Gå till innehåll

KungKroon, fyra hästgubbar och Miketimes höns


KungKroon

Recommended Posts

  • Svars 3,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Skeppade partys $109 $12kGtd inatt och hade nån annan cash jämte det. Skönt att hitta en cash som ger lite p5-poäng. $15k på everest och $5k på expekt och inte ett enda poäng ju :(

 

Funderar på att ringa Sumpas och tjata om en golfrunda innan han åker hem till Linköping. Antagligen så bangar han. Han vet innerst inne att jag har edge (vi har aldrig spelat mot varandra, men mtp min goda fysik finns inga tvivel) och han har inte råd med 100kr/hål!

Mes! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen::lol: :lol: :-):-D:lol::mrgreen: :mrgreen: :mrgreen::-P :-P :-P :-P :mrgreen::-P8-) 8-) 8-):shock: :shock: :shock: :shock: :mrgreen::-):-D:lol:8-) 8-) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen::-P :-P :-P:mrgreen: :mrgreen: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola: :ola:

 

 

WSOP HAR BÖRJAT SÄNDAS!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D

 

Hade ingen aning :D:D Fantastisk underhållning på astronomisk nivå!! :-P :-P :-P

 

Om 4 minuter är min hypotetiska nedladdning klar. Fast jag laddar inte ner nåt, för de e olagligt :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka i linköping då, rätt gött och vädret här är finare än vad det varit på hela sommaren hemma, vet inte vad det säger mest om eg...

 

 

Iaf så skeppades prec partys 109d med 101 delatagare.

Så imo trippel crown men p5 håller nog inte med:rolleyes:

 

Men har typ 24h på mig att fixa en till vinst på ftp lr ipoker gogogo

 

Bra med i rätt många turrar så ingget är ju omöjligt enligt rykte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött Sumpas! Såg att du var bra med i ongames rebuy, så donkade ut mig för din skull. Sen kom jag på att ongame inte e med på p5 längre och ångrade mig. :(

 

Hade tänkt att starta upp ända till kl 3 inatt pga att FTOPS börjar. Men jag får erkänna mig besegrad av gitarrsuget. Slutade starta upp vid 22 :oops:

 

Lever i Ipokers rebuy med 70 kvar och i $80kGtd på stars. ITM i den.

Nåt annat skit kvar också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ggwp sumpas :evil:

 

tyty, dig jag mötte hu gissar jag på :-P

 

Fan vad ni skeppar! Grattis som fan iaf!:mrgreen:

 

tackar :-)

 

 

Varit cl länge i ongame 50r och blev lite tiltad av en annan hand så gjorde ett kasst spewspel för halva stacken och 2 händer senare så springer min a-4s in i steksynande 9-9 yay.

 

Bust som 15e där... lever i 109r på ftp men tappat typ halva stacken så grindar 20bb nu 31 kvar och rätt sugen på en äkta triple crown så inga spewspel där plzz

 

EDIT: bara för de lottospewar jag sönder i den, men k-k kunde inte stå för cl pott men kan på något sä'tt inte klaga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

puh

 

tima ner på omahan så bortse från minrrrycket:P

 

rätt sugen på att folda redan flopp och när jag funderar på de nu utan alla jävla bord som låter så vad kan en tänkande reg ha där förutom mig krossad

 

Är ju rätt självklart att norse horse har högt p-p även om jag inte fattar hans flopbet. Så pokerchinni måste ju ha något som slår de och då även något som slår mig, semitiltad att jag inte foldade den dirr där men lite mer fokus nu

 

Full Tilt Poker Game #13843976111: $40,000 Guarantee (Rebuy) (100015195), Table 1 - 1700/3400 Ante 400 - No Limit Hold'em - 21:17:21 ET - 2009/08/05

Seat 1: Pokerccini (169,090)

Seat 2: King of Glory (156,809)

Seat 3: Sumpas (243,168)

Seat 4: The Norse Horse (63,479)

Seat 5: MIsTeRLiQUoR (152,478)

Seat 6: Mrluckypants (119,336)

Seat 8: bowser125 (63,140)

Pokerccini antes 400

King of Glory antes 400

Sumpas antes 400

The Norse Horse antes 400

MIsTeRLiQUoR antes 400

Mrluckypants antes 400

bowser125 antes 400

Pokerccini posts the small blind of 1,700

King of Glory posts the big blind of 3,400

The button is in seat #8

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Sumpas 6 of Spades8 of Spades

Sumpas raises to 7,400

The Norse Horse calls 7,400

MIsTeRLiQUoR folds

Mrluckypants folds

bowser125 folds

Pokerccini has 15 seconds left to act

Pokerccini calls 5,700

King of Glory calls 4,000

*** FLOP *** 7 of Hearts8 of Clubs6 of Diamonds

Pokerccini checks

King of Glory checks

Sumpas checks

The Norse Horse has 15 seconds left to act

The Norse Horse bets 12,125

Pokerccini has 15 seconds left to act

Pokerccini calls 12,125

King of Glory folds

Sumpas has 15 seconds left to act

Sumpas raises to 24,250

The Norse Horse raises to 55,679, and is all in

Pokerccini calls 43,554

Sumpas has 15 seconds left to act

Sumpas calls 31,429

*** TURN *** 7 of Hearts8 of Clubs6 of Diamonds5 of Diamonds

Pokerccini bets 44,200

Sumpas folds

Pokerccini shows 9 of Spades10 of Spades

The Norse Horse shows Ace of HeartsAce of Diamonds

Uncalled bet of 44,200 returned to Pokerccini

*** RIVER *** 7 of Hearts8 of Clubs6 of Diamonds5 of Diamonds9 of Hearts

Pokerccini shows a straight, Ten high

The Norse Horse shows a straight, Nine high

Pokerccini wins the pot (199,437) with a straight, Ten high

*** SUMMARY ***

Total pot 199,437 | Rake 0

Board: 7 of Hearts8 of Clubs6 of Diamonds5 of Diamonds9 of Hearts

Seat 1: Pokerccini (small blind) showed 9 of Spades10 of Spades and won (199,437) with a straight, Ten high

Seat 2: King of Glory (big blind) folded on the Flop

Seat 3: Sumpas folded on the Turn

Seat 4: The Norse Horse showed Ace of HeartsAce of Diamonds and lost with a straight, Nine high

Seat 5: MIsTeRLiQUoR folded before the Flop

Seat 6: Mrluckypants folded before the Flop

Seat 8: bowser125 (button) folded before the Flop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

meh 3a för 7.5k$, om det inte voree för TC så skulle jag vara rätt nöjd då det inte riktigt flöt på för mig på ft, spelade halvkasst och kände mig allmänt vilse i spelet mot en totalt galen kille som tyckte det var kul att limpa 80% av händerna först in och sedan ha svårt för att folda

 

Får se om jag orkar grinda något imon för TC men tror jag skiter i den, för denna ggn :-P

 

Go dag hursom både pengamässigt och annatmässigt.

 

Fick knappt 3k$ för party scoren och sedan +a något k till på omahan så tog igen söndagens back och lite till, kan behövas då jag satte nytt highscore på ica maxi och handlade för 1078kr igår :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd på TC, men ggwp!

Vad limpar du på knapp med 20bb efter utg-limp (4spelare)?

 

tyty

 

Hade 5-4s borde kanske dega den där men resonerade som så att om jag träffar så stackar limparn mig rätt ofta mtp hur han spelade och sen ville jag inte riktigt dega den då han synade ner lite för light. Rätt eller fel vet jag icke..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag själv hade betat ut på floppen med 86, varför gör du inte det?

 

Även om det kanske inte är ett argument så hade du väl kunnat folda den billigare då då norse antagligen höjt och pokerccini avslöjat sin styrka.

 

 

och tack för gratten :D

 

 

Får skylla på omaha borden, tänkte bara weeeooo tvåpar och att checkar jag till noose så tror jag han betar han iaf 90% av ggrna.

Så hoppades att han skulle betta större/pusha och att ngn av de andra, gärna glory, skulle då gå med och jag skulle repusha, mot glory kan jag ju lätt göra detta spelet.

Min check där är ju standrad med väldigt stor del av min range och glory lär väll få in det med nötter som k-8 där...

 

Men blev lite tveksam när jag såg pokerccini syna och kom på att mitt tvåpars värde i den här situation inte var så stort, men han inte tänka klart riktigt utan blev att slänga sig på raiseknappen för ännu en klassisk minrr =)

 

Allt gick ju fel mot planerat, noose bettade lite, glory folda osv.

 

Funderar lite på det nu hur jag borde spelat handen på floppen som det blev nu. Måste ju typ höja noose, för kan knappast bara syna. men vill ju verkligen inte få in det mot pokerccini då han som sämst lär ha par + stegdrag och en hel del set och stegar som krossar mig. Då jag utgår från att han är tänkande reg.

 

Man får ju helt klart ett lättare beslut som du föreslår ulaf men blir svårare att fiska in glory mot cb på den brädan och en ai innan hnm.

Man räddar ju sig också från att noose ngn gång checkar bakom även om jag tror detta händer väldig sällan. Gillar detta mer och mer nu när jag inte är lika kär i tvåparet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...