Gå till innehåll

KungKroon, fyra hästgubbar och Miketimes höns


KungKroon

Recommended Posts

  • Svars 3,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

ni verkar trevliga

Ditt svar var så vidrigt nonchalant så jag kände mig tvungen.

 

Lägg ner allt jävla gnäll här och lägg den energin i löpspåret istället. Odiciplinerade svällande kroppar gör ingen glad, gogo fatso.

 

Grattis till fräch klonk Sumpas! :-)

Tråkigt att du behöver använda ett annat konto för att kunna säga vad du tycker om mig, stackbrat. :(

 

Gul-Sorken är så äckligt jävla uppblåst, så hans självförtroende kan behöva sig en törn eller två(finns där ens några somhelst resultat som han kan backa upp sin äckliga attityd med?:rolleyes: ).

 

Om man ska behöva stå ut med hans äckliga påhopp så ska han få stå ut med andras, thats it.

 

Nog OT nu. sry.

Hehe, har du ens någon uppfattning om mina resultat?

 

Försvarar du 75-handen med något annat än att Sumpas helt enkelt hade på känn att FI öppnar löst, synar löst och oftast försöker sig på ett försök att stjäla potten med sin minraise på flop så får du gärna utveckla istället för att ifrågasätta mitt kunnande.

 

75o är alltså lååångt ifrån en hand som vi ska kunna tänkas 3betta med mot UTG+1 7-handat ur pos. Sedan att komma till beslutet att vi ska dö med handen på flop är ju bara en väldigt vild chansning. Och varför övervägs inte syn på den torra brädan om vi nu ska ta det så långt att vi tror att vi är i ledning? För att motivera pushen med att vi inte vill ha någon synrange mot omslaget kan vi väl skippa när vi ändå är ute och kör så hårt på feelspelet? :) Fuck ranges liksom. Framförallt så lär ju detta vara en otroligt onödig spot att ens ta preflop när vi leder skiten och det är jättevarians på finalbordet i form av grunda stackar, stort startfält och branta hopp i prisstrukturen. Ser inte hur något alls kan motivera att spela handen som Sumpas gjorde. Inte ens en världsmästare i gameflow/magkänsla borde kunna göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråkigt att du behöver använda ett annat konto för att kunna säga vad du tycker om mig, stackbrat. :(

 

Du och poker-emil är felinformerade. Jag är så inte Stackbrat.

Sen kan jag köpa ditt resonemang, och jag vet att du har rätt. Vad jag inte kan köpa är din äckliga jävla attityd. Låt Sumpas vara nonchig. Det är hans dagbok, och han har mig veterligen inte bett om din åsikt. Fred ut!

 

edit: vet inte hur jag ska bevisa att jag inte är stackbrat. Skulle kunna ge dig samt emil mitt nummer så kan vi talas vid lite =) Känns trist att ev. dra ner någons namn. Inte min intention imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WAT

 

Full Tilt Poker Game #14098082486: $25K Super Turbo KO (103695183), Table 48 - 1000/2000 Ante 250 - No Limit Hold'em - 20:17:35 ET - 2009/08/17

Seat 1: Sumpas (61,238)

Seat 2: mandue (2,894)

Seat 3: AtakA (1,095)

Seat 4: KRANGU (16,018)

Seat 5: Giiant (75,920)

Seat 6: kam3047 (48,635)

Sumpas antes 250

mandue antes 250

AtakA antes 250

KRANGU antes 250

Giiant antes 250

kam3047 antes 250

KRANGU posts the small blind of 1,000

Giiant posts the big blind of 2,000

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sumpas King of Hearts10 of Hearts

kam3047 raises to 4,000

Sumpas has 15 seconds left to act

Sumpas calls 4,000

mandue has 15 seconds left to act

mandue folds

AtakA folds

KRANGU folds

Giiant folds

*** FLOP *** Jack of Spades4 of Clubs3 of Spades

kam3047 checks

Sumpas bets 6,400

kam3047 raises to 16,400

Sumpas has 15 seconds left to act

Sumpas raises to 56,988, and is all in

kam3047 calls 27,985, and is all in

Sumpas shows King of Hearts10 of Hearts

kam3047 shows 4 of Diamonds4 of Hearts

Uncalled bet of 12,603 returned to Sumpas

*** TURN *** Jack of Spades4 of Clubs3 of SpadesQueen of Clubs

*** RIVER *** Jack of Spades4 of Clubs3 of SpadesQueen of Clubs9 of Spades

Sumpas shows a straight, King high

kam3047 shows three of a kind, Fours

Sumpas wins the pot (101,270) with a straight, King high

Sumpas is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot 101,270 | Rake 0

Board: Jack of Spades4 of Clubs3 of SpadesQueen of Clubs9 of Spades

Seat 1: Sumpas showed King of Hearts10 of Hearts and won (101,270) with a straight, King high

Seat 2: mandue folded before the Flop

Seat 3: AtakA (button) folded before the Flop

Seat 4: KRANGU (small blind) folded before the Flop

Seat 5: Giiant (big blind) folded before the Flop

Seat 6: kam3047 showed 4 of Diamonds4 of Hearts and lost with three of a kind, Fours

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och poker-emil är felinformerade. Jag är så inte Stackbrat.

Sen kan jag köpa ditt resonemang, och jag vet att du har rätt. Vad jag inte kan köpa är din äckliga jävla attityd. Låt Sumpas vara nonchig. Det är hans dagbok, och han har mig veterligen inte bett om din åsikt. Fred ut!

Men varför då ifrågasätta mitt kunnande? :) Jag tar ju knappast åt mig av det liksom. Stör du dig på hur jag beter mig så räcker det väl med att du säger det om det nu är vad du vill få sagt.

 

edit: n1 KT sumpas, poker är väldigt rättvist...... HEHE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer så ubersjukt bra i turbon så svårt att bli arg men ge dig sork!

 

Du kommer hit med din jävla attityd och tror sen jag ska vara trevlig, troligt.

 

Edit:

 

Tar mer än gärna konstuktiva åsikter om mitt spel och vet att jag spewar rätt mycket ibland och är en riktig exlplodonk.

Såg ditt andra inlägg nu och ska läsa igenom det men fattar inte varför du inte börjar i den änden istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ditt andra inlägg nu och ska läsa igenom det men fattar inte varför du inte börjar i den änden istället?

Well, jag tjänar inget på att lära andra hur dom ska spela. Så ser jag att någon har gjort något helt galet så finns det ingen anledning för mig att förklara vad som gjorts fel. Ber iaf om ursäkt för beteendet. Jag är obv mest bitter/avundsjuk och ser jag att någon vinner rakt ut trots att dom ställer till med helt otroligt dåliga spel i absolut fel lägen så är det klart att det svider till lite extra. Det jag skrev riktat mot dig var absolut inget personligt men givetvis onödigt då du egentligen inte har gjort mig något innan. GL i framtiden, ska inte störa friden här mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, jag tjänar inget på att lära andra hur dom ska spela. Så ser jag att någon har gjort något helt galet så finns det ingen anledning för mig att förklara vad som gjorts fel. Ber iaf om ursäkt för beteendet. Jag är obv mest bitter/avundsjuk och ser jag att någon vinner rakt ut trots att dom ställer till med helt otroligt dåliga spel i absolut fel lägen så är det klart att det svider till lite extra. Det jag skrev riktat mot dig var absolut inget personligt men givetvis onödigt då du egentligen inte har gjort mig något innan. GL i framtiden, ska inte störa friden här mer.

 

Skrev ett svar igår men pf la ner så lyckades inte posta det.

Kommer ett lite kortare och vänligare här :-P

 

Anyhow så ser vi ju på spelet olika, hade givetvis inte spelat så mot spelare som 4bettar mig som de borde eller verkar balanserade på floppen men när jag ser en edge är det ju väldigt onödigt att inte uttnyttja den. Ang att bara syna flopp så är det något jag i princip aldrig gör med dessa stackdjupen men förstår helt klart poängen i att skaffa sig en sådann range. När jag spelar 10-15 bord med olika förutsättningar blir det dock lätt att jag bara push/foldar och är klar med handen, inte optimalt och helt klart något man kan förbättra.

 

Som spelet generellt ser ut i mtts idag, framförallt på eurositerna så lär jag inte överge att vara en explodonk än på ett tag men med det sagt betyder det inte att jag inte är intresserad att höra åsikter från GTO perspektiv.

 

GL i framtiden du också :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det är klart att man spelar explo som fan i MTTs, speciellt i slutskedet av dom. Men med en just så svag hand som 75o så kanske man inte vill gå alldeles för långt. Skulle kanske kunna köpa en trebetssteal pre med lite djupare stackar (även på dom andra nissarna), men även det är otroligt slaskigt. Just trebetsskvisar och sånt är otroligt svårt att hitta en bra exploapproach för då det är väldigt svårt att uppskatta FIs ranger för öppningsraise, raisevs3bet, synvs3bet, foldvs3bet osv, speciellt då han själv kommer att spela exploativt och ha ganska så random justerade ranger konstant. Det finns alltså betydligt bättre lägen till att ta till exploativt spel. Ett tips jag iaf kan ge dig i just såna här spots då du kan tänka dig att trebetsskvisa light är att göra det med händer som åtminstone floppar rätt bra. Starta med händer (bortsett från dom supergivna) som är semihöga/suitade/connectors.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag har sprungit kallt den senaste tiden och är en hel del ifrån ATH, så tog jag mig en funderare i måndags.

Kom fram till att jag ska köra stenhårt pokerplugg i minst två månader och lära mig sjukt mycket om alla olika teorier/perspektiv på poker (GTO, explo, helmuths top 10 osv).

 

Hade först inte tänkt spela turrar alls under den tiden, men sen kom jag på vad Sumpas sa när jag skulle börja lira själv (efter han hade stejkat mig och jag klonkat sönder överallt):

 

"Bara att säga till om du vill tillbaka på stejken".

 

Så jag ringde upp mäster Rulle och han tog emot mig med öppna armar, då jag lurade honom att det var +EV att stejka mig.

 

Det känns fruktansvärt skönt, detta!

Har rulle för proturrande, men inte överdrivet stabil. De senaste veckorna har jag börjat tänka allt för mycket på vilka summor man egentligen backar om det går dåligt en söndag, och det gör antagligen mitt spel lite sämre.

För första gången på länge ser jag fram emot en söndag och tänker:

"Fan va gött! En chans att tjäna pengar!"

istället för:

"Fan, nu måste jag tillbaks på ATH."

 

Så de närmsta två månaderna kommer jag bara att spela turrar på söndagar, med stejk.

I övrigt kommer jag att coachas av Puni i Cashgamets djupa konst, samt spela en del SNGs på party. Där vet jag att jag har riktigt bra edge.

Parallellt med detta kommer jag att plugga tills jag har hjärnan fylld med saker som jag nu kan 0 (noll, zero, den gröna på roulettehjulet) om.

 

Om någon har tipps på bra artiklar i ämnen som basic GTO, annat teoritjafs eller avancerad turneringsstrategi, så får ni gärna länka här. Helst på svenska om det finns, men annars allt utom grekiska.

Blir även glad om någon har laddat ner filmer från Eisenhower eller Consp också, då PC inte längre finns bland oss. Har redan sett allt, men en andra titt kan inte skada. Tar gärna Punis filmer också.

 

Detta känns som sagt som en sjukt härlig, och nödvändig nystart.

Nu ska vi hitta klonkskillz igen! :mrgreen:

 

Btw så är jag väldigt tacksam för att Sumpas är en sån fantastisk människa, om inte det framgick i rabblandet ovan :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...