Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Jag spelar 1 dollars NL med 100 dollar maxstack och en jobbig situation infinner sig när jag plockar upp höga par som AA eller KK eller QQ. Standardhöjningen på dessa bord är 3.50 dollar och anta att jag höjer med 4 dollar och två synar. På floppen är vi uppe i över 12 dollar och jag slänger in 10 dollar varvid bägge synar.

Turn är vi uppe i 42 dollar och jag tvingas satsa åtminstone 30 dollar. Ni fattar hur potten eskalerar iväg snabbt och antingen vinner jag eller blir av med hela stacken.

Men frågan är hur jag ska spela höga par med stor stack. Borde jag höja större för att inte ge låga par chansen att floppa triss billigt? Höjer jag 10 dollar får de odds iaf och höjer jag 25 dollar lägger sig alla troligtvis och jag får inget betalt.

Hur tycker ni jag ska spela höga par med stor stack? Vad gör jag om jag möter motstånd som höjningar rätt in i mig på floppen eller en stor checkhöjning?

Postad

Finfina svar pojkar.

Som du säkert själv förstår så kan man inte ge ett generellt svar på hur du ska göra på senare gator. De flesta är nog överens om att du inte ska ändra din bet size före floppen beroende på vilka händer du har iaf.

Sen måste du ju helt enkelt spela post flop-poker och under rätt (eller fel kanske:)) omständigheter så kan det ju vara korrekt att slänga ett högt par på senare gator såklart.

Blir nog lättare om du postar några HHs i analysdelen istället, gärna med statistik på dina motståndare om du har det.

/SK

Postad
gärna med statistik på dina motståndare om du har det.

/SK

håller inte med.

/okocha

Kanske enklast att bara limpa in för att gillra en fälla, och sen när någon fisk försöker stjäla i sen position och höjer stort, kontrahöja till 20-25 dollar...för att sen bomba hela vägen...

nej, höj fler händer så att inte alla vet att du har AA när du höjer. Höj alla händer du vill spela först in.