Max Cady Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Sitter utg+1 på bubblan i en DoN där stackdjup, blinds och action preflop ser ut så här: Plats 1: hattuman (1382.00) Plats 2: Hero (1725.00) Plats 5: myriver (2423.00) Plats 7: Mr.Rolbe (1425.00) Plats 9: NO 13 (1840.00) Plats 10: Tina76 (1205.00) NO 13 lägg LM 75.00 Tina76 lägg SM 150.00 ** Giv ** Hero hattuman Syna 150.00 Hero ? Vad gör jag med JJ här? Stoppade in i en ICM-kalkylator som ska funka för DoNs men jag fattar inte hur jag ska tyda beräkningarna? Hilfe...nån? ICM Nash Calculator Results Citera
Soni Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 du borde bara syna och fold mot raise... i senare position hade jag höjt för blindsteal, du har större stack än de flesta och borde inte riskera dina marker när det är en DoN sit n go Citera
pokerpewe Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 du borde bara syna och fold mot raise... vilket ger ett guldläge för alla bakom. Jag slänger Citera
Soni Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 mjo du har nog rätt där, men vet inte, får vi se en billig flop med JJ så är jag inte emot de, men absolut ingen raise och absolut ingen syn på raise Citera
Max Cady Postad 22 Maj , 2009 Författare Rapport Postad 22 Maj , 2009 Jag raisar sällan i en DoN när spelet kommit så långt som till bubblan eftersom man öppnar sig sjukt mycket för en push i fejset där man tvingas vika typ allt. En raise UTG+1 efter att UTG limpat är därför extra kallt för mig, limp UTG är förresten också iskallt imo. Håller nog med pokerpewe att en limp från mig med öppnar upp (i linje med mitt tidigare resonemang) för de bakom. Alla de som agerar efter mig har ju stackar som gör att jag måste vika allt i princip om de pushar vilket de kan göra med ATC i princip. Citera
Ängeln17 Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Beroende på hur spelet varit preflopp tidigare så limpar jag om det varit ett mjukt bord. Viker mot raise dock. Har det varit att aggresivt bord så foldar jag. Citera
Candolim Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Enkel fold med våran stacksize.Syn finns inte på världskartan, vill man göra något dumt så är det all-in som gäller. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 pushar 7 dar i veckan Samma här! Varför är det inte push ni som säger att det är fold? syn måste ju va det absolut sämsta man kan göra. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 pushar 7 dar i veckan DoN-bubbla med 3 pers efter i ställning. Jag kan inte DoN så jag är nyfiken på motivering. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 DoN-bubbla med 3 pers efter. Jag kan inte DoN så jag är nyfiken på motivering. dom är ju efter med en blindsteal typ? Alldelles för lite för att börja folda JJ i detta läge imo. Citera
Candolim Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Inte fasen ställer man med JJ som chip 3a på bubblan.Tina som är short kommer att ställa ofta från BB. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Inte fasen ställer man med JJ som chip 3a på bubblan. Alltså hur rankar ni JJ egentligen? Finns 3 händer som är bättre...OCH JA det hade ju vart annorlunda om han hade haft mycket marker mer än dom 3 bakom men nu har han som sagt en blindsteal mer typ. Citera
Candolim Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Det handlar om att inte riskera något.Som chip 3a på bubblan så går man inte all-in med JJ.Fråga alla sat-experter på forumet. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Det handlar om att inte riskera något.Som chip 3a på bubblan så går man inte all-in med JJ.Fråga alla sat-experter på forumet. Nej, dom får kommentera här om dom vill. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Alltså hur rankar ni JJ egentligen? Finns 3 händer som är bättre...OCH JA det hade ju vart annorlunda om han hade haft mycket marker mer än dom 3 bakom men nu har han som sagt en blindsteal mer typ. Risk att hamna antingen mot överpar eller slantsíngling, allra mest mot inkompetent motstånd, vilket väl är onödigt. Citera
dekutree Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 1. Hyfsat jämna stackar, vi sitter inte säkert på något sätt, dessutom träffar blindsen oss snart. 2. UTG limpen, limpar troligtvis alldeles för många händer som han slänger mot vår push. Extra chips i potten. 3. 4e bästa handen, samt att vi endast får syn av KK / AA. 4. Mkt bättre utgångsläge med 450 till i stacken (+ ante också?) 5. Vi har mer marker än UTG-limpern Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 1. Hyfsat jämna stackar, vi sitter inte säkert på något sätt, dessutom träffar blindsen oss snart. 2. UTG limpen, limpar troligtvis alldeles för många händer som han slänger mot vår push. Extra chips i potten. 3. 4e bästa handen, samt att vi endast får syn av KK / AA. 4. Mkt bättre utgångsläge med 450 till i stacken (+ ante också?) Kan inte alla läsa detta och sen sluta säg enkel fold. Understryker än en gång nummer 1 här. HADE vi suttit SÄKERT så hade det givetvis vart fold. Ni hade säkert sagt fold om vi haft 4 chips mer än dom 3 bakom bara för att vi låg 3a. Helt fel tänk imo. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Risk att hamna antingen mot överpar eller slantsíngling, allra mest mot inkompetent motstånd, vilket väl är onödigt. Ja sant. Men det är väl lika onödigt att folda nu och sen snor shortstacksen blinds och du blindar så att du plötsligt ligger sist. Då sitter du där. Jag skulle pushat. Poker är ju inte riskfritt. Tänk om det varit det. Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Sen får ju gärna nån överbevisa med en mattematisk uträkning. Då blir iaf jag nöjd. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Som sagt, jag bara undrar och jag är fortfarande inte övertygad. Fortfarande finns det tre spelare som har chans att spela bort sig innan oss. btw, är det ute nu för tiden i no limit-spel att utg-limpa AA? Citera
Ola Brandborn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Det handlar om att inte riskera något.Som chip 3a på bubblan så går man inte all-in med JJ.Fråga alla sat-experter på forumet. Jag raisefoldar den här handen. Citera
Saint_Bjorn Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Jag raisefoldar den här handen. Finns väl knappast utrymme för det här? Citera
dekutree Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Jag raisefoldar den här handen. Av ren nyfikenhet, hur mkt raisar du till? Hur spelar du vidare om utg synar? Citera
Haslo Postad 22 Maj , 2009 Rapport Postad 22 Maj , 2009 Jag tror han levlar. Raisefold är ju sämre än att sitta ut och gå till donken. Citera
Recommended Posts