Gå till innehåll

Polarized vs Merged range?


KaptenMugg

Recommended Posts

Rent generellt vad har en merged range för fördelar jämntemot en polariserad?

Känns i ganska många lägen som att en merged range medför att man gör om en hand med SDvalue till en bluff när man tar en aggresiv linje med en given range..

Och ja jag har en något polariserad range i den situationer du beskriver men i den mening att jag kanske 3betar några SC/suited ess och kungar men dock inte A10-AJ/KQ-K10 samt stål obv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jätte-merged range när jag 3bettar (high card value kör jag) och jätte-polariserad range när jag 4bettar. Men finns även en hel del händer som ligger mitt i mellan den polariserade och mergade rangen, typ många ess (A4s t ex) och många låga par (22 osv) men 3bettar bara dem om bra fold equity finns dvs att fi har hyfsat hög "fold to 3bet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste vara fel på mina ögon eller Internet Explorer..för jag ser det fortfarande inte.

Men OK, då vet jag!

 

Nope, jag har samma problem. Vet inte om det har att göra med ifall man klickat på länken från startsidan eller inne i forumsdelen eller vad. Ngt fel är det hursomhelst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerforum>om poker>texas holdem står det för mig. Fast kanske får vika mig, det kanske menas att det är limit:S. Har för mig det brukar ska stå antingen limit eller nolimit innan texas.... Så tog för givet det var TNL

 

Är lätt att bli synad när man reppar så tunt som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rent generellt vad har en merged range för fördelar jämntemot en polariserad?

Känns i ganska många lägen som att en merged range medför att man gör om en hand med SDvalue till en bluff när man tar en aggresiv linje med en given range..

Och ja jag har en något polariserad range i den situationer du beskriver men i den mening att jag kanske 3betar några SC/suited ess och kungar men dock inte A10-AJ/KQ-K10 samt stål obv.

 

Emot en spelare som synar mkt 3bett (vi är oop, för det var frågeställningen) spela broadway-typen av händer bättre än diversere connectors, gappers och liknande då du med den sistnämnda typen av händer kommer hamna i massa marginella situationer med andrapar, holkar, låga färgdrag osv medans du med KJ, KQ, AJ osv har större chans att floppa bra toppar som vi bara kan få in emot FI då hans synrange på 3-betten innehåller en massa händer vi dominerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det finns stort utrymme att spela oortodoxt här. sannolikt långt från optimalt, men något som tål att tänkas på är att hoss_tbf som få anses vara medelbra+ på poketeori aldrig 3bettar ur bb HU. det är nu ni säger "lolwtf, hmm, vadfan, hmm det kanske faktisk inte är så dumt, koolt, hmm, vadfan, lolwtf"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det finns stort utrymme att spela oortodoxt här. sannolikt långt från optimalt, men något som tål att tänkas på är att hoss_tbf som få anses vara medelbra+ på poketeori aldrig 3bettar ur bb HU. det är nu ni säger "lolwtf, hmm, vadfan, hmm det kanske faktisk inte är så dumt, koolt, hmm, vadfan, lolwtf"

 

lolwtf, hmm, vadfan, hmm det kanske faktisk inte är så dumt, koolt, hmm, vadfan, lolwtf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det finns stort utrymme att spela oortodoxt här. sannolikt långt från optimalt, men något som tål att tänkas på är att hoss_tbf som få anses vara medelbra+ på poketeori aldrig 3bettar ur bb HU. det är nu ni säger "lolwtf, hmm, vadfan, hmm det kanske faktisk inte är så dumt, koolt, hmm, vadfan, lolwtf"

 

Koolt vore om du som är bra på pokerteori kom med något som konstruktivt som har med frågeställningen att göra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror det finns stort utrymme att spela oortodoxt här. sannolikt långt från optimalt, men något som tål att tänkas på är att hoss_tbf som få anses vara medelbra+ på poketeori aldrig 3bettar ur bb HU. det är nu ni säger "lolwtf, hmm, vadfan, hmm det kanske faktisk inte är så dumt, koolt, hmm, vadfan, lolwtf"
Det var (mer eller mindre) min strategi innan alla andra (jag respekterade) var rörande överrens om att jag hade fel. Så nu har man kört över sina gener och kontrollfreak-anlag och forcerat fram en "vettig" trebettrange OP så dra åt helvette om det visar sig vara dumt.

 

Angående topic är jag nog rätt merged mot merparten, men då spelar jag också i regel mot <fan vet> som inte fattar särkilt mycket alls om något, så vet inte hur applicerbart det är när man spelar poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså resonemanget är väl ungefär

"man vill inte spela stora potter ur pos"

 

finns ju uppenbara nackdelar med det också. men tål att tänkas på iaf. lätt att ta saker för givet och när hoss_tbf spelar annorlunda är risken rätt stor man missat något koncept.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...