Danka Postad 30 Juni , 2009 Författare Rapport Share Postad 30 Juni , 2009 Kul fittspel, brukar inte whina över bad beats men är ner €500 och så kommer den här handen: fi1 höjer upp fi 2 3b 75 VPIP fisk synar 3b jag har AA och tar syn. 3 vägs flopp kommer AJ5 Fi bet €21 fisk syn hero foldar för batteriet på datorn tagit slut och slocknar. Låg €90 i potten vid folden och ytterliggare minst €100 fisk pengar på väg in. Bra jobbat att dra ur sladden pga åska, ingen varningssignal eller dylikt heller från datoraset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danka Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Avslutade nyss en session, några åsikter om dessa händer? Fi har 16% 3b över ca 200 händer, är det ändå fel att ta ställning med KJ här? Microgaming, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Tournament, 6 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: sunshen (UTG): $ getbigboy (BB): $325.57 HERO (UTG+1): $100 Uncle_Thais (CO): $168.30 DecroglieIQ (Button): $134.75 nutradog (SB): $132.86 Dealt to HERO J:heart: K:heart: Pre-flop: HERO raises to $3, Uncle_Thais raises to $9, (3 folds), HERO calls $6 Flop: ($16.50) K:spade: Q:heart: T:diamond: (3 Players) HERO checks, Uncle_Thais bets $13, HERO calls $13 Turn: ($42.50) T:heart: (3 Players) HERO checks, Uncle_Thais bets $33, HERO raises to $78, Funkar tydligen inte att konvertera mer händer, får se om jag orkar lägga upp dem sen kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
klanton Postad 3 Juli , 2009 Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Kul fittspel, brukar inte whina över bad beats men är ner €500 och så kommer den här handen: fi1 höjer upp fi 2 3b 75 VPIP fisk synar 3b jag har AA och tar syn. 3 vägs flopp kommer AJ5 Fi bet €21 fisk syn hero foldar för batteriet på datorn tagit slut och slocknar. Låg €90 i potten vid folden och ytterliggare minst €100 fisk pengar på väg in. Bra jobbat att dra ur sladden pga åska, ingen varningssignal eller dylikt heller från datoraset. Måste nog vara bland det mest tiltande som kan hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 3 Juli , 2009 Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Jag gillar syn,syn,syn i KJs. Vet inte vad som ska syna din raise på turn. Bättre att låta han skjuta en gång till. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danka Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Måste nog vara bland det mest tiltande som kan hända. Hehe ja, måste vara första gången man får sådan action med AAA på en så torr bräda. Den här handen är jag skum. Vet inte riktigt hur jag skall vikta fis range till hur stor del den är spekulativa händer som KQ/AK/AQ och hur stor del den är QQ+. Vi har ju ok eq mot det mesta som inte är överpar med ruter. Vi har ju eq mot två högre kort med en ruter och överpar utan ruter. Är det här standard? Microgaming, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Tournament, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: kulderzipken (BB): $238.33 StayCurrent (UTG): $102.08 Tayock (CO): $94.76 moody2blue (Button): $137.45 HERO (SB): $100 Dealt to HERO T:spade: T:diamond: Pre-flop: (3 folds), HERO raises to $3, kulderzipken raises to $12, HERO raises to $24, kulderzipken calls $14.50 Flop: ($40) J:diamond: 2:diamond: 3:diamond: (2 Players) HERO bets $25, kulderzipken raises to $209.83, HERO calls $47, Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danka Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Jag gillar syn,syn,syn i KJs. Vet inte vad som ska syna din raise på turn. Bättre att låta han skjuta en gång till. Kanske är bättre, har svårt att se honom släppa något på turn när han committar sig med beten så jag tror man får syn av alla J, alla Q och även alla K som iofs slår oss om han inte har K9 neråt. I efterhand är nog fold pre bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danka Postad 3 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Han har oíofs 45 kvar till river och vi är inte rädda för i princip ngt riverkort. Så syn kan nog vara att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 3 Juli , 2009 Rapport Share Postad 3 Juli , 2009 Den här handen är jag skum. Vet inte riktigt hur jag skall vikta fis range till hur stor del den är spekulativa händer som KQ/AK/AQ och hur stor del den är QQ+. Vi har ju ok eq mot det mesta som inte är överpar med ruter. Vi har ju eq mot två högre kort med en ruter och överpar utan ruter. Är det här standard? Microgaming, $0.50/1.00 No Limit Hold'em Tournament, 5 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: kulderzipken (BB): $238.33 StayCurrent (UTG): $102.08 Tayock (CO): $94.76 moody2blue (Button): $137.45 HERO (SB): $100 Dealt to HERO T:spade: T:diamond: Pre-flop: (3 folds), HERO raises to $3, kulderzipken raises to $12, HERO raises to $24, kulderzipken calls $14.50 Flop: ($40) J:diamond: 2:diamond: 3:diamond: (2 Players) HERO bets $25, kulderzipken raises to $209.83, HERO calls $47, Svårt läge såna gånger. Känns som det är väldigt read-baserat vad man väljer i det läget. Men om han t ex skulle ha KK med en ruter förstår jag inte varför han skulle ha så bråttom att pusha. Känns mest som set eller överpar utan ruter tycker jag. Kanske AJ med Ad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Danka Postad 4 Juli , 2009 Författare Rapport Share Postad 4 Juli , 2009 Svårt läge såna gånger. Känns som det är väldigt read-baserat vad man väljer i det läget. Men om han t ex skulle ha KK med en ruter förstår jag inte varför han skulle ha så bråttom att pusha. Känns mest som set eller överpar utan ruter tycker jag. Kanske AJ med Ad? Har svårt att se honom kallsyna min 4b med AJ där men om någon vet hur starkt viktad han är mot KK/AA får ni gärna säga ngt. Gått kallt i början denna månad avslutade nyss en -€650 session och är ner €130 för månaden på 10h spel. Springer en bra bit under ev är väl ca €700 och det har även varit betydligt mer setups åt motståndarens favör. Bryr mig inte så jävla mkt då jag köttar på, hade en period i April då jag hade 15 raka minus sessioner utan att det gick på psyket särskilt mkt. Är några situationer jag möjligtvis kunnat slinka men det är sådant man inte reflekterar över när man är rungood. Har funderat en del det sista på vad jag ska göra med dagboken, känner att den just nu suger mkt mer kraft än den bidrar. Tanken var att det skulle kunna bli lite diskussioner runt händer vilket det inte blivit i någon större utsträckning. Vissa använder dagböcker åt whine självömkan eller bara glappa käften i brist på socialt umgänge. Själv ser jag inget av det som något för mig, har det gått dåligt brukar jag i regel ta en break en dag eller dunka in 3-5h teori. Känner mig ruggigt hungrig just nu när det gäller pokern. Är som en schäfer med blodsmak som hugger i sig funderar och ständigt går framåt. Jag kan skratta åt hur trög man var i april och även maj och förmodligen snart åt juni. Jag täpper läckor på löpande band och VET att jag kommer fixa en decent winrate i framtiden på 2/4-3/6 som är mitt mål. Tanken är att kunna averaga 150k sek per månad utan att sitta med blodsprängda ögon månaden i sträck. Har nyligen ingått i ett nätverk med europeiska grinders där enda målsättningen är att diskutera utvecklas och slå sig framåt för att nå sina mål. Alla spelare spelar nl100-600 och det verkar hittils väldigt lovande. Blir det att detta tar mer tid är det ytterliggare en anledning att lägga ner dagboken. Ska fundera ett slag och återkomma senare. På återseende. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 4 Juli , 2009 Rapport Share Postad 4 Juli , 2009 Tråkigt o höra att energin för dagbok känns dålig. Tycker du skriver bra och har bra resonemang kring spelet/händer. Synd att så få vill ge synpunkter på händer/diskussioner, skulle kunna bli bra även om alla som bidrar inte är jättebra spelare. Men spelare på lägre nivåer, och sämre spelare på aktuell nivå kanske inte "vågar" svara, och bättre bryr sig bara om sina högre nivåer. Lite synd, då jag tycker man ofta kommer på nya tankar kring sitt eget spel både när man kommenterar bättre och sämre spelares händer. Det hade iaf varit kul att följa din grind på vägen upp mot högre nivåer, så tycker du kan ge lite rapporter om inte annat Och titta gärna in i min db om du får ork och lust, för dina svar är bland dom bättre jag fått, så det uppskattas! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts