emilio_15 Postad 6 December , 2009 Rapport Share Postad 6 December , 2009 hur kass än fi är så kan du inte motivera raise på floppen med Q7o imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 7 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 December , 2009 hur kass än fi är så kan du inte motivera raise på floppen med Q7o imo ah den var nog dålig han hade ju trots allt KK =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2009 har suttit vaken och inte kunnat sova. spelat lite mot fullflush och förlorat lite, he he. MEN!! nu när jag går in på pokerbay så ser jag att RAIL HEAVEN CASHGAME har kommit ut :D:D:D PA, durr, ivey, hansen, negranue, hellmuth 200/400 cg med ante fy fan vad bra. pirrar i magen nästan edit: jävla johnny lodden thinks tar bort fokus från händerna dom är så ofokuserade. edit omfgg alla förutom hellmuth flippar om 100k var, 5 way allin, ska inte spoila om vem som vann. fan vad sick gameee edit DOM FLIPPAR IGEN!!!!!!!!! ahahahahahah edit ivey tröstäter då han är stuck, som jag oxå gör me n ivey.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 riktiga cp:n är vad de är Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GG Postad 10 December , 2009 Rapport Share Postad 10 December , 2009 Hmm vad fan gör du i typ alla händerna? Seriöst alltså Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2009 Hmm vad fan gör du i typ alla händerna? Seriöst alltså Postade ju obv bara dom roligaste/äckligaste/mest felspelade händerna den senaste tiden =) men iaf. 33 - han var fet tiltad och 3betade nästan varje hand A5 - samma sak KK - möter en stor firre och väljer att c/r'a floppen för han är så dum så han hade betat pot med en 8a eller T t.o.m. Q7 - gör bort mig rejält, trodde han hade överkort bara ATo - jag hade value betat light rätt mycket i matchen och han var kapabel till att göra om en hand med SD value till bluff trodde jag Q4s - std tror jag 99 - Går för 3 gators value direkt turn sitter. pga gameflow tror jag aldrig han har en Q där, och aldrig färg. Tror han nästan alltid har en hand med lite SD value typ som 7a/4a/pp. AQo - körde över en reg så jag fick han att spewa 98 - Ogillar nog mitt spel här. Har så lite EQ då jag väl får syn även om han bluffade rätt ofta i såna hära spots mot mig. TT - borde ha foldat QQ - Var rätt säker på att han bluffa när han 4beta mig, satt han ju aldrig på 88a när han 4beta. Så jag väljer att gå på en c/r på flop och syna av en push. KQ - kallt spelad av mig även om han var laggig AJ - =( Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 10 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 December , 2009 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 12 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 December , 2009 jag har inte lirat ringgame på kanske ett halvår och så sätter sig ipokers största fisk och lirar $25/50 ringgame och jag tänker att jag kan väl prova på det! notera att normalt spelar jag 5 10..... heheheh he he fml $10k backdag $25/$50 No Limit Holdem 8 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG ($11,210) UTG+1 ($10,310) MP1 ($18,500) MP2 ($5,075) CO ($5,000) BTN ($14,065) geewhizm8 ($5,000) BB ($6,705) Pre-Flop: ($75, 8 players) geewhizm8 is SB 4:spade: 4:diamond: UTG raises to $175, 3 folds, CO calls $175, 1 fold, geewhizm8 calls $150, 1 fold Flop: 9:spade: 8:heart: 4:heart: ($575, 3 players) geewhizm8 checks, UTG bets $400, CO raises to $1,350, geewhizm8 goes all-in $4,825, UTG folds, CO calls $3,475 Turn: Q:club: ($10,625, 2 players, 1 all-in) River: 2:heart: ($10,625, 2 players, 1 all-in) Final Pot: $10,625 CO shows 8:spade: 8:club: CO wins $10,620 (net +$5,620) geewhizm8 lost $5,000 UTG lost $575 edit: detta hände i whinandets stund =) spelade £5/10 oxå och pga £ har jag inte HHn. FI stacksize ~£1.4k Hero £3k Hero får J7o FI limpar Hero checkar flop KJ3 rainbow Hero checkar FI shovar Hero synar FI Q9 heheheh gissa turn slutar för dagen, pallar inge mer. stolt som fan över att jag inte tiltat vare sig idag eller igår då jag sprungit kuk röv anus båda dagarna. tilten kommer snart. skönt att jag bara är back $4k för månaden oxå. kunde varit värre! poker after dark nu och sova Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gEeWhiZm8 Postad 14 December , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 December , 2009 som pokerspelare är man ju rätt skadad och har dålig syn på pengar.. hur många av er gör budgets osv som ni försöker hålla? jämför ni priset på matvaror och dyl. för att ta den som är billigast? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 som pokerspelare är man ju rätt skadad och har dålig syn på pengar.. hur många av er gör budgets osv som ni försöker hålla? jämför ni priset på matvaror och dyl. för att ta den som är billigast? Haha:D Hells noes! Tar det som ser godast ut obv, parmaskinka och goda ostar ftw! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 som pokerspelare är man ju rätt skadad och har dålig syn på pengar.. hur många av er gör budgets osv som ni försöker hålla? jämför ni priset på matvaror och dyl. för att ta den som är billigast? agreed, men att inte kolla priser i mataffären e livskvalité imo, man ska inte behöva bekymra sig om sånt. så skönt att lägga sin tid och energi på helt andra saker än sådant. tycker städerska är nöt också. allt som genererar en mer tid tycker jag är ovärderligt, man säger att man inte kan köpa sig tid, men det stämmer ju inte. däremot kan det vara nyttigt att göra kalkyler på sina utgifter allmänhet, fascinerad över att mint.com inte finns i sverige än, hade underlättat mitt liv. exempelvis, åk mindre taxi använd pengarna till en resa till bahamas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Jävlar i helvete vad sjuka händer på förra sidan . som pokerspelare är man ju rätt skadad och har dålig syn på pengar.. hur många av er gör budgets osv som ni försöker hålla? jämför ni priset på matvaror och dyl. för att ta den som är billigast? Gör ingen budget och jämför inte priser när jag handlar matvaror. Dock blir jag ofta förbannad på mig själv för att jag spenderar mycket pengar på skitsaker, handlar ofta om spontanköp som ointressanta tidningar (typ Firstpoker/pokermag som man ändå bara blir förbannad av att läsa) eller PS3-spel som jag spelar tre gånger och sedan tröttnar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 agreed, men att inte kolla priser i mataffären e livskvalité imo, man ska inte behöva bekymra sig om sånt. så skönt att lägga sin tid och energi på helt andra saker än sådant. tycker städerska är nöt också. allt som genererar en mer tid tycker jag är ovärderligt, man säger att man inte kan köpa sig tid, men det stämmer ju inte. däremot kan det vara nyttigt att göra kalkyler på sina utgifter allmänhet, fascinerad över att mint.com inte finns i sverige än, hade underlättat mitt liv. exempelvis, åk mindre taxi använd pengarna till en resa till bahamas. Både jag och nej imo. Känslan man har när man har gjort klart något riktigt tråkigt (typ städat) är ju oerhört skön exempelvis. När vi snuddar vid ämnet kan jag passa på att ställa en fråga. Jag minns från skoltiden samt de två åren jag arbetade innan jag började med poker. Då fanns det i princip ingen skönare känsla än sista timmen på fredagseftermiddagen när man bara såg fram emot helgen och ledighet. I min vardag finns det inga sådana inslag tyvärr. Vad krävs för att få känna den känslan igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Både jag och nej imo. Känslan man har när man har gjort klart något riktigt tråkigt (typ städat) är ju oerhört skön exempelvis. När vi snuddar vid ämnet kan jag passa på att ställa en fråga. Jag minns från skoltiden samt de två åren jag arbetade innan jag började med poker. Då fanns det i princip ingen skönare känsla än sista timmen på fredagseftermiddagen när man bara såg fram emot helgen och ledighet. I min vardag finns det inga sådana inslag tyvärr. Vad krävs för att få känna den känslan igen? Håller helt med. Man har ingen "fritid" längre eftersom all tid är fritid. Wtf liksom:-? Antar att man får köra lockdown 1mån lr ngt o sen ta ett par veckor på ngt varmt ställe. Då kanske man kommer i närheten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Det är tråkigt att kolla priser hela tiden, däremot går jag igång på "kap", typ en konservburk tofu för 10 spänn eller en poppig skjorta för 200. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 I min vardag finns det inga sådana inslag tyvärr. Vad krävs för att få känna den känslan igen? Seriöst, skaffa ett jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Både jag och nej imo. Känslan man har när man har gjort klart något riktigt tråkigt (typ städat) är ju oerhört skön exempelvis. När vi snuddar vid ämnet kan jag passa på att ställa en fråga. Jag minns från skoltiden samt de två åren jag arbetade innan jag började med poker. Då fanns det i princip ingen skönare känsla än sista timmen på fredagseftermiddagen när man bara såg fram emot helgen och ledighet. I min vardag finns det inga sådana inslag tyvärr. Vad krävs för att få känna den känslan igen? det kan jag iofs hålla med om . lite gräset e grönare på andra sidan, men om vi ska välja sida med gräs så väljer vi ju alltid den sida med gräs som vi mår bäst av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Seriöst, skaffa ett jobb. Jo det är ju ett alternativ som skulle lösa problemet. Dock vore det trevligt att hitta en annan lösning fram tills dess . Edit: en följdfråga: Får man den där "helgkänslan" även av jobb man stortrivs på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AnteSvante Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 det kan jag iofs hålla med om . lite gräset e grönare på andra sidan, men om vi ska välja sida med gräs så väljer vi ju alltid den sida med gräs som vi mår bäst av. mmm jag vet inte om du tänker på samma gräs som jag Mkt gräs i de meningarna iaf;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 mmm jag vet inte om du tänker på samma gräs som jag Mkt gräs i de meningarna iaf;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Får man den där "helgkänslan" även av jobb man stortrivs på? Det vågar jag nog påstå, lite beroende på vad du menar med stortrivs förstås. Men för de flesta, oavsett om de trivs bra på jobbet eller inte, så är jobb ändå jobb och man behöver någon sorts återhämtning vilket gör helgen välkommen. Jag tror att omväxling är nyckeln till att man ska må bra och vara nyfiken på saker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Det vågar jag nog påstå, lite beroende på vad du menar med stortrivs förstås. Men för de flesta, oavsett om de trivs bra på jobbet eller inte, så är jobb ändå jobb och man behöver någon sorts återhämtning vilket gör helgen välkommen. Jag tror att omväxling är nyckeln till att man ska må bra och vara nyfiken på saker. Okey, ja det låter vettigt. Problemet poker medför (iaf för mig) är ju att man aldrig är ledig. Kanske man kan jämföra med egna företagare, med skillnaden att deras arbete är betydligt mer stimulerande. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Okey, ja det låter vettigt. Problemet poker medför (iaf för mig) är ju att man aldrig är ledig. Kanske man kan jämföra med egna företagare, med skillnaden att deras arbete är betydligt mer stimulerande. Finns ju iofs mängder av företagare som knappt får några pengar över när räkningarna är betalda, visst borde deras arbetssysslor vara stimulerande men finns ju ofta en annan typ av ekonomisk stress som troligtvis tar mycket energi från en. Kan inte en lösning vara att schemalägga poker, kanske inte nödvändigtvis de dagar du ska spela eller hur många timmar utan mer hitta tider o dagar där du inte får lira Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Phyre Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Okey, ja det låter vettigt. Problemet poker medför (iaf för mig) är ju att man aldrig är ledig. Kanske man kan jämföra med egna företagare, med skillnaden att deras arbete är betydligt mer stimulerande. Håller helt med här. Jobbade i norge i nästan ett år på lager innan jag började med poker. Kanske låter konstigt men känslan efter en dag på lagret var mkt mer tillfredställande än en dag på pokerkontoret. Även jag skulle plussa sjukt mkt den dagen så får jag aldrig den där "känslan". Kan vara för att man inte tillför något direkt till samhället Sen skulle jag inte byta pokern mot lagret idag oavsett känsla. Fördelarna väger mer än nackdelarna helt klart Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 14 December , 2009 Rapport Share Postad 14 December , 2009 Finns ju iofs mängder av företagare som knappt får några pengar över när räkningarna är betalda, visst borde deras arbetssysslor vara stimulerande men finns ju ofta en annan typ av ekonomisk stress som troligtvis tar mycket energi från en. Jag jämförde egna företagare med pokerspelare och syftade på att vi aldrig är lediga. Det du skriver om håller jag helt och hållet med om. Kan inte en lösning vara att schemalägga poker, kanske inte nödvändigtvis de dagar du ska spela eller hur många timmar utan mer hitta tider o dagar där du inte får lira Jo, det skulle säkert hjälpa. Har försökt några gånger men ofta har jag spelat trots att jag inte ska och så har det hela runnit ut i sanden. Sorry för hijack av dagboken Geewhizm . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts