MikeTime Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Mycket existentiell ångest i den här dben nu. Underbart ...sa småbarnspappan, som bor i en mindre stad, med ett leende på läpparna... Citera
TotalFarsa Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 ...sa småbarnspappan, som bor i en mindre stad, med ett leende på läpparna... That's how I roll, homeboy! Men återigen Geewiss, vad är det som det saknas bygglov för? Är det bara ett sketet uthus eller har säljaren gjort olovlig tillbyggnad på huset? Antar att din närmsta granne är ca 2 mil bort men det kan komma surt i efterskott på såna grejer... Citera
killerwolf Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 That's how I roll, homeboy! Men återigen Geewiss, vad är det som det saknas bygglov för? Är det bara ett sketet uthus eller har säljaren gjort olovlig tillbyggnad på huset? Antar att din närmsta granne är ca 2 mil bort men det kan komma surt i efterskott på såna grejer... som det ser ut på bilderna så verkar det ju vara ett villa-område. Citera
TotalFarsa Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 som det ser ut på bilderna så verkar det ju vara ett villa-område.Jag har fått lära mig att det är långt mellan husen i norrland Citera
killerwolf Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Jag har fått lära mig att det är långt mellan husen i norrland det är helt och hållet en stor fet lögn !!! det finns ställen ja där det är en bit mellan grannarna, men villaområden existerar faktiskt ala desperate housewives . Jag själv har växt upp i ett sådant utanför Piteå ! E faktiskt det jag anser som den optimala miljön för en liten knodd, så länge det finns klubbverksamhet i omnejden som där jag kommer ifrån.(sporthall, lokalt fotbolls,hockey,handboll lag etc, bank, ICA, pizzeria and so on.) Mer behövs inte för knoddsen... sen finns det bra bussförbindelser till stan när de vill sitta där o hänga o spana på bitches. Tycker det är nice de har lite yta o cykla på utan att stöta på en förvirrad alkis som vill kniva och ha pojksex. Citera
TotalFarsa Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 det är helt och hållet en stor fet lögn !!! det finns ställen ja där det är en bit mellan grannarna, men villaområden existerar faktiskt ala desperate housewives . Jag själv har växt upp i ett sådant utanför Piteå ! E faktiskt det jag anser som den optimala miljön för en liten knodd, så länge det finns klubbverksamhet i omnejden som där jag kommer ifrån.(sporthall, lokalt fotbolls,hockey,handboll lag etc, bank, ICA, pizzeria and so on.) Mer behövs inte för knoddsen... sen finns det bra bussförbindelser till stan när de vill sitta där o hänga o spana på bitches. Tycker det är nice de har lite yta o cykla på utan att stöta på en förvirrad alkis som vill kniva och ha pojksex.+1 på din fina rant Såklart är jag ironisk Men jag håller med dig. Tycker själv att det finns sjukt mkt fördelar med att låta kidsen växa upp i en mindre stad. Vi har allt vi behöver i form av butiker/skolor/aktiviteter inom ett par kilometers räckhåll och priserna på boendet är sjukt lågt jämfört med några mil norr-/söderöver vilket ger pengar över till roligare saker tillsammans med familjen. Kom ner till mikes turre i september så dricker vi öl på trappan och gråter en skvätt över hur överjävligt förståndiga vi faktiskt är Citera
MikeTime Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Vad är en "stad"? mvh / Farmer Mike. Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 med det sagt, köp huset om du vill ha det... Vill du sticka nånstans ett tag så hyr ut det till en polare för uppvärmningskostnaderna etc, du går förmodligen inte back på köpet i alla fall nu när massa gruvor e på gång där uppe i norr och den eviga inflationsökningen. För inflation gör ju huset mer värt? Citera
Whoosa Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Det finns två städer i Sverige, Stockholm och Göteborg. Punkt. Göteborg? Citera
killerwolf Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 För inflation gör ju huset mer värt? Snyggt att missa det första jag skrev men ska svara hursomhelst: Det sa jag inte, men tror du att ett hus för 20 år sedan som kostade 2 miljoner kr ligger på 2 miljoner kr idag? Givetvis är faktorer som bostadsmarknaden i sig en större faktor men det är en allmän kännedom att det är ren idioti att kämpa med ammorteringar på sina huslån etc för att du får igen hela lånet och en del därtill när du säljer ditt husköp efter 20-30 år just bara på en sån sak som vad inflationen gör, ökar löner->folk betalar mer för hus så det ligger rätt i efterfrågan. Att de 620k han lägger nu har ett större värde i sig än på 20 år är en helt annan sak, sa bara att det ska vara mycket till för att han ska gå back på ett husköp, med det sagt så skulle jag inte köpa ett hus kontant om jag vore honom utan hade gett mig själv 1,5 år på att öppna ett enmansföretag(t.ex. konsulting) och betala ut en lön inom företaget på typ 20kkr i månaden som bara ligger där så banken får en historia som grund att låna ut till ett husköp på då jag anser att låna på ett hus är en av de säkraste investeringar du kan göra och bomba de där pengarna han har kontant på en solid portfolio på börsen istället. edit; Alternativt behöver du inte ens gå fulingen med företaget för att få en solid lönehistoria då du är byamänniska, räcker med att du har bra kontakt med den lokala banken och att den människan kanske känner dina föräldrar eller något.. inte nödvändigtvis gå i borgen för dig det vill ingen människa kräva av sina föräldrar men mer att de vet att du får hjälp om du får problem så att säga , utan att för den delen lagligen sänka sig i vattnet med en cementkula runt fötterna. Citera
omalley Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 That's how I roll, homeboy! Men återigen Geewiss, vad är det som det saknas bygglov för? Är det bara ett sketet uthus eller har säljaren gjort olovlig tillbyggnad på huset? Antar att din närmsta granne är ca 2 mil bort men det kan komma surt i efterskott på såna grejer... Ren gissning från min sida men kan det inte vara så att det finns inga påbörjade bygglovsprojekt som inte är slutbesiktigade? Alltså allt är klappat och klart? Citera
killerwolf Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 +1 på din fina rant Såklart är jag ironisk Men jag håller med dig. Tycker själv att det finns sjukt mkt fördelar med att låta kidsen växa upp i en mindre stad. Vi har allt vi behöver i form av butiker/skolor/aktiviteter inom ett par kilometers räckhåll och priserna på boendet är sjukt lågt jämfört med några mil norr-/söderöver vilket ger pengar över till roligare saker tillsammans med familjen. Kom ner till mikes turre i september så dricker vi öl på trappan och gråter en skvätt över hur överjävligt förståndiga vi faktiskt är Jo, jag vill åka utomlands en gång per år minimum och en skidresa till fjällen varje säsong, och allmänt kunna hänga med utgifterna som kommer med lilltjejen... samtidigt som jag vill ha råd att kunna slappa på sommarsemestern med en bra bok kvällsverandan med ett glas Citera
dalton Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Tänk om man ändå hade Killerwolfs syn på Umeå Är hemligheten kanske vara hitflyttad? Citera
ANGRYKOREAMAN Postad 9 Juni , 2010 Rapport Postad 9 Juni , 2010 Snyggt att missa det första jag skrev men ska svara hursomhelst:Det sa jag inte, men tror du att ett hus för 20 år sedan som kostade 2 miljoner kr ligger på 2 miljoner kr idag? Givetvis är faktorer som bostadsmarknaden i sig en större faktor men det är en allmän kännedom att det är ren idioti att kämpa med ammorteringar på sina huslån etc för att du får igen hela lånet och en del därtill när du säljer ditt husköp efter 20-30 år just bara på en sån sak som vad inflationen gör, ökar löner->folk betalar mer för hus så det ligger rätt i efterfrågan. Att de 620k han lägger nu har ett större värde i sig än på 20 år är en helt annan sak, sa bara att det ska vara mycket till för att han ska gå back på ett husköp, med det sagt så skulle jag inte köpa ett hus kontant om jag vore honom utan hade gett mig själv 1,5 år på att öppna ett enmansföretag(t.ex. konsulting) och betala ut en lön inom företaget på typ 20kkr i månaden som bara ligger där så banken får en historia som grund att låna ut till ett husköp på då jag anser att låna på ett hus är en av de säkraste investeringar du kan göra och bomba de där pengarna han har kontant på en solid portfolio på börsen istället. edit; Alternativt behöver du inte ens gå fulingen med företaget för att få en solid lönehistoria då du är byamänniska, räcker med att du har bra kontakt med den lokala banken och att den människan kanske känner dina föräldrar eller något.. inte nödvändigtvis gå i borgen för dig det vill ingen människa kräva av sina föräldrar men mer att de vet att du får hjälp om du får problem så att säga , utan att för den delen lagligen sänka sig i vattnet med en cementkula runt fötterna. Du kunde ju skrivit att det nominella priset kommer vara högre än idag pga inflation om det var det du menade. Citera
killerwolf Postad 10 Juni , 2010 Rapport Postad 10 Juni , 2010 Tänk om man ändå hade Killerwolfs syn på Umeå Är hemligheten kanske vara hitflyttad? Alltså dalton, i ärlighetens namn så är jag inte barnsligt kär i Umeå eller så, utan studentinfusionen på 25k så skulel Umeå inte ha så mycket att komma med, en frisk fläkt så att säga. Och jag vet ju inte jag skulle tycka staden var så jävla ball om de vore så att jag hade studerat någon annanstans förutom Luleå(LOL). Sen så känns det som att Umeå saknar en hel del smultronställen, men jag tror snarare det beror på att jag inte har hittat till dem ännu då jag bara bott här i 6 år och härjat på en ganska koncentrerad sida av stan. (berghem,nydala,univ den sidan), vet inte mycket alls om grubbe, teg, och kan ingenting alls om diverse badställen osv. Men med de erfarenheter jag har.... så skulle umeå stå ganska bra i kurs om man hade stålarna... Det kostar att bo fint där helt enkelt, vill jag bo lantligt bor jag hellre lantligt i Piteå med mina barndomsm8s överallt. edit; med det sagt, jag kommer troligen bli något av en permament boende här men mitt hjärta är nog hos Piteå atm.. men vem vet, om jag flytta dit kanske jag skulle sakna Umeå igen? Kanske är det som är problemet dalton? Gräset är grönare på andra sidan etc.. Citera
jacob1983 Postad 12 Juni , 2010 Rapport Postad 12 Juni , 2010 Alltså dalton, i ärlighetens namn så är jag inte barnsligt kär i Umeå eller så, utan studentinfusionen på 25k så skulel Umeå inte ha så mycket att komma med, en frisk fläkt så att säga. Och jag vet ju inte jag skulle tycka staden var så jävla ball om de vore så att jag hade studerat någon annanstans förutom Luleå(LOL). Sen så känns det som att Umeå saknar en hel del smultronställen, men jag tror snarare det beror på att jag inte har hittat till dem ännu då jag bara bott här i 6 år och härjat på en ganska koncentrerad sida av stan. (berghem,nydala,univ den sidan), vet inte mycket alls om grubbe, teg, och kan ingenting alls om diverse badställen osv. Men med de erfarenheter jag har.... så skulle umeå stå ganska bra i kurs om man hade stålarna... Det kostar att bo fint där helt enkelt, vill jag bo lantligt bor jag hellre lantligt i Piteå med mina barndomsm8s överallt. edit; med det sagt, jag kommer troligen bli något av en permament boende här men mitt hjärta är nog hos Piteå atm.. men vem vet, om jag flytta dit kanske jag skulle sakna Umeå igen? Kanske är det som är problemet dalton? Gräset är grönare på andra sidan etc.. Områdena bredvid campus är nöten. Berghem, liljansberget, nydala och ålid. Teg och grubbe osv är inget jämfört mot dessa imo Citera
gEeWhiZm8 Postad 12 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2010 Spelade du idag pålänge if? Näee jag kurerade bakfyllan istället. Det gick tungt för er Citera
gEeWhiZm8 Postad 12 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2010 Springer så vidrigt dåligt........ edit: löööööjligt edit:asdasfdfdas????? 100k sek back typ, hehehehe Citera
Jaane Postad 13 Juni , 2010 Rapport Postad 13 Juni , 2010 Spelade du idag pålänge if? Japp nr7 som vanligt du då? Citera
boman Postad 13 Juni , 2010 Rapport Postad 13 Juni , 2010 jag hade nummer 19 tror jag. vad körde du för pos? tror du utmärkte dig! Citera
Jaane Postad 13 Juni , 2010 Rapport Postad 13 Juni , 2010 Springer så vidrigt dåligt........ edit: löööööjligt edit:asdasfdfdas????? 100k sek back typ, hehehehe Det vänder...Kör över dem idag! Tur du hade som fick kryss i England-USA för Drömelvans skull. Citera
Jaane Postad 13 Juni , 2010 Rapport Postad 13 Juni , 2010 jag hade nummer 19 tror jag. vad körde du för pos? tror du utmärkte dig! Hehe nja det vet jag inte, jag spelade högerytter. Spelaren som stukade foten men körde på dum som man är och sitter nu med en tennisbollen runt fotleden och tänker varför fortsätte jag att spela:P Citera
Recommended Posts