markusdalb Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Hallå allesammans, mitt första inlägg här Lirar Holdem på svenskaspel, 5handed, 050/1, har lite funderingar vad ni tycker? Har rulle på 3500-4000 kr och funderar vilken nivå skall man hålla sig till? (Förmodligen kommer 99.9% av Er att svara 050/1) Ska man köra fulla inköp eller vad tycker ni? Har spelat poker mest på skoj i typ 3-4 år och tagit ut fina summor tidigare då man gick skola och hade lite tid att spela. (då pratar vi inte 100k men 10k här, 15k där osv) Finns inte så mycket tid nu då man just blivit farsa och har en liten flicka hemma som kräver nästan 99% av den tid man har hemma. Kom gärna med tips. Ses vid borden Citera
Burning Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Eftersom du inte lever på pokern samt att du verkar vinnande på nivån (antar att de där uttagen kommer från spel på 0,5-1) anser jag att du kan ta större risker med rullen och säger att du kan lira 1-2 med antingen 200BB eller 100BB. Jag hade personligen "chansat" och lirat med 10 inköp i detta fall, dvs fulla inköp på 1-2. Citera
jkkman Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Är du inte riktigt bra är det nog inte värt att lägga någon tid på pokern öht, utan är nog bättre att spendera tiden med dottern istället... Citera
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Håll dig till nivån du har tillräckligt många inköp för att spela. Bestäm först hur stora inköp i BB du vill göra. Trivs du bättre med 100BB-spel än 200BB-spel så är det bättre att köpa in för lägre. Bestäm sedan hur många inköp du vill ha på nivån du spelar på. De flesta brukar rekommendera 30, men det finns inget som säger att du inte kan spela med fler, eller färre så länge du har disciplin nog att gå ner i nivå direkt. Spelar du tex 100BB med 30 inköp så är 4K lagom för 0,5/1. När du har över 6K kan du börja spela 1/2 istället, och vid 15K 2,5/5 osv. Citera
Drunken_Penguin Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Är du inte riktigt bra är det nog inte värt att lägga någon tid på pokern öht, utan är nog bättre att spendera tiden med dottern istället... Han kan ju spela när dottern sover och sådär. Så länge prion är dottern>>>>>>pokern i alla lägen så är det ju lugnt. Även om man är nybliven farsa behöver man lite tid då och då för sig själv och sina hobbies. Citera
Redtyq Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Första och sista inlägg här kanske? Ingen idé att fråga nåt, här hänger ändå mest spydiga 18 åringar som borde börja om i mellanstadiet typ, tror dom vet mest men fattar ingenting osv... Citera
LuckyStar5.1 Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 om man har lite koll så skulle jag avsatt en del av den rullen och testat 1/2 kr. köp in för 100 bb och kör. Antar att det blivit lite händer spelade... Citera
Vrakman Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Första och sista inlägg här kanske? Ingen idé att fråga nåt, här hänger ändå mest spydiga 18 åringar som borde börja om i mellanstadiet typ, tror dom vet mest men fattar ingenting osv... . Citera
struve Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Är du inte riktigt bra är det nog inte värt att lägga någon tid på pokern öht, utan är nog bättre att spendera tiden med dottern istället... Om OP tycker det är roligt att spela poker då? Även om man har barn måste man väl ha lite tid över för sig själv. Har inga barn själv men har hört att dom sover rätt mycket när dom är små. Och sen när dom blir äldre kan man väl dumpa dom framför TV:n någon timme eller två om dagen Citera
Tottyville Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Kör där du får högst $/h. Utan att skotta för mycket tycker jag du ska testa fulla inköp på 1-2, går det bra fortsätt obv., fungerar det inte flyttar du ned, fungerar det inte där, sluta helt. Have fun. Citera
markusdalb Postad 4 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 4 Juni , 2009 Tack för vettiga svar förutom jkkman, onödig kommentar bara. Har jag sagt någonting om att jag inte är tillräckligt bra? Och varför lägga ner OM man inte är tillräckligt bra, då ska man väl träna och bli bättre?? Spelar inte poker med förhoppning om att bli miljonär, utan för att kunna ha liten egen tid och göra något man tycker är kul. Självklart spenderar jag cirka 98% av tiden hemma med dottern, och om dagarna jobbar jag. Drunken penguin, Precis, man måste behålla sina hobbies även fast man blivit förälder, det är väldigt viktigt. Redtyg vad menar du? Burning Ja pengarna är vunna på 050/1 från en liten summa. Citera
jkkman Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Tack för vettiga svar förutom jkkman, onödig kommentar bara. Varför är den onödig? Har jag sagt någonting om att jag inte är tillräckligt bra? Och varför lägga ner OM man inte är tillräckligt bra, då ska man väl träna och bli bättre?? Har jag skrivit att du inte är tillräckligt bra? Spelar inte poker med förhoppning om att bli miljonär, utan för att kunna ha liten egen tid och göra något man tycker är kul. Självklart spenderar jag cirka 98% av tiden hemma med dottern, och om dagarna jobbar jag. För de allra flesta är det nog bättre att göra något annat med sin fritid än att grinda poker. Detta är även sant för väldigt många marginellt vinnande lowstakesgrinders. Kommer vara annorlunda för vissa, du kan vara en av dom. Första och sista inlägg här kanske? Ingen idé att fråga nåt, här hänger ändå mest spydiga 18 åringar som borde börja om i mellanstadiet typ, tror dom vet mest men fattar ingenting osv... Detta inlägg är bara retarderat. Det är ju iofs din postningshistorik också så man kan väl inte förvänta sig alldeles för mycket. Citera
miata91 Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 För de allra flesta är det nog bättre att göra något annat med sin fritid än att grinda poker. Detta är även sant för väldigt många marginellt vinnande lowstakesgrinders. Kommer vara annorlunda för vissa, du kan vara en av dom. Varför? Om man tycker det är kul att spela då, skall man inte få göra det då om man vill? Har många kompisar som lägger ett antal tusenlappar i månaden på golf, skall jag säga till dem att lägga ner och göra nåt meningsfullt istället? Om man är vinnande eller inte spelar väl ingen roll egentligen, så länge man tycker det är roligt och inte spelar bort mer pengar än man har råd med. Hur många fritidssysselsättningar finns det som kostar så lite pengar som poker och där du faktiskt har chans att tjäna lite pengar också. Citera
Joeduck Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Om man är vinnande eller inte spelar väl ingen roll egentligen.+1 Citera
Redtyq Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Detta inlägg är bara retarderat. Det är ju iofs din postningshistorik också så man kan väl inte förvänta sig alldeles för mycket. Ok du har rätt i att jag själv inte bidragit så där överdrivet mkt till forumet genom åren, utan har alltid mest läst. Tycker bara det är tråkigt att kvalitén här i mitt tycke bara blir sämre och sämre och du själv tycker jag verkar nåt alldeles överjävligt dryg vilket du bevisar med första inlägg i denna tråd. Tror inte jag är ensam om dessa åsikter men eftersom du själv inte verkar förstå det och vilken bild det ger så känns det rätt meningslöst att skriva mer om det. Citera
hajen112 Postad 4 Juni , 2009 Rapport Postad 4 Juni , 2009 Första och sista inlägg här kanske? Ingen idé att fråga nåt, här hänger ändå mest spydiga 18 åringar som borde börja om i mellanstadiet typ, tror dom vet mest men fattar ingenting osv... +1 Citera
markusdalb Postad 5 Juni , 2009 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2009 Nåååja tack för svaren iallafall dom som var vettiga Citera
Trillske Postad 5 Juni , 2009 Rapport Postad 5 Juni , 2009 Om du: 1) Har en stabil ekonomi och 2) Kan föreställa dig att du drar kallt och torskar 2k på en kväll, utan att för den sakens skulle gå under eller fastna i ett destruktivt beteende 3) Vet att du vet vad du gör vid bordet .... Så skulle jag börja på 5.0:- med 100bb inköp. Möjligtvis sätta en stoploss på typ 3-4 inköp (sätt mindre stoploss om du vill vara försiktig) varvid jag skulle kliva ner på 1/2:-, än en gång 100bb. Kanske sätta en ytterliggare stoploss. Beror helt på hur inne du är på att undvika att gula. Varför? Säger sig självt. Sannolikheten är sjukt liten att du gular om du har bra edge och pallar att hoppa ner i nivåer, och självklart är ovanstående en mer effektiv lösning än att börja på 1:- när det gäller att dra ihop pengar. Alternativt, om du aldrig tänkt gå över 1/2:- av någon anledning kan du ju börja på en gång där istället. Men ta frågorna på allvar, för klarar du inte av en snabb förlust psykiskt går det åt skogen. Poängteras bör att de flesta människor inte klarar av det. Men pokerspelare är sällan "de flesta". Citera
Recommended Posts