eyeless Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 Fi är bland dem bättre på nivån, TAG. Vad är vår plan (flop,turn,river)? $2/$4 - No Limit Hold'em Seat 1: xxx ($803.30) Seat 2: Fi ($1,493.10) Seat 3: xxx ($400) Seat 4: Hero ($1,600) Seat 5: xxx ($581) Seat 6: xxx ($518.60) Fi posts the small blind of $2 xxx posts the big blind of $4 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero Hero raises to $14 xxx folds xxx calls $14 xxx folds Fi calls $12 xxx folds *** FLOP *** Fi checks Hero bets $35 xxx folds Fi raises to $110 Citera
Starfitter Postad 29 Maj , 2009 Rapport Postad 29 Maj , 2009 hahah ja du, 400 BB djupa.. Är för dålig för att sådana stackar men instinktivt känns de ju som att du antingen går bust direkt mot överset eller så synar du och låter honom skjuta på turn, reraisa några ganska många turnkort och flatta några mindre roliga. Checkar han så betar vi obv och blir väl ofta gå bust när färgdraget lägger sig. Lika slagna av överset som på floppen där antar jag men kanske kan få in någon semibluff/kombohand att slicka värde ut iaf. Men som sagt stackdjupet gör hela handen lite sjuk, vet inte vad vi kan stacka av mot på flopp som vi slår egentligen? Citera
Maruzi Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 hahah ja du, 400 BB djupa.. Är för dålig för att sådana stackar men instinktivt känns de ju som att du antingen går bust direkt mot överset eller så synar du och låter honom skjuta på turn, reraisa några ganska många turnkort och flatta några mindre roliga. Checkar han så betar vi obv och blir väl ofta gå bust när färgdraget lägger sig. Lika slagna av överset som på floppen där antar jag men kanske kan få in någon semibluff/kombohand att slicka värde ut iaf.Men som sagt stackdjupet gör hela handen lite sjuk, vet inte vad vi kan stacka av mot på flopp som vi slår egentligen? svårt att stacka av 400 bb på flopp kanske.. Citera
Starfitter Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 svårt att stacka av 400 bb på flopp kanske.. som scotty nguyen hade sagt: its no limit baby Citera
hampulito Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Känns som en torr fin flopp att cr på, syn flop cr turn måste väll vara det enda alternativet. Med tanke på nedanstående stove känns det som man kan få in det med ganska gott samvete. Board: Th 4s 8c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 23.497% 23.50% 00.00% 1861 0.00 { 4c4h } Hand 1: 76.503% 76.50% 00.00% 6059 0.00 { TT, 88, T8s } Citera
eyeless Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Känns som en torr fin flopp att cr på syn flop cr turn måste väll vara det enda alternativet. Med tanke på nedanstående stove känns det som man kan få in det med ganska gott samvete. Board: Th 4s 8c Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 23.497% 23.50% 00.00% 1861 0.00 { 4c4h } Hand 1: 76.503% 76.50% 00.00% 6059 0.00 { TT, 88, T8s } vi har pos, vill du raisa blank turn ändå? Att få in det med 23,5% equity är att få in det med gott samvete? Citera
eyeless Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 Hero calls $75 *** TURN *** [Th 4s 8c] [Jd] Fi bets $190 När jag spelade handen var min plan att syna här och syna ner alla riverkort utom 7or och 9or. Tänkte raisa river om jag får fyrtal men bara syna med kåk. Checkar fi river blir det nog betfold. Synpunkter? Citera
dafvor Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Syna flop och turn. Omvärdera river. Btw. Kan inte JJ+ finnas i hans range? Citera
hampulito Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 vi har pos, vill du raisa blank turn ändå? Att få in det med 23,5% equity är att få in det med gott samvete? dont mind me i am stupied. Citera
eyeless Postad 30 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2009 *** RIVER *** [Th 4s 8c Jd] [2d] Fi bets $1,179.10, and is all in Hero? Notera att fi betar runt 2x pott Det var väl först här jag blev obekväm i handen. Hade som sagt tänkt syna men blev helt förvirrad av hans bet. Kunde inte bestämma mig för om han trodde jag var jättestark och ville ha värde eller om han kände att jag aldrig släpper den rivern när jag synat turn och därför måste beta stort för att bluffa bort mig. Så här i efterhand kanske man skulle synat då det betet borde polarisera hans range extremt (stege och bluffhänder). Å andra sidan kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är jättebra eller jättedåligt av honom om han nu gjorde detta betet med 88 eller TT. Varför hade ni synat/foldat? Citera
pezdawg Postad 30 Maj , 2009 Rapport Postad 30 Maj , 2009 Jag had synat för att din hand är underreppad och jag är synfisk obv edit sen skriver jag notes och intalar mig sj att jag "betalar" för fina notes helt enkelt. Citera
Dead-Inside Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Callcallcallcallcallcallcallcallcall Citera
Trillske Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Jag had synat för att din hand är underreppad och jag är synfisk obv edit sen skriver jag notes och intalar mig sj att jag "betalar" för fina notes helt enkelt. Vad tänkte du skriva egentligen? "Fi tar betalt med monster"? Citera
lmaonade Postad 31 Maj , 2009 Rapport Postad 31 Maj , 2009 Vi ska inte höja någon gata. Syn is the word Citera
TimoTimo Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 *** RIVER *** [Th 4s 8c Jd] [2d]Fi bets $1,179.10, and is all in Hero? Notera att fi betar runt 2x pott Det var väl först här jag blev obekväm i handen. Hade som sagt tänkt syna men blev helt förvirrad av hans bet. Kunde inte bestämma mig för om han trodde jag var jättestark och ville ha värde eller om han kände att jag aldrig släpper den rivern när jag synat turn och därför måste beta stort för att bluffa bort mig. Så här i efterhand kanske man skulle synat då det betet borde polarisera hans range extremt (stege och bluffhänder). Å andra sidan kan jag inte riktigt bestämma mig för om det är jättebra eller jättedåligt av honom om han nu gjorde detta betet med 88 eller TT. Varför hade ni synat/foldat? Luktar överpar, tror inte han pushar med 88 eller TT, oavsett om han sätter dig på en jättestark hand eller drag så är de en dum push om han vill ha värde, skulle synat honom, dock trist att sitta med 400 bb's när den sittuationen väl dyker upp. Citera
sTARVIN89 Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Spelade en liknande hand då på NL200 ungefär 300bb djupa, flop helt torr så valde att syna bakom, c/rade turn och fick in det såklart mot topset... Inget att göra om det händer, han kan ju sitta med T8 också för den delen. I detta fall hade jag nog synat flop, c/c turn och synat river så billigt som det går, om det nu i ditt fall händer att han shovear river med ett riktigt överbet kan jag nog hitta folden beroende på reads. Sjukt svårt att folda set på en sån bräda dock... Han kan ju ha 79 också? Citera
Moleskin Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Tror inte han c/r flop ofta utan equity. Så TT, 88, T8s för värde och typ J9s, Q9s, 97s, 76s, 75s, 65s som semibluffar verkar rimligt. Överpar tror jag inte alls på om han är en av de bästa på nivån. Turn fyller Q9 och 97. Tveksamt om han bettar J9 här och om han gör det lär han inte betta river i vilken fall. River är ju ett tråkigt kort för honom om han är tom. Tror inte det är alls lika enkel syn som folk verkar tro. Iom hans överbet behöver vi vinna ca 40 % för break even om jag räknade rätt. Mot TT, 88, T8s, Q9s, 97s, 76s, 75s, 65s vinner vi 50 % på river men då har vi räknat att han bluffar turn + river 100 % av gångerna med sina missade drag. Tveksamt om han pushar T8 också. Sen är det klart att han lär dyka upp med random skit här en liten del också men det lär va extremt sällan om han är standard TAG. beskyller inte nån för synen men tycker inte den är lika lätt som "omg set, i call" Citera
AccessGranted Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 3-beta flopp för info. Eller nej, kanske inte är bra här. Citera
llllll Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Jag hade foldat. Relativt sett för mycket att förlora på en tveksam hand. Citera
Dionysos Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Jag har väldigt svårt att se någon göra det här spelet med 88 och T8 då dessa händer i princip omvandlas till bluffar. Antingen är han tom eller så har han stegen/TT imo. Sen är det upp till read och allmän stämning vid bordet att avgöra vilken liten ruta man ska klicka i. Sjukt svårt hur som helst och jag tycker inte alls det är någon instacall även om jag skulle ha väldigt svårt att vika. Citera
Hjort Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 Syna flopp och turn, bluffa stegkort på river med överpott. Obvs. Citera
emilio_15 Postad 11 Augusti , 2009 Rapport Postad 11 Augusti , 2009 fyfan vad smart du är hjort wp:-) Citera
Recommended Posts