Gå till innehåll

Poker i Karlstad?


PepsiMax

Recommended Posts

Det vore väldigt bra om du skickar in underlag till Svenska Pokerförbundet om vad som ska stå på vår hemsida då ni är ansluten medlem hos oss och flera spelare i Karlstad har kontaktat oss om vem som tagit över.

Behöver du information ifrån oss så säg till så ordnar vi det efter helgen.

Skriv uppgifterna i ett privat pm till mig eller maila på info@svenskapokerforbundet.se

Kontaktperson, hemsida, e-post, adress.

Lycka till med klubben!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Hej på er alla!

 

Vi är ett pokergäng i Karlstad som söker efter nya spelare.

Vi är ingen förening, bara ett gäng på runt 15 pokerintresserade som träffas och lirar. Anledningen till att vi söker mer folk är att vissa har flyttat till annan ort under sommaren.

 

Vi spelar i Karlstad varje vecka, vi har en hemsida där vi listar turneringar, ranking, resultat m.m. Det finns även möjlighet att anmäla sig online till turneringarna.

 

Vi drar snart igång vår "Season Champion" som pågår i 3 månader.

Turneringarna är NLTH, inköp 100 kr. Efter varje turnering blir det ofta

cash game Dealers Choice, vilket kan innebära Omaha, Razz, 7CS m.m.

Nivån 1-2 kr Pot Limit, ganska slaskigt brukar det bli

 

Dessutom kör vi 2 st "K7 Off", lite större turneringar med inköp 300 kr

som brukar dra en del folk.

 

Detta är alltså för folk som gillar att spela poker men som inte vill/kan slänga upp 1000 kr eller mer för att spela.

 

Låter detta intressant? Skicka ett PM till mig isåfall så får ni mer info.

 

// Må klonken vara med er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner på mig att ni som vanligt kommer att gå ihop och bojkotta alla hi/lo-spel, men tillåta cDk:s indianpoker. Det är ju f-n att ni ska göra det svårt för en annan att vinna ibland. :D

 

Och nu kommer ju inte storklonken på lördag, så då kanske man kan vara kvar mer än en kvart i turren också.

 

Skämt åsido: Sjukt kul brukar det vara, men den här veckan är det nya tighta malmster som gäller. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope. Vi brukar allt lira söndagarna, men problemet då är att man ska upp till jobbet morgonen därpå.

Det har nämligen hänt att cashgamet slutar bortåt fem-sex-sju på morgonen... Därför sparkar vi igång en lördag nu.

 

Men finns det intresse kan vi garanterat lira på söndag också. Då kommer nämligen storklonken hem en sväng. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Är 100kronors turneringarna alltid på lördagkvällar? Jag är väldigt intresserad av att vara med men just lördagkvällar är det många som rycker i en 8-)

 

Förtydligande:

Turneringarna har alltid varit söndag + torsdag, denna lördagen är ett undantagsfall. Söndagsturneringen brukar vara klar runt typ kl 23, så måndagens jobb brukar aldrig vara nåt problem...

 

..."nya tighta malmster"?? Jo tjena säger jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag tänkte återigen försöka samla Karlstads poker folk genom att annonsera för den största, äldsta och mest väletablerade klubben i stan, HBK.

 

På denna klubb spelar vi alltifrån de väldigt populära Söndagsturneringarna (200kr+unl rebuy/addon) till dyrare freezeout turneringar.

I söndags var det till exempel 20 000kr i förstapris och runt 25 deltagare!!

 

 

Flera gånger i veckan spelas även cashgames med limits som börjar på 10/20kr och upp till 80/160kr blinds.

 

Minimum inköp är 50BBs.

 

På cashgamesen kan man välja antingen renodlade Texas bord till Dealers choice bord, de högre limitsen är oftast dealers choice och 10/20 spelen kan ofta vara Texas.

 

Mat och dryck finns att köpa till väldigt förmånliga priser!

 

Om du är en pokerälskande Karlstadbo som är sugen på livespel, eller bara vill lära känna resten av pokercommunityn i stan så tveka inte på att besöka oss på Herrhagen!

 

PMa mig om du har några frågor eller funderingar.

 

Mvh

 

Nima "GoodBetMate" Samimi

 

 

(PS. Jag är inte klubbägare av något slag utan bara god vän med klubbägarna och en av kärnspelarna på klubben)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kärnspelare....lol..du donerar ju..nej då niima..jag jobbar på rullen på full tilt..kommer å slaskar lite med dig snart..å vi vet ju hur det brukar gå..tjaba..gåård

 

Du är hjärtligt välkommen!

 

Imorgon (Torsdag den 31/8) spelar vi en 100kr/unl rebuy+addon turnering med cashgames efteråt.

 

Välkomna till HBK!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kärnspelare....lol..du donerar ju..nej då niima..jag jobbar på rullen på full tilt..kommer å slaskar lite med dig snart..å vi vet ju hur det brukar gå..tjaba..gåård

 

Du är hjärtligt välkommen!

 

Imorgon (Torsdag den 31/8) spelar vi en 100kr/unl rebuy+addon turnering med cashgames efteråt.

 

Välkomna till HBK!

 

Det är ju helt överlägset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen alla pokerälskande Karlstadbor!

 

Söndagen den 3/9 kör vi en 200kr/unl rebuys+addon turnering med cash games efteråt.

 

Förra söndagen var första priset på 20 000kr!

 

Cashgames kommer att spelas under och efter turneringen med limits från 5/10kr (min buyin 500 kr) upp till 40/80kr (min buyin 4000kr)

 

PMa mig för mer info!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

 

Planera in lite poker under den tråkiga bakfulla söndagen med HBK!

 

Ikväll, söndagen den 3/9 kör vi en 200kr/unl rebuys+addon turnering med cash games efteråt.

Tid 19.00.

 

 

Förra söndagen var första priset på 20 000kr!

 

Cashgames kommer att spelas under och efter turneringen med limits från 5/10kr (min buyin 500 kr) upp till 40/80kr (min buyin 4000kr)

 

PMa mig om ni funderar över adressen eller något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Livepoker time!

 

300kr unl rebuys (200kr för en rebuy) ikväll kl 19.00 på HBK. 26 startande förra söndagen, kan vi bli fler ikväll?

 

Cashgames med alla möjliga stakes efteråt.

 

PMa om du är sugen på att kila förbi eller kika helt enkelt in på Sveagatan 11 på Herrhagen kl 19.00.

 

Ses där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Till alla som inte vill lägga upp en tusenlapp för att spela lite livepoker i Karlstad.

 

Vi är ett pokergäng som ständigt söker spelare. I dagsläget är vi c:a 30 mer eller mindre aktiva spelare.

 

Vi spelar på torsdagar och söndagar, 100krs freezeout. Cashgame kan ordnas efteråt om intresse finnes.

 

Hemsida med forum och onlineanmälan till turneringarna finns, här kan man dessutom se rankingen i våran "season champion" m.m

 

 

Låter det intressant så tveka inte på att skicka ett pm.

 

//Mejer

 

EDIT: Alla pm försvann vid forumflytten, så har du inte fått svar ifrån mig ännu så skicka gärna igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Till pepsimax och mejer: Finns era pokersällskap fortfarande kvar och är aktiva? Jag funderar nämligen på att börja studera i Karlstad i höst och en pokerklubb eller liknande står högt på min önskelista :-)

 

Om inte annat finns vi, Clear River Poker Club, i Deje (ca 3½ mil norr om KD). Turneringar varannan söndag kväll, inköp 100-200 kr. Mellan 10-20 deltagare. Finns Karlstadfolk med, så samåkning kan fixas.

Se mer på http://www.VarvaNer.com/crpc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till pepsimax och mejer: Finns era pokersällskap fortfarande kvar och är aktiva? Jag funderar nämligen på att börja studera i Karlstad i höst och en pokerklubb eller liknande står högt på min önskelista :-)

 

Jodå det är kvar(vi är från samma klubb båda två). Brukar vara lite paus över sommaren men till hösten är det väll full fart igen. Hör av dig via pm om det är något du vill veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...