Stahl Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Bakgrund: Grindar på Eurobet. Har inte suttit vid det här bordet särskilt länge, så har inte någon tillförlitlig read på någon av spelarna. Jag själv har antagligen imagen som loose aggressive. ***** Hand History for Game 1984801609 ***** $50 NL Hold'em - Sunday, May 01, 20:50:38 EDT 2005 Table Table 36660 (6 max) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 4 Seat 5: grytkungen ( $53.55 ) Seat 4: lob1putt ( $34.66 ) Seat 2: milehigh100 ( $44.2 ) Seat 6: Skanedogg ( $16.55 ) Skanedogg posts small blind [$0.25]. milehigh100 posts big blind [$0.5]. ** Dealing down cards ** Dealt to grytkungen [ Qs Ks ] lob1putt calls [$0.5]. grytkungen raises [$2]. Skanedogg folds. milehigh100 calls [$1.5]. lob1putt calls [$1.5]. Standardraise för mig med KQs ** Dealing Flop ** [ Kh, Td, Qd ] Top tvåpar, med ett ont färgdrag. På med lite smet. milehigh100 checks. lob1putt checks. grytkungen bets [$4]. milehigh100 calls [$4]. lob1putt calls [$4]. ** Dealing Turn ** [ 5c ] Ofarlig turn, jag slänger in runda pottbettet för att göra det dyrt för dragarna, men möter på motstånd! milehigh100 checks. lob1putt checks. grytkungen bets [$15]. milehigh100 is all-In [$38.2] lob1putt is all-In [$28.66] Jag ÄR vid det här laget rädd att någon floppade stegen, eller eventuellt ett set nu, men bestämmer mig för att sätta milehigh100 på ett lägre tvåpar, och lob1putt på färgdraget... så IN MED DEGEN. grytkungen calls [$23.2]. ** Dealing River ** [ 7c ] -------------------------------------------------- Vill gärna ha kommentarer på handen, framförallt preflopspelet. Måste få min KQs raisad lite, men å andra sidan går jag miste om en hel del information av de andra spelarnas händer, eftersom jag är först ut att höja. Citera
Fido Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Jag skulle nog inte våga. Iofs har du ju outs till kåken, men tror nog att du är slagen här oftare än du vinner. Tror inte du leder handen här. AJ är en trolig hand att syna in med där, och då ligger du illa till. KK/QQ/TT kan ju också finnas där. Dessutom finns risken för färgdrag som kan dra ut dig, AK som kan dra ut dig med A, AK/AQ som drar ut dig med J.... Jag vet inte. Känns bara som det kommer vara förlorande i längden att syna två allins här. Å fjärde sidan ska du betala 23.2 för att ha en chans på att vinna ca $120, så frågan är ju om du vinner här en av fem gånger. Hmm, det kanske gör det värt en syn. Lite tvekis. Tror nog faktiskt att du blir slagen ofta här. Någon med stenkoll får avgöra saken! Edit: Förresten: Jag ÄR vid det här laget rädd att någon floppade stegen, eller eventuellt ett set nu, men bestämmer mig för att sätta milehigh100 på ett lägre tvåpar, och lob1putt på färgdraget... så IN MED DEGEN. Att någon sitter med färgdraget kan jag köpa. Men lägre tvåpar? Är inte det lite önsketänkande? Möjliga händer är då KT, QT eller K5/Q5/T5.... ingen av dem känns väl särskilt troligt att syna in ett stort bet preflop med? Snarare någon lirare som tycker att han slöspelar sin AK bra i sådana fall... Citera
Stahl Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2005 Att någon sitter med färgdraget kan jag köpa.. En av killarna var allin med ett drag. dock var det med en knekt enbart, alltså gick han allin med OESD.. inte ens färgdrag. De här människorna synar en 2$ raise med väldigt marginella och rent av dåliga händer. KT är inte alls en omöjlig syn från dem, eller som du säger AK. Citera
Fido Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Utifrån den readen hade jag också synat. Beror ju som sagt på hur man bedömer motståndet. Ser man dem som nötter så har du ju förmodligen större chans att vinna än om du möter två kvalificerade spelare. Antar att i detta fallet var det AI-synen som köpte på stegen. Vore ganska standard: drag=vinst i de flesta fiskhuvuden. (Så även bokstavligt ute i våra sjöar! ) Som sagt, du har ju en stark hand och behöver vinna ~1/5 för att det ska vara en korrekt syn i längden. Känns som risken för AJ/J9 är stor, men å andra sidan så kan han som sagt ha suttit på KT också. Insåg inte riktigt att detta var nästan samma sorts bord som jag själv brukar hälsa på vid, och då är det bannemig ofta värt att göra en sådanhär syn. Jag kan dock tänka mig (baserat på vilken typ av bord det här var) att du fick stryk av 55. Det vore jäkligt "standard". Citera
Stahl Postad 2 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 2 Maj , 2005 Den första som gick allin satt med AJ (nötstege), den andra med J7 (OESD).. och jag lyckades tyvärr inte dra ut!. Citera
Recommended Posts