Gå till innehåll

Insättning=vinner alltid?


zxcvbn

Recommended Posts

Blir inte klok på fenomenet att jag alltid vinnner de närmaste dagarna efter att jag satt in nya pengar på en site. Det är i princip alltid så här, man brukar uppnå vinst på runt 30 big bets oavsett om jag spelat NL eller FL. Efter detta uppsving kommer alltid nedsvinget och man förlorar allt inklusive insättningen. Spelar på låg nivå, typ sätter in 100$ och brukar få en topp 140$ innan det fria fallet börjar. Kan inte hitta någon annan förklaring än att spelare är positivt riggade efter insättning och att tight spel med top10-händerna inte funkar på online-poker. Nu skriver jag så här för att jag är tiltad, brukar inte tro på rigg när jag inte är tiltad, men jag blir galen på det här fenomenet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I så fall får du väl utnyttja systemet så blir du rik, finns ju hundratals pokersidor.

 

Sätt in pengar, spela några dagar å ta ut pengarna å gå vidare till nästa sida. När du gått runt alla pokersidor har det nog gått några år, då kan du börja om på alla sidor och få ny insättningsrigg. Kan ju inte misslyckas 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog vara bra idé med större insättning relativt bets så det känns att man har frihet att ta ut svängarna mer för skulle kunna vara så, att man är skärpt i början av en ny insättning men sedan förändrar betéendet pga vinsterna, håller stenhårt i vinsterna och tightar upp för mycket efter ett tag, eller lösar upp för man tycker man vinner på alla händer? Å andra sidan vet jag inte vad det skulle vara för jag har i princip skrivna regler för hur jag spelar mina top10 och det har ju funkat bra, vid insättningarna vill säga. Måste helt enkelt vara något som förändras när jag fått vinster.

 

Fel att spela tight med top10? Vet inte om jag missförstår tight-termen då men jag typ synar eller bettar inte ner pocketparen (77 till QQ) till riven om det är två överkort och två andra spelare med i handen. Tycker inte heller att betta ner AK AQ hela vägen utan träff någonsin funkat, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fel att spela tight med top10? Vet inte om jag missförstår tight-termen då men jag typ synar eller bettar inte ner pocketparen (77 till QQ) till riven om det är två överkort och två andra spelare med i handen. Tycker inte heller att betta ner AK AQ hela vägen utan träff någonsin funkat, eller?

 

Poker är oöndligt mycket svårare än det verkar. Slutar du idag sprar du pengar men det är en tråkig lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker är oöndligt mycket svårare än det verkar. Slutar du idag sprar du pengar men det är en tråkig lösning.

 

Absolut, det har man märkt. Det är inte som att spela mot massa tomtar som det så ofta sägs, om man nu inte är en tomte själv vill säga. Tycker ändå man borde kunna få till det lite med tio års erfarenhet, ett antal pro-böcker och studier i statistik men det är svårt.

 

På min låga nivå spelar det ingen roll om jag sparar pengar genom att sluta eller så, kan fortsätta spela för skoj skull men som tävlingsinriktad är det just att kunna vinna systematiskt man vill uppnå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer nog aldrig fatta det om du har försökt i 10 år är jag rädd.

 

Rigg finns f.ö. inte, varken insättning eller annars.

 

Kanske är det så. Ser man på TV och ept så är onlineproffsen 20-åringar som gillar spela maniac med K7off och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En revolutionerande tanke... Om du nu spelar så systematiskt som du påstår så är ju sannolikheten att de andra snappar upp på detta rätt stor och att du går från lätt vinnande till gravt förlorande efter några hundra händer.

 

Wat?

Finns jättemånga som spelar väldigt systematiskt och gör riktigt bra pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...