Gå till innehåll

Linköping 13/6! BILDER I INLÄGG #258!!


MikeTime

Ska du till Linköping den 13:e juni och lira Ängelturren?  

61 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska du till Linköping den 13:e juni och lira Ängelturren?

    • Javisst!
    • Nej, jag är en tråkig jävel!
    • Jag är Ängeln17 och dessutom ordningsman då.


Recommended Posts

Är det någon som tänker käka innan turneringen, eller ska ni bara grunda?:-D

 

Både och hoppas jag.

 

Såg att jag har varit medlem sedan Nov 2005 och har nu gjort 2 inlägg. Då måste väl jag vara kvalificerad till #232? ;-)

 

Definitivt.

 

Mike fixar :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 270
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Instämmer helt med ovanstående talare! En ruskigt trevlig kväll med många glada forumiter, härlig stämning och en bra turnering!

52 deltagare varav ett tjugotal forumiter hade samlats. Vi inledde dagen med att runt halv ett stega iväg till Torget i Lkp för att käka och svepa några kalla. Själv tog jag ju inget käk och tydligen var det tur eftersom Skanke talade om för servitören att hamburgertallriken inte var något vidare... :-D

 

Turren drog igång strax efter 15 efter lite datastrul och genast haglade utdragningarna och stämningen blev ännu bättre. Framåt 23 var det dags för finalbord och vi var (minst) tre forumiter som tagit oss dit - Djens a.k.a "KOM TILL PAPPA!!" med en gigantisk stack, Juggler med en något mindre och jag med en ytterst moderat stack. Otroligt nog undvek man bubbelplatsen och lyckades knipa sistapengen på dryga 1K.

Vid det laget var jag rätt trött och ohyggligt varm (AC nästa gång Ängeln?) så vi från Kumla drog oss hemåt.

 

Resultatet från sidebetsen:

 

Först ut: Ingen tippade rätt så insatsen tillföll PK Engelns dryckeskassa och alla inblandade fick ta lite ur baren.

 

Ängelns placering: Forumiten Zenta tippade rätt (plats 28). Grattis!

 

Mina hålkort när jag åkte ut: De var T9o och även här drog alla dött. Insatsen till baren igen således.

 

Last longest: Ingen aning eftersom jag åkte innan ft var klart. Tror väl dock att Djens med sin enorma stack lyckades bäst. Två forumiter hade honom på det bettet... Rapport kommer väl från Ängeln...

 

Slutligen vill jag tacka för en väldigt trevlig turre! Ett stort tack även till Fru Ängel och dotter Ängel som skötte bar och korvkokning på ett lysande sätt.

 

Bilder läggs upp under dagen i den här tråden. Om det mot förmodan är någon forumit som inte vill ha sitt nick utskrivet kan PM:a mig. Moderatorerna kan ju själva redigera om de inte vill vara med... :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valterego & Crappy var iaf de som tippade vinnaren.

Och jag var som vanligt fullast på finalbordet som jag vann.

 

Fast jag hade brådis ut så vi dealade med 3 kvar och jag hade runt 300k marker och rudan/juggler hade 100k var.

 

Mycket trevlig turnering :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till vinnaren!

 

Tack Klubben för en trevlig pokerkväll!

Och ett stort tack till Damerna i Pokerbaren för bra service!!!

 

Jag ber om ursäkt om jag såg sur och sammanbiten ut, men jag hade en djävulsk huvudvärk. Och den var tyvärr inte alkoholrelaterad!

 

Roligt var det iaf att få träffa lite nya lurkar.

Härliga profiler i gänget, faktiskt lite Knutbystämning ett tag!

Nästan så att man bara väntade på att Helge Fossmo och Kristibrud skulle dyka upp på finalbordet!

 

Bombmannen IRL= Klockren succe´!

8,3 promille! Å de redan innan första ölen!!

Mycket trevlig sNUBBE!

 

Lärorikt att få se er som är duktiga på poker, spela poker.

Även lärorikt att se er som är duktiga på att dricka bira, dricka bira!!!

Man har mycket att lära!

 

Tack allesammans och på återseende!

vallentunamannen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som utlovat kommer här lite bilder från gårdagens mycket trevliga turre i Linköping.

 

 

Två glada moderatorer - Crappy & TF

4dd14028.jpg

 

 

Forumiterna båt och Valterego

66c0a843.jpg

 

 

Glada gossar. Skanke (t.h) har ännu inte blivit sur och skällt ut servitören om den dåliga hamburgertallriken han fick.

a826a95e.jpg

 

 

Forumiten Vallentunamannen samt en ruskigt bakfull Benny från vår pokerklubb i Kumla.

21063fd7.jpg

 

 

Omalley t.v

91e2ee93.jpg

 

 

Så här god var hamburgaren:

e0dbcc9c.jpg

 

 

Samkväm under tältduken i ett regnigt Linköping.

812430a8.jpg

 

 

I väntan på turneringsstarten (och ny dator):

0fa37ce6.jpg

fef139de-1.jpg

abab73ca.jpg

 

 

Ängelfrun, a.k.a motfallskärringen, gjorde ett superjobb i baren/korvkiosken!

24906903.jpg

 

 

Forumit Zenta t.h

027a855c.jpg

 

 

jm_j, Skanke & Valterego.

42055c72.jpg

 

 

Omalley och miata91

1ab6d442.jpg

 

 

Ängeln :h: Ängelfrun.

7b0c0309.jpg

 

 

Äntligen speldags. Kvällens enda kvinnliga deltagare Ann-Marie trivs bland 51 karlar...

580ae128.jpg

 

 

Fullsatt, varmt och gemytligt.

6289c970.jpg

 

 

Finalbordets gigant - Djens - bakom sin stora markerstack.

bfe6c4f2.jpg

 

 

Ängelns svärson t.h. Tur att La Familia Angel hade lite representation på finalbordet trots att Ängeln himself busta på 28:e plats...

1386a45a.jpg

 

 

Djens och Juggler på finalbordet.

0bef9964.jpg

 

Slutligen - tack för en mycket lyckad turre! Ses i höst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill även här passa på och tacka alla som gjorde gårdagen till en så trevlig tillställning. Rekord för klubben i deltagarantal som blir svårslaget (52 st i en max 50 turre).

 

Jag har dessutom blivit beordrad att framför ett JÄTTE tack från flickorna i serveringen.

 

De hade enormt roligt och tyckte att ni alla var så generösa och trevliga. Typ 600 i dricks tyckte de va alldeles för mkt (jag håller med, de gjorde bara va de skulle) 8-).

 

Även om jag råkade ut för utdragningarnas mästare i en pott där hans marker åkt in på floppen i en coin (med litet övertag för honom) och jag turnade färg och han sen satte sin 4outare på river och jag sen åkte när jag lite halvdåligt ställde med KQs efter utgs raise pre (han AQ), tyckte jag det va kul så länge det varade.

 

Klubben har skrivit en lite längre redogörelse här:

 

PK Engeln klubbtråd om 13 juni

 

Den innehåller oxå lite bilder från gårdagskvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... inte bara hamnade man preciiis utanför FT

utan nu hamnade man också preciiis utanför bilden

detta trots att man satt mittemot MikeTime i 8 timmar :-D

 

Ville bara tacka Jocke för en utomordentligt bra organiserad turnering.

 

Ett särskilt tack till damerna i hans liv som gav tillställningen en extra klass!

Eller som Fru Ängeln utryckte sig; någon måste ju ordna till efter att odugliga karlar ställt till det...

detta efter att undertecknad stått och fipplat med korvtången ett par minuter för att sedan ändå tappa den i grytan, för att sen upptäcka fatet jämte grytan där det var tänkt man skulle lägga korvtången...

 

Roligt att se bilderna och sätta namn till ansiktena, även om jag saknade ett par namn.

Särskilt de som satt vid bord fem som man lärde känna mest, vi var 4 ursprungliga spelare som satt kvar tills bordet upplöstes och det var dags för ft... och det var då jag gjorde min sorti som sagt.

 

Till slut en mycket trevlig kväll, nästan hela tiden:-)

/bada

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara tacka Jocke för en utomordentligt bra organiserad turnering....

 

Tack för det :-D.

 

Ett särskilt tack till damerna i hans liv som gav tillställningen en extra klass!...

 

I alla fall två de fyra.

 

 

Eller som Fru Ängeln utryckte sig; någon måste ju ordna till efter att odugliga karlar ställt till det...

 

Hon hälsar att det faktiskt va den yngre, dvs dottern som sa detta med glimten i ögat ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid det laget var jag rätt trött och ohyggligt varm (AC nästa gång Ängeln?) så vi från Kumla drog oss hemåt.

 

Vi har diskuterat detta idag och har ev en lösning genom en portabel AC till hösten.

 

Resultatet från sidebetsen:

 

Last longest: Ingen aning eftersom jag åkte innan ft var klart. Tror väl dock att Djens med sin enorma stack lyckades bäst. Två forumiter hade honom på det bettet... Rapport kommer väl från Ängeln...

 

Självklart så vann utdragningarnas mästare. Fast absolut inte orättvist på något sätt. Grattis Djens.

 

 

 

Slutligen vill jag tacka för en väldigt trevlig turre! Ett stort tack även till Fru Ängel och dotter Ängel som skötte bar och korvkokning på ett lysande sätt.

 

Se texten i mitt tidigare inlägg.

 

 

Tack Klubben för en trevlig pokerkväll.

 

Tack själv för att ni tog er ork att resa drygt 20 mil (enkel resa) för att hälsa på.

 

 

ch ett stort tack till Damerna i Pokerbaren för bra service!!!

 

Se texten i mitt tidigare inlägg.

 

Jag ber om ursäkt om jag såg sur och sammanbiten ut, men jag hade en djävulsk huvudvärk.

 

Det döljde du väldigt bra. En orsak kan nog ha varit luften i spellokalen. Den va slut efter en timme ungefär.

 

Tack allesammans och på återseende!

vallentunamannen

 

Du är hjärtligt välkommen åter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Jocke et consortes för en grym helg! Och du, Vallentuna, du såg inte alls bister ut, o inte din son heller ;-)

 

Va bra då!

 

Men tydligen ser man ju jävligt gammal ut eftersom jag tros vara farsa åt Peldan som fyller 62 bast i år!!!

Han håller sig ung med tillväxthormon och bröstmjölk!

 

Nu ser Forums startsida ut som vanligt igen!

Mysko.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja Jävlar :-D

 

Fin sammanfattning precis hemkommen till hotellet :lol:

 

Min tur att som alla andra tacka för en helt suverän dag.

Först och främst en stor eloge till Ängeln med familj för ett väldigt välskött arrangemang. Allt flöt på kanon och servicen i baren var strålande.

 

Sen en liten tripprapport från min synvinkel.

Dagen började kanske inte så bra för ett försenat tåg gjorde att jag fick traska hem och kasta mig i bilen istället.

Ingen skada skedd, hann precis fram till Fawlty Towers (som f ö var ett skitmysigt hotell) innan lämmeltåget med forumiter avgick mot stora torget.

Det var som Valterego sa lite surrealistiskt att träffa ett gäng man enbart chattat med eller läst om på ett forum :).

 

Med i skaran var bla Valterego,Totalfarsa, Juggler79,MikeTime,Skanke,Crappy,Vallentunamannen, Zenta,Peldan,Miata91 m.m!

Idel ädel adel :D.

 

2009_0614Livepoker0003.jpg

 

Som sagt, turneringen flöt på kanon. Kanske inte för mig dock som åkte på plats 40+ någonting men att spela bra poker är kanske inte min grej.

Däremot funkade det hyfsat på sidospelet, ett 5/10 bord var igång och jag tror nog jag fick en välförtjänt fiskstämpel på mig rätt kvickt :mrgreen: .

Korten gick min väg och ett 3k pluss där gjorde att jag frirullade hela resan :-P .

 

Sammantaget hade jag skitkul hela resan. Det här är min typ av poker, helt klart. :-D . Fick träffa ett helt gäng med riktigt sköna människor!

Hoppas, nej kräver att det framåt hösten blir en "reunion" med så många som möjligt på plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...