på 66.9kg och kände mig trött och tung. Påbörjade en fasta i fredags kväll efter en redig middag och nu 36h senare väger jag in på 64.2 :shock: Kanske är starndard bland folk som slåss i olika viktklasser men jag blev rätt förvånad över hur mycket vikt som var så lättrörlig.

 

Inga obehagliga hungerkänslor just nu och känner mig riktigt pigg och riktigt klättertaggad. 8b here we go 8-)

 

Yay, klättring och bantning, det har man ju saknat!

 

Pratade lite med en vän från förra Tokyo-resan och när han erbjöd mig gratis boende i Shibuya så kändes det rätt givet att flyga vidare till Tokyo nästa vecka. Ska bli kul att komma dit och äta lite god mat samt laptop-grinda lite på supermedriggat Japan-ip =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så landad och insläppt i Japan efter mycket om och men :S började med att jag inte fick checka in på flyget utan utresebiljett ur Japan (vilket gick utmärkt förra året). Så var tvungen att köpa en biljett hos Thai airways för 2k dollar som sedan skulle gå att avboka för en avgift. Well I've tried och det ser mörk ut :S Sen var det passkontrollen. Gillades inte att jag skrivit Shibuya som adress och det hjälpte såklart inte att förklara att jag skulle bo hos en vän som jag inte kunde ringa till eller visste exakt vad han hette, men efter att ha bönat på mina bara knän i 10 min så fick jag iaf komma in i landet med ett "only this time!" :) givetvis kom jag på ca en sekund senare att min vän hade skickat adressen på Facebook och att det varit lätt att kolla upp...

 

Ikväll körde vi en liten utgång i Omotesando vilket var så sjukt kul! :) pga omständigheter (japaner tål inte sprit) blev det tidig hemgång men siktar på fler kvällar med samma folk =)

 

Om någon undrar hur pokern går så har det spelats lite, med betoning på det lilla, med huvuden uppåt. Resultaten har varit över förväntan i april men det finns en risk att månadsresultatet sänker årets snittvinst/månad :S maj, volym, liiivet osv!

 

Also, för full för mitt eget bästa. In b4 bjoelle citerar =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag kommer inte. Får nöja mig med att önska lycka till.

 

Vad ska man spela för turneringar för att få träffa hubbahubba?

 

Försöker mig på en kort sammanfattning. Lite ofokuserad. Öl i första pausen. Drinkflipaction. Bust. Bust i turren. Satellit till main. Bubbla. Busta lite fler drinkflips och några femhundringar på roulette. Vann en drink. Plötsligt hu i en annan satellit, lyckas vinna. Even för dagen. Shortstacka 2525 på cc. Back 10. Roulette med shahin, 0/6 vunna. Bankomatbust. Donken. Taxi. Blackjackcoaching från chauffören. 13 händer online. Dagen räddad.

 

Gn.

 

Hann visst somna innan jag fick trycka skicka på denna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man spela för turneringar för att få träffa hubbahubba?

Turnering? Berga Open! (oh no :cry: )

Om vi skippar pokern så är jag på att käka och ta en öl.

 

Försöker mig på en kort sammanfattning. Lite ofokuserad. Öl i första pausen. Drinkflipaction. Bust. Bust i turren. Satellit till main. Bubbla. Busta lite fler drinkflips och några femhundringar på roulette. Vann en drink. Plötsligt hu i en annan satellit, lyckas vinna. Even för dagen. Shortstacka 2525 på cc. Back 10. Roulette med shahin, 0/6 vunna. Bankomatbust. Donken. Taxi. Blackjackcoaching från chauffören. 13 händer online. Dagen räddad.

 

Gn.

 

Hann visst somna innan jag fick trycka skicka på denna

Stilig sammanfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Spelas det någon poker? Vegas? :-)

 

Började bli dags att bumpa den här! Opteron har pensionerat sig från poker och gått vidare i livet. Jag spelar några timmar i veckan med blandad swings. Rätt så iskall volym senaste månaderna. Jag har spelat 24k händer sedan 1 april samtidigt som winningskurvan sakta närmat sig ev ovanifrån =) Körde ett last longer volymbet med en kompis i maj där vinnaren skulle få bli bjuden på middag på grand hotell matsalen. Vi la dock ner efter bara några dagar när vi båda hade backat ungefär 100 middagar vardera. Lesson learned, aldrig mera volymbets.

 

Något Vegas blir det inte i år. Möjligt att jag åker dit nästa år och spelar lite för att ha varit där iaf. Annars står usa-resa på listan över saker som jag ska göra så snart som pokerkarriären är lagd på hyllan. Blir det vegas själv?

 

Vad är nGTO angående knivset? Har lärt mig att underhåll av knivarna är prio med slipning osv, men är det stor skillnad i kvalitet och pris? Har tak på runt 10k

 

Känner inte att jag är kvalificerad att svara på det här. Jag har själv följande hemma:

http://www.vikingsun.se/system/search/product.asp?id=121

http://www.koksprodukter.se/sv/e-handel-produktsida/miyabi/miyabi-7000mcd-santoku-18cm/

samt en liten keramisk kniv från kyocera.

 

Jag tror inte på något sätt att detta är ngto, men har inte varit i behov av något annat i den matlagning jag utför hemma iaf. Opteron sitter eventuellt inne på något facit. Ska be honom att kika in nästa gång han passerar ett internet!

 

I övrigt så blir det jäkligt mycket klättring. Blivit 3-4 h/dag senaste veckorna, men kommer nog behöva lugna ner mig då i princip alla fingrar på min vänsterhand håller på att gå sönder sakta men säkert. Om någon som sitter inne på facit för att rehabilitera fingrar så får ni gärna berätta. Kört lite isbad senaste dagarna, men vet inte hur mycket nytta det verkligen gör. Jag har också tagit upp löpning i fivefingers igen för att bygga upp någon sorts grundkondition och för första gången på väldigt länge har det känts lite kul att springa.

 

Är jäkligt nöjd med tillvaron just nu. Rätt så lugn vardag utan några som helst urspårningar, vi får se hur länge det håller i sig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det vegas själv?

 

Känner inte att jag är kvalificerad att svara på det här. Jag har själv följande hemma:

http://www.vikingsun.se/system/search/product.asp?id=121

http://www.koksprodukter.se/sv/e-handel-produktsida/miyabi/miyabi-7000mcd-santoku-18cm/

samt en liten keramisk kniv från kyocera.

 

Jag tror inte på något sätt att detta är ngto, men har inte varit i behov av något annat i den matlagning jag utför hemma iaf. Opteron sitter eventuellt inne på något facit. Ska be honom att kika in nästa gång han passerar ett internet!

 

 

Inget Vegas för min del detta år. Tackar för förslagen på knivarna, får leta vidare och invänta Opteron för facit låter det som :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kikade runt lite på Poker.se och såg att Chofritz står som proffsbloggare.. Lyckades inte direkt hitta något om det, har du bloggat där tidigare eller är det något nytt?

 

Haha ja det stämmer. Har dock inte lyckats skriva en enda post ännu :S men bara för att du frågade så ska du få frirulla 50 dollar om att jag lyckas skriva en post senast onsdag kl 24:00.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...