magico Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Fi i denna hand är ingen fisk, skulle kalla honom semireg. Jag anser mig ha relativt stor edge mot honom. Han är ganska aggro och 3bettar %21.4 (över 455 händer) han synar 3bets 70% så alltså har han en väldigt bred range här. Observera att vi är 255bb djupa, annars är det ju bara att få in degen. Vad gör jag här på flop? Jag tänkte inte så mycket utan bara cbetta direkt vilket kanske är dumt. Han är aggresiv i 3bettade potter och har bluffat på detta vis tidigare! Jag har inte bluffat så mycket utan mest visat upp starka händer när vi kommit till SD. Har också c/c flop med Nutfd tidigare som har han sett så om jag slår om honom igen så bör han sätta mig på en ganska starkrange. Problemet är att jag inte är helt bekväm med att trycka in 255bb på färgdrag Att syna hans 3bet på flop tycker jag är ångest också för då ligger det $130 i potten på turn och jag sitter ur pos. Hur ska jag göra här? Full Tilt Poker Game #12105820106: Table Lou (heads up) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:05:02 ET - 2009/05/08 Seat 1: HERO ($349.90) Seat 2: FI ($255.20) FI posts the small blind of $0.50 HERO posts the big blind of $1 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO FI raises to $3 HERO raises to $10 FI calls $7 *** FLOP *** HERO bets $14 FI raises to $55 HERO ? Citera
tågrånarn Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag hade fistat honom,, men jag är int ekung HU! Citera
Starfitter Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 HU? leeets go broke! Synar du så får du ju ändå in det på turn och viker du kan du börja spela fullring imo Citera
magico Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag hade fistat honom,, men jag är int ekung HU! HU? leeets go broke! Synar du så får du ju ändå in det på turn och viker du kan du börja spela fullring imo Är det verkligen så självklart? Svårt att tro! Framförallt borde jag väl inte spelat så djupstackat från början! Tycker alla att jag ska trycka in degen här? Citera
OzzzaJa Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag röstar också för all in, känns inte självklart dock. Känns som att han gör en för stor raise för att du bara ska kunna syna, hade han gjort det 45 istället för 55 så hade det varit att överväga lite mer, som det ser ut nu så stället jag, men det är ett svårt beslut. Citera
speltorsk_LOL Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Väldigt standard att raisa för att få in det heads-up. Det lär ju vara en hel del FE oxå. pang på pungen bara, liksom. Citera
Mobiero Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 All ni antar jag. Mkt FE kanske A som out, alla klöfver etc etc Citera
magico Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag gjorde som alla ville och reraisade och hamna AI! Kändes inte riktigt bekvämt att spela $500+ pot med färgdrag men antar att jag kanske måste i detta läge. En sak som talar emot är att jag ansåg min egde vara relativt stor och det kändes som att jag kunde vänta på bättre lägen. Citera
magico Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Vad hade han? Det säger jag inte än, kanske fler som vill komma med analyser Citera
Starfitter Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 du gick busto mot 33 erkänn!!! lr ne du drog ut 22, yeeees! wp Citera
dlinder Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 En sak som talar emot är att jag ansåg min egde vara relativt stor och det kändes som att jag kunde vänta på bättre lägen. Försvann de senare bättre lägena för att du gick all in här? Citera
Hume Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Försvann de senare bättre lägena för att du gick all in här? Det här är ju faktiskt ett läge där det lite granna gör det, förlorar man kan man ju bara köpa in för 100 bbs. Citera
magico Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Försvann de senare bättre lägena för att du gick all in här? Jag vill nog påstå att risken är väldigt stor att dom faktistk gör det! FI är stuck några inköp och kommer gå ca BE om han vinner denna pott och då vara nöjd och sticka. I detta fall var det just det som hände, degen åkte in på flop FI hade 32 färgen kom inte och han lämna bordet. Citera
dlinder Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Jag vill nog påstå att risken är väldigt stor att dom faktistk gör det! FI är stuck några inköp och kommer gå ca BE om han vinner denna pott och då vara nöjd och sticka. I detta fall var det just det som hände, degen åkte in på flop FI hade 32 färgen kom inte och han lämna bordet. Resultatorientering imo. Citera
magico Postad 31 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2009 Resultatorientering imo. Håller inte med. Detta är något som händer ofta! Folk som legat relativt mycket back och sen tar tillbax brukar sticka från bordet illa kvickt. Citera
Starfitter Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 sluta nu.. wp i handen och keep on doing it Citera
JimmyRare Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 När man är så pass djup kan jag tycka att man bara tar syn med en hand som AJs för att undvika stora potter med TPTK-händer vilka utspelar sig horribelt med dessa stackdjup, speciellt oop. Alternativt kan man 3b något större. Överlag tycker jag nog ändå att man kan köra en något mer polariserad range när man är såhär djup för att undvika trubbel. På floppen så vet du inte hur du ska reagera mot en höjning. Detta innebär att en check faktiskt inte luktar så illa. Du får rätt bra potkontroll-linjer framåt i handen. Tex checksyna flop om han bettar öppnar upp för en eventuell c/r på trn vilket ser väldigt starkt ut och sätter enorm press på honom med dessa stackdjup, samt ger en enkel fold om han 3b över oss på trn. Checkar han trn bakom får vi gratiskort. Så jag skulle säga check på flop faktiskt, med just av anledningen att det inte är riktigt behagligt att köra in 250bb här. Citera
JimmyRare Postad 12 Juni , 2009 Rapport Postad 12 Juni , 2009 åh herregud jimmy Var det något du inte höll med om? Citera
Recommended Posts