Gå till innehåll

Starbreeze railtråd


Chofritz

Recommended Posts

696b.png

 

Blev ett jäkla värde helt plötsligt med dåliga regs som skulle spela hu osv. Allt redde upp sig fint till slut iaf. Skäms lite dock för att jag gnällde en del i chatten under sessionen vilket fan inte är riktigt friskt med tanke på hur den grafen ser ut :S Dags att skaffa pokerpsyke igen =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser fint ut! är det 10/20 ni köttar nu eller högre?

 

Fan vill oxå lira däruppe får fanimig skärpa mig....:-D

 

Grafen ovan är en hel del 1020 :)

 

Får tacka bjoelle för kaffet, astrevligt! Alltid kul att byta lite pokeranekdoter och nu blev jag lite sugen på att spela livepoker. Ska nog se till att spela någon turre eller två i höst.

 

För övrigt blir det Emmaboda nästa vecka för min del, några andra som ska dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ca 12 timmar tar jag bussen till Skavsta, därifrån flyger jag till London och hämtar upp denna cykel:

 

7skr.png

 

Som jag vann på ebay häromdan, (letat efter exakt den ramen i den storleken i ungefär ett år så helt klart värt en flygtur), därifrån tar jag tåget över till Paris och hälsar på en kompis ett dygn innan jag planlöst börjar cykla norrut på äventyr. Slutmålet är kaffe med smör hos starfitter i malmö och x2000.

 

 

Kommer inte att posta här så mycket men om nån vill se vad jag har för mig så outar jag min instagram nu: PojkenMedTur

 

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ca 12 timmar tar jag bussen till Skavsta, därifrån flyger jag till London och hämtar upp denna cykel:

 

7skr.png

 

Som jag vann på ebay häromdan, (letat efter exakt den ramen i den storleken i ungefär ett år så helt klart värt en flygtur), därifrån tar jag tåget över till Paris och hälsar på en kompis ett dygn innan jag planlöst börjar cykla norrut på äventyr. Slutmålet är kaffe med smör hos starfitter i malmö och x2000.

 

 

Kommer inte att posta här så mycket men om nån vill se vad jag har för mig så outar jag min instagram nu: PojkenMedTur

 

 

:-)

 

Hur kommer det sig att du letat efter just en specifik ram? Kan väl inte skilja så mycket mot andra high end cyklar?

 

Modell, årgång och hur mycket fick du slaska för den?

 

EDIT: Blev sugen på en Eddy Merckx jag med nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att du letat efter just en specifik ram? Kan väl inte skilja så mycket mot andra high end cyklar?

 

Modell, årgång och hur mycket fick du slaska för den?

 

EDIT: Blev sugen på en Eddy Merckx jag med nu :)

 

Ramen jag letade efter var en Eddy Merckx MX Leader, antagligen från ca 1995, började intressera mig för stålramar för ett par år sedan när en annan intresserad polare övertala mig att köpa en gammal 70tals-racer, sen när jag köpte min andra hoj som var en mycket bättre kom jag på att det var supernice att cykla på en cykel med en bra ram typ (:

 

Har en komplett likadan cykel hemma fast några storlekar för stor och Columbus MXL-stålet är det bästa som gjorts innan aluminium blev mer populärt.

 

Den är ungefär likabra som en av de bästa hojarna idag med skillnaden att själva ramen väger ett kilo extra och därför är stål förstås helt uteslutet bland proffs, dock tar stål upp vibrationer mysigare och de flesta lite äldre hojar har snäppet mer relaxed sittställning än de nyaste tävlings-cyklarna.

 

Betala bara 1000 pund för hela cykeln (:

 

Hijackar dagboken lite kort med en fråga, hoppas det är ok :)

 

Kan man få en duglig nybörjarracer för 10k? Vad rekas isf?

 

Du kan få en alldeles utmärkt racer för 10k, skicka upp frågan på happymtb.org.. Vill du köpa en gammal snygg så får du nörda in dig lite mer och ha lite tålamod på ebay/blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...