TotalFarsa Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Det kommer jag göra när jag fått mina pengar som de är skyldiga mig.Om det gick att lita på redbet så hade deras skit server fungerat normalt för alla spelare och jag kunde kanske tagit hem en fin vinst summa pengar den kvällen. Hur hade du själv agerat om du vart i min situation? Äsch, kom igen. Jag använde ju till och med en liten smiley-guy! Lite off topic så lär det inte finnas en enda pokersite där ute som inte, vid ett tillfälle eller annat, haft serverstrul så det känns hårt att skylla redbet för det. Jag hade resonerat som dig och gjort vad jag kunnat för att använda deras T&C mot dom, vilket du även gjorde efter tips från ... ? De har ju uppenbarligen en dialog med Entraction så det är ju bara att vänta på utkomsten. Det enda som jag tycker är lite konstigt är att deras T&C inte länkar vidare till deras payout-plan vid serverstrul. Så nu får man ju gissa sig till hur den ser ut. Men jag anser, som jag skrev tidigare, att det rimligaste är att samtliga kvaravarande spelare får dela på X procent av vinstsumman och resterande Y procent fördelas efter hur mycket marker man hade då den frös (där X+Y givetvis är = 100 ). Så, nu vet du vad jag anser. Citera
Drunken_Penguin Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Angående IBAS så har RedBet själva kontaktinfo dit på support-sidan på deras hemsida. Där står det klart och tydligt att det är IBAS man ska kontakta om man inte kan lösa en konflikt direkt med RedBet. Det tycker i alla fall jag känns väldigt seriöst, kan inte påminna mig att jag sett något sådant på någon annan sida. Citera
Wild-Bill Postad 10 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2009 Äsch, kom igen. Jag använde ju till och med en liten smiley-guy! Lite off topic så lär det inte finnas en enda pokersite där ute som inte, vid ett tillfälle eller annat, haft serverstrul så det känns hårt att skylla redbet för det. Jag hade resonerat som dig och gjort vad jag kunnat för att använda deras T&C mot dom, vilket du även gjorde efter tips från ... ? De har ju uppenbarligen en dialog med Entraction så det är ju bara att vänta på utkomsten. Det enda som jag tycker är lite konstigt är att deras T&C inte länkar vidare till deras payout-plan vid serverstrul. Så nu får man ju gissa sig till hur den ser ut. Men jag anser, som jag skrev tidigare, att det rimligaste är att samtliga kvaravarande spelare får dela på X procent av vinstsumman och resterande Y procent fördelas efter hur mycket marker man hade då den frös (där X+Y givetvis är = 100 ). Så, nu vet du vad jag anser. hehe tack för du hjälpte mig i början . Det är inte alltid lätt att vara påläst när man hamnar i konstiga situationer. Grejen är att jag gillar att lira turneringar. Det tråkigaste är att jag ofta hamnar 2a och nu i söndags så kände jag på mig att jag kunde vinna för 1 gångs skull. Men icke det Citera
Runnerx2 Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 hehe tack för du hjälpte mig i början . Det är inte alltid lätt att vara påläst när man hamnar i konstiga situationer.Grejen är att jag gillar att lira turneringar. Det tråkigaste är att jag ofta hamnar 2a och nu i söndags så kände jag på mig att jag kunde vinna för 1 gångs skull. Men icke det . Citera
Bisox Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 I detta fall så var det inte serverproblem utan problem med en isp på malta vilket gjorde att många spelare inte kunde komma åt spelservrarna. Så turneringen spelades klart fast med de flesta spelare sitting out, alltså har hela prissumman redan betalats ut. De €500 som går till varje spelare är extra utöver detta. Är väl inte direkt rimligt att prissumman ska betalas ut två gånger? Hade turneringen eller servrarna crashat hade det varit en annan sak. Citera
Ola Brandborn Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Men B2B har väl någon på plats, i värsta fall en städare, som i sådana här lägen kan stänga ner tävlingen? Tryck på röda knappen, typ. Fast uppenbarligen hade inte SvS någon på plats när SvS-SM brakade ihop pga belastningsproblem när dessa problem först upptäcktes, utan först två timmar senare. Citera
Djens Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 hehe tack för du hjälpte mig i början . Det är inte alltid lätt att vara påläst när man hamnar i konstiga situationer.Grejen är att jag gillar att lira turneringar. Det tråkigaste är att jag ofta hamnar 2a och nu i söndags så kände jag på mig att jag kunde vinna för 1 gångs skull. Men icke det Inser du själv hur sjukt detta låter? Citera
D Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 För att kommentera rubriken så litar jag mer på Redbet än något annat bolag jag spelat hos. Citera
Bisox Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Men B2B har väl någon på plats, i värsta fall en städare, som i sådana här lägen kan stänga ner tävlingen? Tryck på röda knappen, typ. Fast uppenbarligen hade inte SvS någon på plats när SvS-SM brakade ihop pga belastningsproblem när dessa problem först upptäcktes, utan först två timmar senare. Man kan tycka det ja =) Citera
Donner Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Men B2B har väl någon på plats, i värsta fall en städare, som i sådana här lägen kan stänga ner tävlingen? Tryck på röda knappen, typ. Fast uppenbarligen hade inte SvS någon på plats när SvS-SM brakade ihop pga belastningsproblem när dessa problem först upptäcktes, utan först två timmar senare. Går helt OT nu, men hur slutade den historien egentligen? Var ju ett gäng som gick samman o skulle stämma svs för att få sin beskärda del enligt chipcount. Citera
Hjort Postad 10 Juni , 2009 Rapport Postad 10 Juni , 2009 Är väl inte direkt rimligt att prissumman ska betalas ut två gånger?Jo då, det kan det mycket väl vara. Klantar man sig medan man förvaltar andra människors pengar så bör det kunna bli rejält dyrt. Särskilt om man kapar åt sig 10% av summan för besväret. Men det är inte särskilt rimligt att vänta sig att det någonsin kommer att ske. Den närmaste analogin är bankverksamhet, eftersom siten förvaltar spelarnas pengar i väntan på utbetalning. Prispengarna är ju inte sitens, utan spelarnas. Om en bank skickar pengar till fel konto, och inte kan skicka tillbaka dessa, så vore det ju smått bisarrt att säga att de förfördelade kunderna får vara nöjda med att totalsumman ändå är rätt. En tävlingsarrangör tar ju dyrt betalt för att pengarna ska fördelas på rätt sätt. Dvs, genom att deltagarna spelar poker om dem. Om uppåt 90% av deltagarna inte kan spela, kan siten rimligen inte sägas ha gjort sitt jobb. Manskapsbrist är inte en ursäkt, eftersom de lär tagit något i stil med 50 papp för att arrangera tävlingen. PS Fördelning efter chipcount blir väldigt orättvist mot småstackarna om det inte är tidigt i tävlingen. ICM, eller liknande, blir så klart bäst, men lär aldrig ske eftersom plebejerna inte fattar varför. Citera
Wild-Bill Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Vänd dig till IBAS. Dem hjälpte mig när jag blev av med 800$ i tokens hos bet365 för ett par årsedan. Bet365 vägrade ge tillbaka dem, kontaktade IBAS och 1dag senare skickade bet365 en ursäkt till mig där dem sa att det hade blivit någor fel och att jag givetvis skulle få mina 800$. Tjena! Fick svar från IBAS och de hävdar att de inte kan hjälpa spelare om det är casino spel, och poker räknas tydlingen som casinot. Var det poker du spelade när du blev av med dina pengar och fick hjälp från IBAS? Fan vad detta suger. Citera
Wild-Bill Postad 12 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2009 Tjena!Fick svar från IBAS och de hävdar att de inte kan hjälpa spelare om det är casino spel, och poker räknas tydlingen som casino spel. Var det poker du spelade när du blev av med dina pengar och fick hjälp från IBAS? Fan vad detta suger. Detta svar fick jag från de! "I write further to receipt of your completed submission. I can advise you that although Redbet are registered with IBAS in the adjudication of sports betting/horseracing disputes this does not cover casino disputes. This service only adjudicates on casino disputes to members of the Remote Gambling Association (RGA) as on-line casino disputes come under the umbrella of this body. Redbet are not registered with the RGA which determines that we are unable to pursue your dispute to a conclusion. With the above in mind we are unable to further assist you and can only suggest that you pursue your complaint with the company's customer service department. I am genuinely sorry this Service cannot be of more assistance." Citera
Espen Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Tjena!Fick svar från IBAS och de hävdar att de inte kan hjälpa spelare om det är casino spel, och poker räknas tydlingen som casinot. Var det poker du spelade när du blev av med dina pengar och fick hjälp från IBAS? Fan vad detta suger. Ja det va poker. Men det handlade ju om en flytt där mina tokens försvunnit, så kanske inte var lika poker relaterat som ditt fall. Tråkigt att dem tolka det som casino spel, men finns väll kanske inte mycket mer att göra.... Citera
Wild-Bill Postad 15 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 15 Juni , 2009 Ja det va poker. Men det handlade ju om en flytt där mina tokens försvunnit, så kanske inte var lika poker relaterat som ditt fall. Tråkigt att dem tolka det som casino spel, men finns väll kanske inte mycket mer att göra.... oja klart det finns mycket mer jag kan göra!!! Jag ska ringa till de varje dag och tjata och vara allmänt jobbig mot de. Ända tills jag får mina pengar som Redbet är skyldig mig Som redbet support själva säger: "Vi kan inte göra mer än driva ärendet vidare" Citera
two_aces Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Är imo stor skillnad på om det är deras servrar som har problem eller om det är nån ISP som bråkar. Det är ju ofta fallet när vissa spelare kan spela vidare, men inte alla. Är ju inte så svårt att dra paralleller till live-poker. Några spelare fastnar i trafiken på väg till casinot. Ska då tävlingen pausas? Hur många % bortfall krävs för de ska göra något? Kan spelarna som inte kom fram kräva ersättning från casinot på samma sätt? Nu verkar ju det inte bara vara så i just det här fallet, supporten erkände att det var problem med servrarna?! Men intressant frågeställning Citera
Thomas73 Postad 15 Juni , 2009 Rapport Postad 15 Juni , 2009 Detta drabbade även en kompis till mig. Även han fick 500€ i ersättning (Han slutade på 14:e plats). Tyvärr verkar det som att de flesta (alla?) Entractionskins inte har någon direktsupport. Det är Entraction som står för all felsökning och den support t ex Redbet och Potraiser kan ge är egentligen bara att förmedla den info spelaren ger och sedan återkomma med ett svar. Jag har själv spelat på B2B i många år och standard är att om klienten kraschar så ersätts du med buy-in. ALDRIG en spänn om du redan är ITM. Därför blev jag smått chockad över 500€ ersättningen. Beklagligt nog så har de supportkillar jag pratat med hänvisat till B2B-svaret och sedan sagt något i stil med: -Ja, det är för jäkligt, men inget vi kan göra mer än att gå på B2B´s svar. När ska supporten fatta att jag som spelare inte godtycker en "vi-mot-dem-känsla". Spelar jag hos Redbet så är det ju bannemig DEM jag vill stå till svars, inte de som äger klienten. Citera
Danka Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 För att kommentera rubriken så litar jag mer på Redbet än något annat bolag jag spelat hos. +1 Citera
erras Postad 16 Juni , 2009 Rapport Postad 16 Juni , 2009 +1 Kommer ni direkt från Redbets support? Citera
Wild-Bill Postad 16 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 16 Juni , 2009 Detta drabbade även en kompis till mig. Även han fick 500€ i ersättning (Han slutade på 14:e plats). Tyvärr verkar det som att de flesta (alla?) Entractionskins inte har någon direktsupport. Det är Entraction som står för all felsökning och den support t ex Redbet och Potraiser kan ge är egentligen bara att förmedla den info spelaren ger och sedan återkomma med ett svar. Jag har själv spelat på B2B i många år och standard är att om klienten kraschar så ersätts du med buy-in. ALDRIG en spänn om du redan är ITM. Därför blev jag smått chockad över 500€ ersättningen. Beklagligt nog så har de supportkillar jag pratat med hänvisat till B2B-svaret och sedan sagt något i stil med: -Ja, det är för jäkligt, men inget vi kan göra mer än att gå på B2B´s svar. När ska supporten fatta att jag som spelare inte godtycker en "vi-mot-dem-känsla". Spelar jag hos Redbet så är det ju bannemig DEM jag vill stå till svars, inte de som äger klienten. Varför blev du chokad att vi fick de fattiga 500 euro i ersättning som kompensation? Menar du att Redbet själva ska behålla de pengarna de är skyldiga till spelare som blev drabbade. Helt ärligt så skiter jag i de 500 euro. Jag låg bra till i turneringen när vi var 17 spelare kvar 5e plats på chipcountlistan. Eftersom det är redbets fel att servern kraschade så ska de fördela totala prispotten. Redbet suger riktigt och Entraction kan dra åt helvete för de verkar inte bry sig ett skit om sina kollegor i sverige. Ska anmäla de till media också så att andra pokerspelare förstår att redbet lurar sina spelare genom ta deras vinst pengar. Citera
svennisbanan Postad 12 Juli , 2009 Rapport Postad 12 Juli , 2009 Eftersom det är redbets fel att servern kraschade så ska de fördela totala prispotten. Var det servern som krashade eller fel hos deras internetleverantör som någon annan påstod? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.