Gå till innehåll

Lååååångsamma fransmän!!


alicebetalkless

Recommended Posts

Kan nån representant för Everest förklara för alla dessa femhundratretiofyratusenniohundratolv fransmän att steps satelliterna till wsop INTE är faktiska finalbordet i main event????

 

Man blir ju totalt tiltad av att en turbo sng ska ta två timmar pga att det sitter nån och undrar hela tidsgränsen ut om 7-2o är en stark hand nog att pusha med.

 

fy för det här!!

 

och innan nån kommenterar en eventuell förlust så har jag inte hunnit dit än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelar inte så mkt turneringar, men föreslår att du kom med konstruktiva förslag så kan saker hända. Allmänt whine brukar sällan löna sig.

 

Ingen tidsbank innan första paus, 30s efter, 30s efter andra pausen osv t.ex

Ingen tidsbank om man inte har pengar i potten

Ingen tidsbank först in

Kortare tidsbank preflop

Ingen tidsbank till fransmän verkar inte så konstruktivt

Stanna blindsperioden runt bubblan

Stanna klockan under hand for hand (el stoppa den när första är klar)

 

själv använder jag tidsbanken väldigt lite, sällan mer än ngn sekund som safety att man inte blir foldad. Kan klart se fördelarna om man lirar satteliter men tycker sidorna får avgöra om det är värt att se till att händer/timme håller sig någorlunda jämt under hela turneringen/satteliten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån representant för Everest förklara för alla dessa femhundratretiofyratusenniohundratolv fransmän att steps satelliterna till wsop INTE är faktiska finalbordet i main event????

 

Man blir ju totalt tiltad av att en turbo sng ska ta två timmar pga att det sitter nån och undrar hela tidsgränsen ut om 7-2o är en stark hand nog att pusha med.

 

fy för det här!!

 

och innan nån kommenterar en eventuell förlust så har jag inte hunnit dit än!

 

Timebanks är för n00b's. Vi (eliten) på Entraction/B2B har ingen sån lyx och heller inga fransmänn för den delen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte ett regelbrott så ska representanterna inte behöva ingripa i det här ärendet.

 

I stort sett är det omöjligt att begå ett regelbrott online, oavsett samarbete eller fusk är det ett störande moment och bör enligt (mig) orsaka kallbrand!

Knappast troligt att det påverkar slutresultatet för någon vid bordet men samtidigt så kan alltid hävda att om det inte är ett regelbrott så ska man inte bla bla bla....

 

Självklart kan inte en representant gå in och säga att du begår ett regelbrott om du använder dina 15 sekunder för varje beslut du tar i din turbo sng men folk borde ändå lära sig att veta hut!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig nämnt en tidsbank och vi har inte det att tillgå på everest heller.

Däremot tycker jag att det är både dålig poker-etikett och stör rytmen för spelet att gång på gång utnyttja hela sin (betänketid) som standard!

 

Blindsen stiger otroligt fort och om man inte har en hand kan man folda utan att dra ut på tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nån representant för Everest förklara för alla dessa femhundratretiofyratusenniohundratolv fransmän att steps satelliterna till wsop INTE är faktiska finalbordet i main event????

 

Man blir ju totalt tiltad av att en turbo sng ska ta två timmar pga att det sitter nån och undrar hela tidsgränsen ut om 7-2o är en stark hand nog att pusha med.

 

fy för det här!!

 

och innan nån kommenterar en eventuell förlust så har jag inte hunnit dit än!

 

Hur ska dom annars hinna snacka ihop sig med polarna på bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska dom annars hinna snacka ihop sig med polarna på bordet?

 

Lär ju inte vara det det handlar om.

Folk sitter och stallar i hop om att fler ska åka ut och därmed öka deras chanser att få en plats.

Huruvida de är fransmän eller inte är bara löjligt att diskutera då man väljer själv vilket land man vill vara från på Everest poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...