Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ingen speciell read

Players:

kaninoga (EUR 14,25 in seat 1)

Reinhart (EUR 23,50 in seat 2)

bollkalle (EUR 24,00 in seat 3)

liquid (EUR 15,00 in seat 5)

scarola (EUR 40,50 in seat 6)

caspis (EUR 3,00 in seat 7)

jazzIScool (EUR 13,25 in seat 8)

Dealer: caspis

Small Blind: jazzIScool (0,25)

Big Blind: kaninoga (0,50)

liquid was dealt: Qh - Ad

Reinhart Call (0,50)

bollkalle Call (0,50)

liquid Raise (1,50)

scarola Fold

caspis Fold

jazzIScool Call (1,25)

kaninoga Fold

Reinhart Call (1,00)

bollkalle Fold

Flop Jd - 8d - 2d

jazzIScool Bet (0,50)

Reinhart Call (0,50)

Blir inte direkt överlycklig över floppen men bestämmer mig för en raise

liquid Raise (2,00)

jazzIScool Fold

Reinhart Call (1,50)

Turn Jd - 8d - 2d - 5s

Reinhart Check

Funderar länge och väl på en bet men checkar till slut

liquid Check

River Jd - 8d - 2d - 5s - 4s

Reinhart Bet (1,50)

Jag har ingenting men tror knappt att han har det heller. Max ett lågt par...

liquid Raise (7,00)

Reinhart Fold

Han väntar bra länge innan folden kommer. Alltså måste han haft något.

Kände mig lite fundersam efter denna handen om det är jag som spelar bra eller om Reinhart spelar dåligt.

* RP, lite kortare - QoS *

Postad

om han bettar på river, så borde han väl ha någonting, fattar inte varför du ska reraisa honom då, som tur var foldar han å du får potten, men det var bara idiottur enligt mig eftersom han ju e värsta idioten som inte fattar att du bluffar då du reraisar stort på river

Postad

Tack för synpunkterna. Känns som att jag är en 3 :club: men han är en 2 :club: i livets kortlek.

Jag brukar aldrig dra till med sådana här totalbluffar på river och ska nog hålla mig ifrån det...

Postad

Det är ju lite svårt att avgöra hur bra nån är genom att studera en hand. Men du fick honom att tro att du hade bättre hand. Så klart det är bra spelat. Mer än så går det ju inte att tycka.

Postad

Jag gillar raisen, han visar svaghet och du raisar, helt okey, även om han skulle syna så är det inte hela världen, du får med största sannolikhet mer pengar för händerna du träffar senare.

Postad
om han bettar på river, så borde han väl ha någonting, fattar inte varför du ska reraisa honom då, som tur var foldar han å du får potten, men det var bara idiottur enligt mig eftersom han ju e värsta idioten som inte fattar att du bluffar då du reraisar stort på river

Jag skulle vara väldigt glad varje gång du har Jx i den här handen och tror att min reraise på river betyder "JAG BLUFFAR!"

Postad

Det största mysteriet i denna hand är nog inte river-raisen utan flopp-bettet. Vad fan tänkte du på? :)

Men annars måste ju din river-raise har varit bra med tanke på att du fick honom att folda. (?)

Postad
Det största mysteriet i denna hand är nog inte river-raisen utan flopp-bettet. Vad fan tänkte du på? :)

Han har ju två överkort och nötfärgsdrag, och har höjt preflop. Varför skulle han inte visa styrka där?

Postad
Han har ju två överkort och nötfärgsdrag, och har höjt preflop. Varför skulle han inte visa styrka där?

Ett 0,5bett i en, ~5pott? VILKEN JÄVLA STYRKA! *ironi* :)

Det enda han gör är ju i princip att framkalla en bluff-raise.

Sen kanske du ska se till vad brädan kan ge för färdiga händer snarare än draghänder. (är full så jag formulerar mig kanske inte så jättebra)

Postad

ok spelat men jag tycker att ditt tvådollars bet på floppen var meningslöst, meningen med att betta där är ju att ta hem floppen på en gång och då är 2dollar lite med tanke på att det måste ha varit ca 5 dollar i pott + deras 0,5 bets. släng in ca 5-6 dollar där och spela försikitgt om du får call och hoppas att du träffar ett A eller Q på turn eller river. att betta flop, checka turn och sen betta river visar på grym svaghet och trolig bluff.