Gå till innehåll

The Well - Gosan1/Cristal*/JessLove


Glödlampan!

Recommended Posts

  • Svars 121
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite klädfrågor då eftersom du liksom jag är intresserad av kläder.

 

Vad för kläder gillar du?

Vart föredrar du att handla kläder?

Vad har du för stil?

Favoritmärken?

Favoritplagg? Skor, Kepsar, jackor etc.

Något utländskt märke du diggar som inte finns i Sverige?

Något ställe utomlands du kan rekommendera för att hitta sjysta plagg? (Londons skumma marknader och Milanos sjystare affärer gillar jag t.e.x.)

 

Tycker du FL e den roligaste formen av poker? Eller handlar det enbart om $/h?

Vart kommer du flytta efter du är klar med studierna?

Hur många på PF känner du IRL?

Bästa FL- och NL-spelaren du känner?

Hur kul tycker du det är att lira pingis med nylimmade gummin?

Varför visste inte en enda Kines vem fan Jan Owe Waldner var när jag frågade i Peking för 5år sen? (Dom säger ju att han e legend)

 

:)

 

/T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite klädfrågor då eftersom du liksom jag är intresserad av kläder.

 

Vad för kläder gillar du? Kvalitetskläder utan stora tryck

 

Vart föredrar du att handla kläder? I stockholm eller utlandet. Jeans kan man dock köpa här i LNKP då solo har rätt bra utbud. Finns även en liten trevlig butik som heter Bully här som har rätt schyssta saker

 

Vad har du för stil? Hm, en blandning mellan lite mer dressat samt engelskt casual tror jag man kan säga.

 

Favoritmärken? Burberry

 

Favoritplagg? Skor, Kepsar, jackor etc. Har en Burberry jacka jag nyss köpte i London som jag älskar.

 

Något utländskt märke du diggar som inte finns i Sverige? lol Burberry igen, finn litet dåligt utbud på NK i sthlm iofs, kanske också på andra ställen?

 

Något ställe utomlands du kan rekommendera för att hitta sjysta plagg? (Londons skumma marknader och Milanos sjystare affärer gillar jag t.e.x.)

Var lite i London nyss men blev inte direkt att jag gjorde som man skall och besöka bakgator för att hitta unika guldkorn.. Så måste nog passa här. Kan återkomma efter 27 juni. Skall till USA, varav 5 dagar i NY, där mycket tid och pengar skall ägnas åt shopping.

 

Tycker du FL e den roligaste formen av poker? Eller handlar det enbart om $/h? Är tråkigt såvida men ej möter bra spelare HU

 

Vart kommer du flytta efter du är klar med studierna? Dunno, iaf inte "där jag får jobb". Jag har råd att vara lite kräsen. Jag skulle kunna tänka mig att bo kvar här kanske. Eller Karlstad kanske är bra, vad säger du Rooney? Vore kul att komma lite närmare hemtrakterna (är från östra värmland). Eller så kanske det helt enkelt blir sthlm (75% av I-studenterna på LitH jobbar i sthlm)

 

Hur många på PF känner du IRL? Ingen, Dapine isf, men han är inte med här mer. Jag har träffat backe några gånger samt punkrock en gång

 

Bästa FL- och NL-spelaren du känner? FL - Otterkopf, jag känner ingen NL-spelare

 

Hur kul tycker du det är att lira pingis med nylimmade gummin? Jag lirar tyvärr ej pingis sen jag flyttade hit för att plugga. Önskar jag kunde finna ett div4 lag lr något liknande att harva i. Nylimmade gummin är ett absolut måste, går juh inte att spela annars..

 

Varför visste inte en enda Kines vem fan Jan Owe Waldner var när jag frågade i Peking för 5år sen? (Dom säger ju att han e legend)

 

För att det är en myt, ungefär som att alla utländska taxichaufförer i sthlm är ingenjörer och läkare lol.

 

:)

 

/T

 

 

Bra frågor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anser du att alusch54 och c4a_ubon1 är bättre eller sämre än dig själv? Utveckla gärna varför.

 

Alusch54, sämre därför att han ej förstår sig på handreading samt pangar på utan tanke på game-flow eller fi's range. Hatar att folda och älskar att syna.

 

C4a_ubon1 aka Tomasius är bättre men jag anser mig fortfarande ha edge här då är en mycket bättre handreader. C4 gör som de flesta andra bra regsen: synar för mycket mot fiskar då de obv är slagna.

 

Båka nekar förövrigt HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är grejen med tjejnamnen på pf? Gosan är faktiskt ett kattnamn! Jessica pga jag var nykär lol för länge sedan

 

Hur mycket hatar du de nya limingsreglerna i pingis? what, ej lirat på 3 säsonger, vad har hänt?

 

Hur bra var du när du var som bäst? Inte så himla bra, kanske lät så i tidigare poster men vann mer än jag förlorade i gamla div3 samt plockade massa DM-tecken iaf..

 

Fick du ofta sliskiga PM på PF från folk som ville "prata poker" på msn när du hette Jessica? Får du fler/färre under gosan1?

Minns inte. Nu får jag 50% PM om folk som vill ha stejk/affe och 50% av folk som känner igen mig från borden/jessica/jesslove och vill säga hej och adda på msn och så.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlstad är en helt ok men för mig som bott här hela livet lite väl litet och jag kommer bege mig inom en överskådlig framtid. Inget emot att återvända en dag dock :)

 

 

Är tjejen samma som du hade när du skrev dagbok som Jessica? Hur länge har det varat isåfall?

 

Har du moniies placerade och hur illa tog fjolåret isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karlstad är en helt ok men för mig som bott här hela livet lite väl litet och jag kommer bege mig inom en överskådlig framtid. Inget emot att återvända en dag dock :)

 

Ok, har varit en del i storstäder men jag tycker man lessnar snabbt..

 

Är tjejen samma som du hade när du skrev dagbok som Jessica? Hur länge har det varat isåfall? Yes, snart 5 år :o

 

Har du moniies placerade och hur illa tog fjolåret isåfall?

Sålde allt ungefär 6 mån innan finanskrisen och stoppa in allt på banken, kanske dags att gå in i typ en indexfond snart :P

 

Träffar du dapine någoting?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta dricker du alkohol och hur mycket dricker du per gång?

Har du testat andra droger?

Vad gör du för alla dina VIP-poäng på H5A?

Är Albert_92 bra?

Kan du förklara mysteriet BOmBACLAUD? Vunnit väldigt mycket några dagar, av vad jag sett så har han dragit ut väldigt mycket. Han spelade PLO100 för någon vecka sedan...

Känner du inte ibland för att skita i skolan för att grinda ihop säg ett mål på 5-10millar på bankkontot för att sedan lägga ner för gott o satsa på din utbildning?

Spelar du ibland även fast du inte är sugen på att spela för att du annars går miste om pengar du borde ha tjänat?

Är industriell ekonomi svårt? Går där något pucko eller bara "top-notch"?

 

Crazy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålde allt ungefär 6 mån innan finanskrisen och stoppa in allt på banken, kanske dags att gå in i typ en indexfond snart :P

 

Träffar du dapine någoting?

 

Sick tajming imo :mrgreen:

 

Var ett tag sen jag träffade pinnen, senast var nog löpbetet. Han gömmer sig en del o sen har jag ju inte varit överdrivet aktiv i pokerkretsarna själv det sista heller :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta dricker du alkohol och hur mycket dricker du per gång? Inte så sick ofta nuförtiden, förutom då jag har kompisar från hemmifrån som hälsar på. Då dricker jag öl och sprit så mycket som jag orkar. När jag ej är ute och fester med dessa så dricker jag väll mig mest salongsberusad på restauranger eller finlirar skumpa hemma ibland (börjat samla på fina flaskor)

 

 

Har du testat andra droger? Ja ett par stycken iaf 8-)

 

 

Vad gör du för alla dina VIP-poäng på H5A? Köper presentkort på statoil - sick mycket gratisbensin (jag bad dem lägga till presentkorten i shopen)

 

Är Albert_92 bra? Ja men väldigt tight. Han är en sån spelare som alltid kommer vinna stabilt men ej konkurrera med de bästa på sidan pga sin nut-spelstil.

 

Kan du förklara mysteriet BOmBACLAUD? Vunnit väldigt mycket några dagar, av vad jag sett så har han dragit ut väldigt mycket. Han spelade PLO100 för någon vecka sedan... : Han är duktig på högre nivåer då han ej tiltar. Man skulle kanske kunna kalla honom borderline maniac/tuff lag och när det väl går bra för honom vinner han fint. Såg han sitta med 35k stack häromdagen på 15/25 så antar det gått bra på sistonde.

 

 

Känner du inte ibland för att skita i skolan för att grinda ihop säg ett mål på 5-10millar på bankkontot för att sedan lägga ner för gott o satsa på din utbildning? Jag har en heldel på banken och har faktiskt studieuppehåll nu i vår, men skolan är viktig för mig. Jag nöjer mig inte riktigt att bara vinna på poker och stå där utan outs. Utbildning+poker+fortsätta försöket att komma i form igen är det jag prioriterar just nu.

 

Spelar du ibland även fast du inte är sugen på att spela för att du annars går miste om pengar du borde ha tjänat? LOL jag spelar sick mkt. Kan sitta vid min 13'' 14h pass ibland typ utan pause. Jag märker ej tiden flyta förbi. Vet ej om det är för jag är rädd att gå miste direkt utan för att jag ej hade något bättre för mig:P

Är industriell ekonomi svårt? Går där något pucko eller bara "top-notch"? topnotch och topnotch, jag är väll ingen stjärna men samtidigt har jag haft det rätt tufft med vissa svåra kurser. Jag har dock inte alltid pluggat tillräckligt inför vissa tentor. Räkna 6h schemalagt per dag i snitt sen kanske du behöver sitta iaf 2h per dag efter skolan för att ej få ångest. Vid tentaperioder sitter 95% 0800-2100 och pluggar. Om du hade 17,1 från natur och sen skrev hyggligt HP och alltid varit "duktig i matte" men kanske fått VG på gymnasiumet för att du "orka ej plugga" så blir det rejält med slit (ask me:P)

 

Ekonomikurserna är dock skämt likadant som de är på ekonomiutbildningar (i svårhet alltså). Ibland önskar jag att jag ej valde I utan dagis (läs civ.ek) istället så jag kunde lagt 10h / vecka och endå essat utbildningen.

 

Crazy

 

 

..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tankar om BreakXthissite (stavning?) ?

vem tror du är största vinnaren just nu på B2B highstakes omaha?

hur bra tycker du lokur är på en skala från 1-10?

 

BreakXsite är den bästa ihop med Cassano IMO, men tror ej han spelar längre, iaf inte under samma nick. Senaste dagarna har nog bomba-claude vunnit mest men under lite längre tid så vet jag inte. Använder ej trackingprogram så är svårt att svara på.

 

Lokur är 7a kanske. Han har en speciall leak som jag ej vill tala om men annars är han tight och smart (spelar dock mest short av någon anledning)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sick tajming imo :mrgreen:

 

Var ett tag sen jag träffade pinnen, senast var nog löpbetet. Han gömmer sig en del o sen har jag ju inte varit överdrivet aktiv i pokerkretsarna själv det sista heller :)

 

 

Mmm var lite flyt, tror du det är dags att gå allin på typ avanza zero nu?

ok, ne läst du har fullt upp med damer och fotboll :) Du skall inte iväg på någon poker-resa i sommar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...