Gå till innehåll

Ska du till Linköping den 13:e juni och lira Ängelturren?  

61 medlemmar har röstat

1. 1. Ska du till Linköping den 13:e juni och lira Ängelturren?

• Javisst!
    • Nej, jag är en tråkig jävel!
    • Jag är Ängeln17 och dessutom ordningsman då.

Recommended Posts

Postad

Kan tyvärr inte komma, helgen redan inbokad. :-(

Mitt tidigaste alternativ för att åka tillbaka till Sverige är kl 03:30 och vill helst inte upprepa en grej som jag gjorde i Uppsala för några år sen när jag missade sista tåget hem...

Cliffhanger! Kan vi åtminstone få denna story i väntan på din trip report?

• Svars 270
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ok. Det börjar dra ihop sig. På onsdag kväll vill jag att Ängeln presenterar en lista med alla pf-nick som dyker upp på lördag. Dessa är spelbara objekt på den sidebetting jag kommer att publicera här i tråden under torsdagen. Om fler pf:are tillkommer under torsdagen och fredagen är dessa INTE spelbara - endast presenterade namn på onsdagskvällen är giltiga sidebetobjekt.

Varje sidebet är för 25:- och det kommer att finnas 4 st. Ni skriver ner era sidebets på en lapp och lämnar in till mig på lördag när vi träffas på Fawlty/Torget. Antingen deltar man i alla (100:- ) eller inget.

Det kommer även finnas möjlighet att delta i TF och Eriks "Card Guard Best In Show". Detta kostar 50:- (tror jag det var) och den avgiften lämnas till Valterego eller TF innan turrestarten.

Det finns fortfarande en säng över. Om någon är intresserad av den hör ni av er senast onsdag kväll, i annat fall avbokas det rummet och jag slaggar vid Miatas och Skankes fötter som den lilla bitch jag är - alternativt så tar jag ett eget rum.

See ya! Nu ska här byggas uteplats. Innan regnet kommer. Vilket det gör. Jag har semester...

Postad

Det kommer även finnas möjlighet att delta i TF och Eriks "Card Guard Best In Show". Detta kostar 50:- (tror jag det var) och den avgiften lämnas till Valterego eller TF innan turrestarten.

Bekräftat. Vill poängtera att man måste ha en kortväktare med i tävlingen för att få vara med och rösta på andras. För övriga regler se farsans tidigare inlägg.

Postad

Lista som den ser ut idag. Jag kan ha missat någon.

Ängeln17

devalanteriel

Crappy

Valterego

TF

Skanke

jm_j

Bentus

HerrDaniel

Millhouse4

MikeTime

Miata91

omalley

Djens

Bobby

pimz

Nojjby

båt

vallentunamannen

badabing499

Juggler 79

Guldpojken

Postad

Tjena!

Jag, vallentunamannen och polarn Peldan är anmälda till turren och nyss bokade jag rum på Falwty. Hade tänkt köra hem sent på lördagen men vill gärna klämma några bärs.

Jag har sett att det är ett gäng som ska bo på samma hotell och att ni tänker smutta på en Go-öl eller två.

Får man haka på i samfundet?

Mitt nick gör ju att man automatiskt tänker på Tv-programmet Efterlyst och tänker på styckmord, men jag är ganska trevlig!

Jag tänker åka från Vallentuna vid 8-halv 9 tiden på lördag morgon och vi är bara 2 tjockisar i bilen så om någon vill åka med så har jag plats.

Häls vallentunamannen/Janne

Postad

Klart ni ska med och dricka en pre-turre-öl med oss andra :-D Har för mig att vi sa att vi möter upp utanför Fawlty ca 1130-1200 för uppsamling/promenix till lämpligt ställe vid torget. Tar, enligt uppgift, bara ett par minuter att transportera sig dit från hotellet.

Väl mött på lördag!

Postad

Jag har sett att det är ett gäng som ska bo på samma hotell och att ni tänker smutta på en Go-öl eller två.

Får man haka på i samfundet?

Lätt! The more, the merrier :-)

Mitt nick gör ju att man automatiskt tänker på Tv-programmet Efterlyst och tänker på styckmord

Du säger det som om det vore nåt negativt :-)

Postad
Har för mig att vi sa att vi möter upp utanför Fawlty ca 1130-1200 för uppsamling/promenix till lämpligt ställe vid torget.

Jag vill minnas att vi sa 12.30 tidigare i denna tråd? Även om kontrollbehovet i mig föredrar tidigare, så jag är inte alls främmande för att säga avfärd kl 12.

Postad

Jaha, då var det dags att lista fyra sidebets. Reglerna är enkla - man kan bara spela på forumiter, man måste lira alla fyra och man kan lira flera per person. Varje har en insats på 25:- så totalt blir det 100:-/person.

Ni skriver en färdig lista som ni lämnar in till mig INNAN turrestarten där ni klart och tydligt numrerar era bets och glöm för fasen inte att skriva eget namn + pf-nick på lappen så jag vet vem som vunnit!! (Brukar vara standard på tipspromenader annars - vinnaren har glömt att skriva sitt eget namn...)

Bet 1: Vilken pf:are åker ur turren först?

Bet 2: På vilken plats kommer ärevördiga herr Ängel? (I dagsläget är det 44 anmälda. För att förenkla det hela är platserna 1 - 42 spelbara samt 42+. Tror ni han slutar sämre än 42:a man skriver ni alltså bara 42+ på lappen.)

Bet 3: Med vilka två hålkort åker MikeTime ur turren? (Färger behöver ej specificeras - dock måste ni ange om handen är suited eller inte. T.ex; om ni skriver KT måste ni skriva med o (ej i färg) eller s (suited). Om jag mot alla odds skulle råka klonka hela turren är det vinsthanden som räknas istället.)

Bet 4: Vilken forumit kommer längst i turren?

Anm: Om ingen vinnare kan utses på någon/något av betsen tillfaller insatsen på det bettet PK Engelns dryckeskassa och samtliga som varit med och spelat på sidebetsen får ta två valfria drycker. Obv går klubben plus på detta men det hoppas jag alla ställer upp på?!

Anm 2: Om någon spelat på anmäld forumit som uteblir p.g.a olika anledningar har man rätt att ändra sitt bet till annat spelbart objekt. Jag hoppas att herr Ängel meddelar detta innan turrestart isf.

Övrigt: Alla forumiter (som vill obv) träffas utanför hotell Fawlty Towers (Park Hotel) vid jvg-stn c:a 12-12:30 för gemensam promenix till lämpligt vattenhål. Torget är föreslaget men enligt väderleksprognosen ska det regna och vara runt 12-16 grader så reservhål kanske blir aktuellt. Devalanteriel kollar upp ev alternativ!

Tror det var allt. Ses på lördag!

Spelbara forumiter:

Ängeln17

devalanteriel

Crappy

Valterego

TF

Skanke

jm_j

Bentus

HerrDaniel

Millhouse4

MikeTime

Miata91

omalley

Djens

Bobby

pimz

Nojjby

båt

vallentunamannen

badabing499

Juggler 79

Guldpojken

OBS: Bara 6 platser kvar i turren!

Edit: Va fan dev? Skulle inte du på förlovningsmiddag eller liknande??

Postad
Jag kommer också. Hur fan ska ni annars hitta?

Hmm, jag har visst fått lite förhinder. :$ Inte allvarligt, men jag dyker nog inte upp vid torget förrän runt 13-1330.

Jaha! Tolv vilsna själar vid Fawltys undrandes var guiden tagit vägen.

Hur gör vi nu? :shock:

Postad
:ola:

Jag dyker upp vid Stora torget efter en stund i stället helt enkelt.

Vid katastrof så kan jag vara guide, jag bor 2 min från fawlty.

Puh, ett tag trodde jag på en svensk version av Lost... :mrgreen:

Jag är övertygad att vi om inte annat kan lukta oss till var ölen är, men jag antar att du Djens tar följe med oss från Fawltys?

Postad
Puh, ett tag trodde jag på en svensk version av Lost... :mrgreen:

Jag är övertygad att vi om inte annat kan lukta oss till var ölen är, men jag antar att du Djens tar följe med oss från Fawltys?

Om allt går som det ska den dagen så gör jag inte det :mrgreen:

Men oförutsedda saker har hänt innan.