Gå till innehåll

.............


Displeased

Recommended Posts

Är man verkligen efterbliven/rasist/nazist om man vill minska invandringen? Är ni seriösa med att man är ond bara för att man tycker det? Helt sjukt isf!!!

 

Jag tycker man ska tillåta flyktingmottagning (som enligt genevekonventionen är 5 % av dagens invandring i Sverige) och viss arbetskraftsinvandring.

 

1. Sverige kommer spara pengar. Dessa kan användas till mkt bl a sjukvården som behöver mer resurser.

2. Chanserna att framgångsrikt integrera invandrare som redan är här kommer att öka. Att ta in många invandrare och placera alla i en bunt har visat sig vara usel integrationspolitik. Kolla bara på Rosengård. Väldigt liten andel som lär sig svenska språket när man har för många på samma plats tex.

 

Vad är det för fel med att vara för det? Kan någon förklara det rasistiska i det?

 

Mvh Världens snällaste

 

This +1. Är inte rasist eller något, men självklart har man fördomar. Sköter inte invandrarna sig trots att de har ett privilegum att få komma till vårat underbara land. Där de får bostad/mat och har det bättre än en del svenska familjer .Då kan dom rätt och slätt dra åt helvete och terrorisera sitt eget land. Ska dom komma hit ska dom tamefan sköta sig. Sen de som bor här och verkligen sköter sig / arbetar och hjälper till i samhället, Ja med andra ord en hyvens medborgare. Feel free to stay and live er har jag absolut ingenting emot.

 

 

Sen kmr säkert några komma med några argument om att även svenska män/kvinnor är brottslingar. VISST!, men att 10% av Sveriges befolkning (invandrarna) står för 50% av brotten i landet säger ju en hel del. Då borde det ju ringa några klockor.

En touch av SD i riksdagen är bra till en viss gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sen de som bor här och verkligen sköter sig / arbetar och hjälper till i samhället, Ja med andra ord en hyvens medborgare. Feel free to stay and live er har jag absolut ingenting emot.

 

Detta sagt av dig, en arbetslös Svensk som är rädd för att arbetsförmedlingen ska hitta ett jobb till dig, du hjälper till mycket i samhället tycker du?

 

På vilket sätt har du förtjänat bidraget mer än de som kommer hit som invandrare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är då rasism för er?

Självklart kan inte SD gå ut och säga vad dom vill eftersom det finns regler och lagar här i Sverige för vad man får säga i offentliga sammanhang.

Klart dom inte kan säga i valkampanjen att alla muslimer och svartskallar ska ut från landet osv. Utan har noga tänkt igenom vad som kan sägas för att ligga på rätt sida av gränsen.

Detta är ju vad de andra partierna och medierna lagt ner mycket på att försöka upplysa de svenska folket om.

Orkar inte skriva en hel essä i ämnet även om man skulle kunna skriva hur mycket som helst. Sista kommentaren för mig om SD.

 

Detta är citat om grundarna av SD:

"Grundarna var en löst sammansatt grupp av skinheads, småkriminella och mer eller mindre ljusskygga äldre herrar med ett förflutet i den nazistiska rörelsen"

 

"Partiets första språkrör blev Leif Zeilon, numera Ericsson.

 

Han hade tidigare varit med och grundat BSS (Bevara Sverige Svenskt) som under 1980-talet var en av landets mest högljudda rasistiska organisationer"

 

 

Hur kan ni inte förstå att detta parti kopplas ihop med främlingsfientlighet?

 

Det här är just det jag snackar om, okunskap, hjärntvättad av media. Snälla läs på om partiet. Partiet har rensat ur allt som har med Nazism/rasism att göra, absolut ingen som har dessa värderingar får vara med i partiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är just det jag snackar om, okunskap, hjärntvättad av media. Snälla läs på om partiet. Partiet har rensat ur allt som har med Nazism/rasism att göra, absolut ingen som har dessa värderingar utåt får vara med i partiet.

 

Det är din åsikt.

Min åsikt är att man tittade på hur deras liken i andra länder i europa gjort för att skörda framgång och ändrat mediastrategi för att efter många år av misslyckanden i valen försöka komma in i riksdagen. Så sent som inför valet 2006 bytte man ut en lånad symbol från engelska nazistorganisationen National Front till den symbolen man har idag blåsippan.

 

Men alla har vi olika åsikter och däför tycker jag detta e lönlöst. Inget jag skriver kommer få er att ändra på er och tvärtom.

 

Tja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är just det jag snackar om, okunskap, hjärntvättad av media. Snälla läs på om partiet. Partiet har rensat ur allt som har med Nazism/rasism att göra, absolut ingen som har dessa värderingar får vara med i partiet.

 

*facepalm*

så du tror inte rasister/nazister i Sverige röstar på SD?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta sagt av dig, en arbetslös Svensk som är rädd för att arbetsförmedlingen ska hitta ett jobb till dig, du hjälper till mycket i samhället tycker du?

 

På vilket sätt har du förtjänat bidraget mer än de som kommer hit som invandrare?

 

Skönt resonemang. Blir dyrt om alla i hela världen ska få komma hit och få bidrag. Däremot får man ta hand om dom som är svenska medborgare. Ganska logiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt resonemang. Blir dyrt om alla i hela världen ska få komma hit och få bidrag. Däremot får man ta hand om dom som är svenska medborgare. Ganska logiskt.

 

Är det logiskt för att det är så just nu eller för att det verkligen är logiskt?

 

Jag betalar hellre mina skattepengar till de som kämpat för att ta sig hit från misär än bortskämda småungar som tycker sig ha rätt att leva på mina skattepengar för att de haft tur att födas inom våra gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det logiskt för att det är så just nu eller för att det verkligen är logiskt?

 

Jag betalar hellre mina skattepengar till de som kämpat för att ta sig hit från misär än bortskämda småungar som tycker sig ha rätt att leva på mina skattepengar för att de haft tur att födas inom våra gränser.

 

Och var drar man gränsen? När det kommer hit 2 miljoner som alla vill ha bidrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta sagt av dig, en arbetslös Svensk som är rädd för att arbetsförmedlingen ska hitta ett jobb till dig, du hjälper till mycket i samhället tycker du?

 

På vilket sätt har du förtjänat bidraget mer än de som kommer hit som invandrare?

Visst det är jävligt fittigt att sno dina luskronor när jag absolut inte behöver dom. Men står faktiskt som arbetssökande och de är väl ett steg på vägen att hjälpa till i samhället. Men rädd att få ett jobb är jag absolut inte, men inte vad som helst. Varför ska jag jobba och slita för 1/4 av vad jag tjänar på min hobby ?

Så om du fick välja att ge en skötsam svensk medborgare bidrag, eller en stökig invandrare som är född med en machete/AK-47 i handen?

Fett sjukt om du väljer den senare. Då är du fett skruvad.

Ok, och du har inte fått ett privilegium som hade turen att födas här?

Skapligt trångsynt.

Född och uppvuxen här, inte blivit hitsmugglad i nån Hit och Dit långtradare. Och får tusentals kronor i månaden som hade kunnat gå till viktigare saker.

Är det logiskt för att det är så just nu eller för att det verkligen är logiskt?

 

Jag betalar hellre mina skattepengar till de som kämpat för att ta sig hit från misär än bortskämda småungar som tycker sig ha rätt att leva på mina skattepengar för att de haft tur att födas inom våra gränser.

 

Så man är en bortskämd snorunge, om man har fullständig gymnasieutbildning men inte får jobb?

Svenskar ungdomar får lida även på jobb fronten pga invandring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är just det jag snackar om, okunskap, hjärntvättad av media. Snälla läs på om partiet. Partiet har rensat ur allt som har med Nazism/rasism att göra, absolut ingen som har dessa värderingar får vara med i partiet.

 

Att stödja det som Kent Ekeroth säger här är rätt tycker du? http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7816166.ab

På gränsen till hets tycker jag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det är jävligt fittigt att sno dina luskronor när jag absolut inte behöver dom. Men står faktiskt som arbetssökande och de är väl ett steg på vägen att hjälpa till i samhället. Men rädd att få ett jobb är jag absolut inte, men inte vad som helst. Varför ska jag jobba och slita för 1/4 av vad jag tjänar på min hobby ?

Så om du fick välja att ge en skötsam svensk medborgare bidrag, eller en stökig invandrare som är född med en machete/AK-47 i handen?

Fett sjukt om du väljer den senare. Då är du fett skruvad.

 

Det är mer synd om en människa som fötts med machete/AK-47 i handen än dig.

 

Nyfiken fråga, är det möjligt att avsäga sig bidraget men fortfarande stå kvar som arbetssökande? Vore inte det något för dig?

 

 

Så man är en bortskämd snorunge, om man har fullständig gymnasieutbildning men inte får jobb?

Svenskar ungdomar får lida även på jobb fronten pga invandring.

 

Invandrarna behöver vara än mer överkvalificerade. Fullständig gymnasieutbildning är en bra grund för vidare studier, men att du verkar tycka att det automatiskt borde leda till jobb känns lite bortskämt blandat med snorunge. Detta sagt med respekt inför dig, du verkar i övrigt vettig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer synd om en människa som fötts med machete/AK-47 i handen än dig.

 

Nyfiken fråga, är det möjligt att avsäga sig bidraget men fortfarande stå kvar som arbetssökande? Vore inte det något för dig?

 

 

 

Invandrarna behöver vara än mer överkvalificerade. Fullständig gymnasieutbildning är en bra grund för vidare studier, men att du verkar tycka att det automatiskt borde leda till jobb känns lite bortskämt blandat med snorunge. Detta sagt med respekt inför dig, du verkar i övrigt vettig!

 

Det är absolut ett alternativ, MEN skulle det gå åt skogen nån månad i pokern skulle det kännas skönt med nånting iaf.

 

 

Angående läsa vidare, så kmr jag absolut göra det. Blir civilingenjör/ekonom programmet inom de närmsta åren.

Tack i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut ett alternativ, MEN skulle det gå åt skogen nån månad i pokern skulle det kännas skönt med nånting iaf.

 

 

Angående läsa vidare, så kmr jag absolut göra det. Blir civilingenjör/ekonom programmet inom de närmsta åren.

Tack i övrigt.

 

Efter att ha läst diverse av dina inlägg kan jag meddela dig att du med största sannolikhet är alldeles för obegåvad för att klara av en civilingenjörs utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är då rasism för er?

Självklart kan inte SD gå ut och säga vad dom vill eftersom det finns regler och lagar här i Sverige för vad man får säga i offentliga sammanhang.

Klart dom inte kan säga i valkampanjen att alla muslimer och svartskallar ska ut från landet osv. Utan har noga tänkt igenom vad som kan sägas för att ligga på rätt sida av gränsen.

Detta är ju vad de andra partierna och medierna lagt ner mycket på att försöka upplysa de svenska folket om.

Orkar inte skriva en hel essä i ämnet även om man skulle kunna skriva hur mycket som helst. Sista kommentaren för mig om SD.

 

Detta är citat om grundarna av SD:

"Grundarna var en löst sammansatt grupp av skinheads, småkriminella och mer eller mindre ljusskygga äldre herrar med ett förflutet i den nazistiska rörelsen"

 

"Partiets första språkrör blev Leif Zeilon, numera Ericsson.

 

Han hade tidigare varit med och grundat BSS (Bevara Sverige Svenskt) som under 1980-talet var en av landets mest högljudda rasistiska organisationer"

 

 

Hur kan ni inte förstå att detta parti kopplas ihop med främlingsfientlighet?

 

Du glömde att ta med en väsentlig sak från artikeln du hittade i Aftonbladet.

 

2000

 

Jimmie Åkesson väljs till ordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Åkesson har inte några kopplingar till nazismen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du glömde att ta med en väsentlig sak från artikeln du hittade i Aftonbladet.

 

2000

 

Jimmie Åkesson väljs till ordförande för Sverigedemokraternas ungdomsförbund. Åkesson har inte några kopplingar till nazismen.

 

Visade exempel på varför partiet kopplas ihop med rasism vilket många här tyckte va totalt obegripligt. Och det gör det jag fortfarande skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att många tycker precis som gustaf112 skrev, och vad är då alternativet? Skulle något annat parti ha tagit tag i frågan skulle SD vara enormt mycket svagare, men nu är det SM i 100 meter PK som någon annan skrev, och då blir alternativet (även om man inte är extremist på något vis) att rösta på SD. Jag röstade inte SD men så tror jag många resonerar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att stödja det som Kent Ekeroth säger här är rätt tycker du? http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7816166.ab

På gränsen till hets tycker jag...

 

Först och främst ska jag säga att jag håller inte med SD om allt de vill göra men det mesta. Han tycker inte om Islam, han behöver inte vara rasist för det. Det kunde lika gärna ha varit en norsk"etnisk" muslim med deras värderingar om kvinnoförtryck osv, han skulle inte ha behandlat den personen på ett annat sätt.

 

Sen ska man ta aftonbladet med en nypa salt. Till exempel artikeln som Jimmie Åkesson skrev, då aftonbladet satte sin egen rubrik som var i stil med "Muslimerna är det största hotet mot Sverige". Något som Jimmie blev arg över att dem gjorde. Liksom det finns extremister och sekulariserade muslimer, mkt stor skillnad.

 

Vill bara säga att jag är inte är så förtjust i hans tankar om muslimer men att sänka invandringen är jag för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har vi en invandrare med sina vänner som röstade på SD. Rekommenderar att lyssna på denna! Klippet är ifrån ring P1.

 

http://www.youtube.com/watch?v=HoKg5LSmSNQ

 

En till där han ringer till "täppas". Sverigedemorat ringer in först sen samma snubbe som klippet över. Han börjar prata vid 6.10 in i filmen men lyssna gärna på hela då Täppas säger att sverigedemokraterna är rasister osv innan med den andra.

 

http://www.youtube.com/watch?v=7DPN1fNmBDc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...