vetgirig Postad 9 Juni , 2009 Rapport Postad 9 Juni , 2009 Multipokers ägare åkte dit http://di.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2009\06\09\340840§ionid=Ettan Notera att det betyder att verksamheten drevs i Sverige - och därför så åkte de på skatten - men då det är olagligt att driva pokerverksamheten i Sverige så borde de inte fått betala skatt för det hela - för man betalar inte skatt för brottslig verksamhet. Vore intressant att se exakt vad domslutet egentligen säger om huruvida Multipokers verksamhet bedrevs från Sverige eller inte och i så fall varför de då måste skatta för sin olagliga verksamhet ? Detta kan även vara intressant för alla som har skalbolag på Malta och så bedrivs den egentliga verksamheten från Sverige - kan bli att även de råkar illa ut ? Citera
rosen Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 "Brottsutredningen leds av vice chefsåklagare Erica Sommerfors på EBM i Göteborg, som ännu inte väckt åtal." hon har 90M anledningar att vänta lite till verkar det som. Hoppas de följer sina egna lagar till slut. Citera
Cyntax Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Notera att det betyder att verksamheten drevs i Sverige - och därför så åkte de på skatten - men då det är olagligt att driva pokerverksamheten i Sverige så borde de inte fått betala skatt för det hela - för man betalar inte skatt för brottslig verksamhet.Du har fel.När jag orkar ska jag skriva av texten i boken "Inkomstskatt - en läro- och handbok i skatterätt". Jag har tionde upplagan och där finns ett avsnitt på sidan 68, under kapitel 3.1.1. som du kan läsa. Den är lite knepig att förstå, men när poletten trillar ner är det ganska logiskt. Det finns rättsfall från RÅ. Ska se om jag får tag på domen under dagen. Den finns på infotorg och nu behöver jag bara hitta mitt login/lösen dit. Citera
Recommended Posts