Gå till innehåll

mrTight hemfärd!


ludvvig

Recommended Posts

  • Svars 148
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittade en helsidan reklam i deras motsvarighet till dagens nyheter, nya Volvo XC60 skulle man visst köpa.

Ett foto säger mer än tusen 2-outare

(Suecia betyder Sverige på Spanska):

 

p7090554.jpg

 

 

 

...mer förlöst än tillverkad kanske?

 

 

_____________________________________________

 

 

Edit: Har nu kommit "to terms" med tanken att mina regelbrott (regelbunden shortstacking €2/4) ska leda till 10 000 kr som ska ges bort. Kommer göra en mindre korrigering och fördela dessa pengar mellan 2 eller kanske 3 lokala vänner (kokerskan får hälften) som jag vet har det tufft som fan nu. Inte helt ok kanske men nettobacket för mig blir detsamma. Tänker inte skämmas alltför mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt och gammalt från mig:

 

http://www.pokerspel.org/poker-blogg/koreaner-nytandning-regelbrott-straff-mr-tight.php

 

 

________________________________________________

 

Pokern fortsätter gå "rätt segt" (hej hej understatement), har tamejfan inte gått att vinna sen april trots cp-bra värde mer än sällan. Idag var det ännu en sån där cp-dag, rullen vägrar växa. 6 vackra inköp under all-EV, agressor och bäst hand men kan inte vinna trots SUPERvärde, exempel nedan, can´t fucking win a hand när det åker in. När det inte åker in och mitt set+missat FD får showdown har dom tamejfan alltid hittat en jävla pipa eller nått.

 

http://www.pokerhand.org/?4461602

 

http://www.pokerhand.org/?4461615

 

.....och till slut kom det lite tilt också, heja mig. Lite får det fan lossna snart, värde finns ju så det ska för i helvete gå att vinna

 

 

 

_______________________________________________

 

Var iaf iväg och donerade pengar till välgörenhet idag (live), ingen karma synlig ännu dock men kul ändå, de behöver pengarna mer än jag (som ändå bara verkar förlora dem på poker numera).

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #13324188493: $69 + $6 Sit & Go (98681396), Table 2 - 120/240 - No Limit Hold'em - 5:11:56 ET - 2009/07/11

Seat 2: Pinball King (5,050)

Seat 4: SUPERTRAIN (2,438)

Seat 5: hkerins (2,070)

Seat 6: tiffi1977 (3,170)

Seat 7: cmfnh (3,590), is sitting out

Seat 8: Fishftw (3,718)

Seat 9: Teeni_Tiny_Tin (6,578)

cmfnh posts the small blind of 120

Fishftw posts the big blind of 240

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Fishftw 5 of Spades6 of Spades

Teeni_Tiny_Tin folds

Pinball King folds

SUPERTRAIN folds

hkerins has 15 seconds left to act

hkerins folds

tiffi1977 calls 240

cmfnh folds

Fishftw raises to 3,718, and is all in

tiffi1977 calls 2,930, and is all in

Fishftw shows 5 of Spades6 of Spades

tiffi1977 shows 6 of Hearts6 of Diamonds

Uncalled bet of 548 returned to Fishftw

*** FLOP *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades

*** TURN *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds6 of Clubs

Fishftw shows two pair, Eights and Sixes

tiffi1977 shows a full house, Sixes full of Eights

tiffi1977 wins the pot (6,460) with a full house, Sixes full of Eights

*** SUMMARY ***

Total pot 6,460 | Rake 0

Board: 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds6 of Clubs

Seat 2: Pinball King didn't bet (folded)

Seat 4: SUPERTRAIN didn't bet (folded)

Seat 5: hkerins didn't bet (folded)

Seat 6: tiffi1977 (button) showed 6 of Hearts6 of Diamonds and won (6,460) with a full house, Sixes full of Eights

Seat 7: cmfnh (small blind) folded before the Flop

Seat 8: Fishftw (big blind) showed 5 of Spades6 of Spades and lost with two pair, Eights and Sixes

Seat 9: Teeni_Tiny_Tin didn't bet (folded)

 

Är den där så dum som den ser ut?

 

Mmm..kan kanske funka stundtals, men inte när man donkar in i berget.

Du bygger iaf en väldigt fin image med det spelet och ditt påpassliga nick..

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Full Tilt Poker Game #13324188493: $69 + $6 Sit & Go (98681396), Table 2 - 120/240 - No Limit Hold'em - 5:11:56 ET - 2009/07/11

Seat 2: Pinball King (5,050)

Seat 4: SUPERTRAIN (2,438)

Seat 5: hkerins (2,070)

Seat 6: tiffi1977 (3,170)

Seat 7: cmfnh (3,590), is sitting out

Seat 8: Fishftw (3,718)

Seat 9: Teeni_Tiny_Tin (6,578)

cmfnh posts the small blind of 120

Fishftw posts the big blind of 240

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Fishftw 5 of Spades6 of Spades

Teeni_Tiny_Tin folds

Pinball King folds

SUPERTRAIN folds

hkerins has 15 seconds left to act

hkerins folds

tiffi1977 calls 240

cmfnh folds

Fishftw raises to 3,718, and is all in

tiffi1977 calls 2,930, and is all in

Fishftw shows 5 of Spades6 of Spades

tiffi1977 shows 6 of Hearts6 of Diamonds

Uncalled bet of 548 returned to Fishftw

*** FLOP *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades

*** TURN *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds

*** RIVER *** 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds6 of Clubs

Fishftw shows two pair, Eights and Sixes

tiffi1977 shows a full house, Sixes full of Eights

tiffi1977 wins the pot (6,460) with a full house, Sixes full of Eights

*** SUMMARY ***

Total pot 6,460 | Rake 0

Board: 8 of Hearts3 of Spades8 of Spades9 of Diamonds6 of Clubs

Seat 2: Pinball King didn't bet (folded)

Seat 4: SUPERTRAIN didn't bet (folded)

Seat 5: hkerins didn't bet (folded)

Seat 6: tiffi1977 (button) showed 6 of Hearts6 of Diamonds and won (6,460) with a full house, Sixes full of Eights

Seat 7: cmfnh (small blind) folded before the Flop

Seat 8: Fishftw (big blind) showed 5 of Spades6 of Spades and lost with two pair, Eights and Sixes

Seat 9: Teeni_Tiny_Tin didn't bet (folded)

 

Är den där så dum som den ser ut?

 

tycker den är ganska standard. Om man kikar på ett pushdiagram så ligger 65s rätt högt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ludvvig på msn:

 

Ludvvig: -Pinnacle är ju fan cp svårt

Cyntax: va?

Ludvvig skickar en screen shot.

Cyntax förklarar skillnaden på RunLine, Pengarad, Total Runs, varför en viss pitcher måste stara för ett lag och hcp.

Cyntax: fan också Ludde. Jag satt i vardagsrummet och kollade på tv, så hör jag datorn/msn pipa. Jag springer upp för att kolla. Jag hoppades att det var Anna som ville jag skulle komma över för lite sex.... åsså är det du som inte kan betta på MLB. Höjden av besvikelse. :-(;-)

Ludvigg: haha sorry :-) du kan ju komma hit ;-)

Cyntax: har du rakat röven?

Ludvigg: nej :-D

Cyntax: då foldar jag den.

Ludvigg: okej :cry:

 

 

*lol*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ludvvig på msn:

 

Ludvvig: -Pinnacle är ju fan cp svårt

Cyntax: va?

Ludvvig skickar en screen shot.

Cyntax förklarar skillnaden på RunLine, Pengarad, Total Runs, varför en viss pitcher måste stara för ett lag och hcp.

Cyntax: fan också Ludde. Jag satt i vardagsrummet och kollade på tv, så hör jag datorn/msn pipa. Jag springer upp för att kolla. Jag hoppades att det var Anna som ville jag skulle komma över för lite sex.... åsså är det du som inte kan betta på MLB. Höjden av besvikelse. :-(;-)

Ludvigg: haha sorry :-) du kan ju komma hit ;-)

Cyntax: har du rakat röven?

Ludvigg: nej :-D

Cyntax: då foldar jag den.

Ludvigg: okej :cry:

 

 

*lol*

 

vad fräcka ni grabbar är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, ännu en dag. Trodde ett tag på att det äntligen skulle bli en sån där dag där man skulle slippa alltför mycket skit. Fel hade jag men är iaf positivt att det inte blev tilt:

 

jahaigen.jpg

 

Och här är dagens två största potter, båda förlorade jag. Speciellt i den första tycker jag FI väljer en charmig linje med c/r utan FE på flopp. Belönas gör han också som vanligt:

 

http://www.pokerhand.org/?4465080

 

http://www.pokerhand.org/?4465077

 

 

Några turreinköp åt skogen gör att dagens hårda slit landar på plus minus noll, bättre än att förlora iaf. Är dock CP-SEGT när man hittar så bra värde ofta men ändå inte kan vinna under så lång tid, hm, har man blivit en sån där reg som inte hajar att han är vinnande längre eller? Hemska tanke......

 

 

Jävla tröstlöst detta spel under senaste 2 månaderna, kan inte minnas sist jag hade en "bra" dag och det verkar inte spela något roll hur bra värdet är. Synd slumpen inte har nått minne, då hade jag haft en del att se fram emot

 

Färdigwhinat nu, borde väl vända nån gång, börjar bli rätt tjatigt att bara sitta och gnälla i DN:n.

 

 

Edit: En hand fick stå, ingen liten pott heller:

 

http://www.pokerhand.org/?4465506

 

Nu jävlar vänder det ;)

 

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Produktiv/positiv dag idag. Löprunda på morgonen (kl 12), gym kl 14 och nu poker på kvällen. "Egentligen" har det gått bra, plus idag igen (så även igår till slut). Har spelat ganska bra två dar nu, mindre tilt etc.

 

 

 

 

Det skummaste idag var dock Mr CP som hade sitt livs good-run. Spela kunde han inte men det hjälpte ingen vid hans bordUnder 3 timmar vann jag inte en pott mot honom och det var inte bara mina pengar han tog. Allt på PLO200, hade honom på 2 bord och när jag lämnade hade han t.ex. går från $50 till $1k på ena. Kollade just i omaha manager och dagens 4 (!) största potter på PLO200 förlorades alla mot samma kille, samtliga river-beats, här kommer de i storleksordning, sjuka varians.....

 

 

#1: "Äntligen" tänkte jag på turn efter att ha förlorat en jäva massa större och mindre potter till killen senaste timmen, nejdå...:

 

http://www.pokerhand.org/?4468958

 

 

#2: Tveksamt/dåligt av mig på turn här ....men det visade ju sig att jag faktiskt ändå ledde 80-20... innan ännu en river som dödar mig, igen:

 

http://www.pokerhand.org/?4468969

 

 

#3: Jag bettar min tveksamma pipa+3e nöt fd då han checkar flopp. När han kör c/r går det ju att vika men mot just denna kille tycker jag synen är ok. Att jag leder på turn är säkert men det hjälper inte när han hittar ännu ett begåvat spel med lägsta set:

 

http://www.pokerhand.org/?4468984

 

 

4: Ännu ett cp-spel av honom och ännu en river som dödar mig, mindre pott denna men blir ändå lite segt efter ett tag detta, "how can they run so fucking good?" Mitt spel knappast standard här men tycker ännu en gång det är ok mot denna snubbe och ledde stor gjorde jag även denna gång:

 

http://www.pokerhand.org/?4469011

 

 

 

När jag lämnade satt han som sagt med runt $1k per bord och bland mina övriga förlorade potter idag står han som vinnare i varannan. Bara bita ihop.....

 

 

 

 

I övrigt gick det dock bra idag och vann mot övriga, ska inte gnälla som sagt. Bara att nöta vidare och inte tilta mer.

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt skönt att skriva ett icke-whine inlägg. Good-run idag nu på slutet, dagens största pott här nedan, set+blockers fick stå mot mr CP-lags NTFD på PLO500 (denna gång hade han ju dock en vettig hand men detta var nog toppen av hans push-range):

 

http://www.pokerhand.org/?4469235

 

 

Och när händer som ovan får stå landar winnings ovanför EV, äntligen:

 

finallyrunninggood.jpg

 

 

 

Gott, äntligen en stabil >$1k dag :mrgreen: :mrgreen:

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...